Den satans ble!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Ja jeg er så af den overbevisning at det med at blive blefri er en forældreopgave, forstået på den måde, at det er os som forældre der skal hjælpe vores børn - og i den anledning også give dem et (kærligt) skub i den rigtige retning.

Min søn blev blefri da han var knap 2 1/2 år, og det var ene og alene hans fars og min beslutning. Sofus havde ikke vist tegn på, at han var "klar" eller specielt interesseret i hverken toilet eller potte. Vi sagde simpelthen til ham en dag, at nu var han en stor dreng som ikke skulle bruge ble mere. Så var han med ude at købe et toiletsæde og lækkert "store dreng undertøj - todelt) , og så gik vi i gang.

Han fik et stykke slik for hvert toiletbesøg, og trods en del uheld den første uge, så kom bleen ikke på igen, og da ugen var omme så kørte det bare (og slikket havde han glemt alt om)

Det jeg mener er, at jeg tror det er vigtigt at vi som forældre "magter" og "gider" at tage de uheld der kommer i starten - og at vi gør det med et smil og med stor ros når det lykkes. Jeg tror IKKE på at det er børnene der skal komme og sige "nu er jeg klar til at smide bleen" det er os, de voksne der bør hjælpe vores børn på det område.

Der er selvfølgelig børn som af den ene eller anden (medicinske) grund først er klar til at smide bleen meget sent, men for langt de fleste tror jeg altså at det gælder om at have en helt naturlig tilgang til det. Det er efter min mening ikke ondt eller forkert at vi som forældre presser en smule på for at få vores børn blefri - tværtimod. 

Line.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2009

lonemus

wamse skriver:

Mit "feje" trick var at fortælle Lærke at hun måtte komme ned i BR og vælge den gave hun ville have, hvis hun ikke brugte ble mere Det tog 3 dage, så var hun blefri dag og nat.

Det var sgu flot, at hun osse allerede var renlig om natten så hurtigt

Hvor gammel var hun på det tidspunkt?

Min datter er 3,4 år og vi er startet bleafvænning i dag..syntes dog det er et problem, at jeg nu ved sengetid skal give hende ble på igen....øh, nu skal du sove, så du får lige lov at låne en ble af lillebror indtil du husker at vågne om natten og gå ud og tisse....syntes det er lidt underligt og en smule forvirrende for børnene.....!

Jeg kan da håbe på det går lige så stærkt

Anmeld

22. december 2009

wamse

lonemus skriver:

Det var sgu flot, at hun osse allerede var renlig om natten så hurtigt

Hvor gammel var hun på det tidspunkt?

Min datter er 3,4 år og vi er startet bleafvænning i dag..syntes dog det er et problem, at jeg nu ved sengetid skal give hende ble på igen....øh, nu skal du sove, så du får lige lov at låne en ble af lillebror indtil du husker at vågne om natten og gå ud og tisse....syntes det er lidt underligt og en smule forvirrende for børnene.....!

Jeg kan da håbe på det går lige så stærkt

Hun var 3 år og 1 uge. Jeg tænkte meget over at hun ikke fik væske op til sovetid, og hvis hun vågnede i løbet af aften/nat tilbød jeg hende med det samme om hun ville på toilet.

Men jeg har gjort det sådan ved alle mine 3 børn, ingen af dem har brugt natble.

Anmeld

22. december 2009

lonemus

wamse skriver:

Hun var 3 år og 1 uge. Jeg tænkte meget over at hun ikke fik væske op til sovetid, og hvis hun vågnede i løbet af aften/nat tilbød jeg hende med det samme om hun ville på toilet.

Men jeg har gjort det sådan ved alle mine 3 børn, ingen af dem har brugt natble.

Det er vildt flot

Dvs hun fik ikke mere at drikke efter aftensmaden??

Lige nu får de altid noget at drikke inden sovetid...men det skal jeg nok sløjfe så! Det er yderst sjældent hun vågner om natten....hvad gjorde du så de dage hun sov igennem - skete der så uheld??

Ja for målet er jo at sløjfe bleen hurtigst muligt både dag og nat, så det er rart med nogle fif

Men du gav hende så ble på den første 3 nætter? - hvad sagde du til hende, da du gav hende den på?

Min datter er nu 3,4 år!

Anmeld

22. december 2009

wamse

lonemus skriver:

Det er vildt flot

Dvs hun fik ikke mere at drikke efter aftensmaden??

Lige nu får de altid noget at drikke inden sovetid...men det skal jeg nok sløjfe så! Det er yderst sjældent hun vågner om natten....hvad gjorde du så de dage hun sov igennem - skete der så uheld??

Ja for målet er jo at sløjfe bleen hurtigst muligt både dag og nat, så det er rart med nogle fif

Men du gav hende så ble på den første 3 nætter? - hvad sagde du til hende, da du gav hende den på?

Min datter er nu 3,4 år!

nej hun fik ingen ble på om natten, fra dag 1 var det uden ble om natten. Hun fik ikke tilbudt væske efter aftensmad. Så sker der ikke så ofte uheld. Hvis der har været uheld, er det fordi jeg ikke overholdt det med væsken.

Nu står hun så selv op om natten, hvis hun skal tisse. hun er 3½ og der sker ingen former for uheld nu, hverken dag eller nat.

Anmeld

22. december 2009

lonemus

wamse skriver:

nej hun fik ingen ble på om natten, fra dag 1 var det uden ble om natten. Hun fik ikke tilbudt væske efter aftensmad. Så sker der ikke så ofte uheld. Hvis der har været uheld, er det fordi jeg ikke overholdt det med væsken.

Nu står hun så selv op om natten, hvis hun skal tisse. hun er 3½ og der sker ingen former for uheld nu, hverken dag eller nat.

Det er helt imponerende, syntes nemlig tit mange siger, at deres børn bruger ble om natten op til et halvt års tid efter de er stoppet med at bruge ble om dagen.

Jeg vil prøve fra nu af ikke at give hende mere vand efter aftensmaden.....hendes ble er nemlig ofte meget våd om morgnen...!

Lone

Anmeld

22. december 2009

Louise mortil4

Valle81 skriver:

Hmm, jeg vil sige, lad det ligge, hun er ikke klar:0)

Tror ikke i får andet end bøvl ud af det:0) Det skal nok komme, llige pludselig:0) Når hun måske i børnehave ser de andre piger bruger de små fine toiletter, så vil hun også:0)

Knus

helt enig, det er altså ikke unormalt at en 3 årig stadig bruger ble.

Anmeld

22. december 2009

Ceciliesmoar

Jeg kan kun sige at hun måske ikke er klar til at smide bleen endnu.. Har selv en datter på 3½ og hun er blefri om dagen kun. Hun kom selv og sagde at hun ikke ville have ble på.. Så den blev pænt taget af...

Snakkede med dem nede i børnehaven og der fik jeg af vide at de er klar når de selv kommer og siger at de ikke vil have ble på mere...

Anmeld

22. december 2009

lonemus

Bruger I vådliggerlagen om natten???

Jeg syntes de varmer så meget og ville gerne finde et alternativ - plastik kunne gå i nødstilfælde, men det larmer jo en del!!

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.