Statusopdatering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

Lise

linemus skriver:

Tak Der er en baby med, men ikke min (tørrer sved af panden i lettelse), så det vil jeg også lige kigge på. Jeg kan sagtens abstrahere fra baby/børnestøj, når det ikke er mine egne

Sig lige til hvis du finder et godt sted? Jeg er i Aalborg næste weekend, og tænker at vi måske skal ind til byen en tur. Vi har egentlig droppet cafeturene efter der er kommet to børn, men det MÅ da kunne lade sig gøre  Sidst jeg var i Aalborg, endte vi med at spise lidt frokost ude i Storcenteret, og det gik helt op i hat og briller. INgen af mine uopdragne unger gad at sidde og spise deres mad...

HVORFOR er der bare ingen cafeer med legehjørne? Det ville blive et kæmpe hit!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Marco2

Men begge gange sagde de, at hun ligger lige præcis på gennemsnitskurven - så........

??? Hun vejer 1,5 kilo mere. Det er da rigtig meget mere... Så Smilla er jo laaaaangt under kurven

Anmeld

26. maj 2011

linemus

Lise skriver:

Sig lige til hvis du finder et godt sted? Jeg er i Aalborg næste weekend, og tænker at vi måske skal ind til byen en tur. Vi har egentlig droppet cafeturene efter der er kommet to børn, men det MÅ da kunne lade sig gøre  Sidst jeg var i Aalborg, endte vi med at spise lidt frokost ude i Storcenteret, og det gik helt op i hat og briller. INgen af mine uopdragne unger gad at sidde og spise deres mad...

HVORFOR er der bare ingen cafeer med legehjørne? Det ville blive et kæmpe hit!!!

Åh, det kender jeg alt for godt. Derfor hader jeg at være på restaurant/cafe med børn. Det er bare ikke for børn

Hvis det nu er godt vejr, kan I jo sidde udenfor, så er det lidt lettere at lade ungerne være vilde. Mit bedste bud er Cafe Ministeriet på Mølleplads, hvor man kan sidde ude på pladsen, men husk skiftetøj, for der er små kunstige vandløb

Eller køb noget take-away og sæt jer ind i slotshaven på græsset Nu har jeg lige skimmet menukort, og flere caféer har take-away.

Nu har jeg mit hyr med at finde et sted, hvor JEG kan få tilfredsstillet mine særheder ang. mad. Jeg bliver vist nødt til at ringe og forhøre mig...

Anmeld

26. maj 2011

Lise

Marco2 skriver:

??? Hun vejer 1,5 kilo mere. Det er da rigtig meget mere... Så Smilla er jo laaaaangt under kurven

Casper har altid - eller siden han var to mdr - ligget under nederste streg på kurven. Men det vigtige i denne sammenhæng er, at han følger sin egen kurve. Og han har ligget det samme sted på kurven (eller samme sted under kurven) siden han var to mdr gammel, så dvs. et år nu. Han er nu 14 mdr og vejer 9,2 kg. på trods af at han efterhånden spiser godt, og at vi fodrer ham med smør... han er bare en slank dreng.

Anmeld

26. maj 2011

linemus

Marco2 skriver:

Ifølge vægtdiagrammet i Nannas Barnets bog er gennemsnittet for et 4 mdr.s barn 6,2 kg. Smilla er ikke langt under kurven, kun lige under første streg under gennemsnittet, så det lyder da ganske fint

Ved 4 mdr. vejede Nanna 5700 g og Signe 5650 (begge 64,5 cm). Og Signe er da bestemt ikke lille mere, mens Nanna er et helt nr. (i tøj) mindre. Sofie vejede 6600 g, men hun vejer mindre nu, end de to andre gjorde på samme tid.

Der er bare så stor forskel på børn. Det er jo tydeligt at se på Nanna og Signe, der har fået de samme betingelser. Og jeg tror, Sofie ligner Nanna meget, for hun er en lille spirevip.

Anmeld

26. maj 2011

Kaufie

Marco2 skriver:

Måske nok under gennemsnittet - men med de giga-basser (9kg som 4 md, 9,75 som 5,5md)  der er i min mødregruppe, så skal der jo også være nogen som din Smilla til at trække lidt i den anden retning!

Der er vide grænser for det normale - og sålænge SP ikke er bekymret skal du heller ikke være det.... Men ja, det er måske tid til grødstart.... Det er vi også først nu her - Naja er knapt oppe på en halv portion pr måltid.

Anmeld

26. maj 2011

Kaufie

Lise skriver:

Som i den kommende weekend, hvor der er Karneval (og pis) i gaderne- eller i den næste næste weekend som i efter Kr.Himmelfartsdag?

Anmeld

26. maj 2011

Kaufie

Lise skriver:

Som i den kommende weekend, hvor der er Karneval (og pis) i gaderne- eller i den næste næste weekend som i efter Kr.Himmelfartsdag?

Anmeld

26. maj 2011

bette

linemus skriver:

Øv hvor træls (og lidt klamt ) med orm

Lille søde pige, jeg har sådan en lyst til at kramme dig i lang tid. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i, hvor hårdt du må have det. Hvordan har Mikkel det? Jeg tænker på, hvordan det har taget på ham at miste sin far?

ja heldigvis er det overstået med en pille.. 

måtte kvase en til mikkel og proppe i en dolmino og putte ekstra sukker i for at være sikker på at han åd det.. :) det virkede. 

hmmm tja.. hvordan tager han det. synes egentllig han tager det ret flot.. alt taget i betragtning. 

han spørger sommetider efter ham og siger fx "jeg vil ha min far" og der er bare ik noget jeg hellere ville end give ham det han har brug for, men med dette kan jeg bare ikke :( 

han siger også til de andre børn at hans far er død... sagt på en drillende måde.. det gør gør bare pisse ondt at høre.. og stor tuder altid for mig selv bagefter.. 

men ja alt i alt klare han sig godt.. men han har svært ved at udtrykke sine følelser omkring det.. og siger stadig når han ser en helikopter.. at det er far der flyver i den.. 

Anmeld

26. maj 2011

Kaufie

Lise skriver:

Tro mig - det undrer vi os også meget over!

Man er virkelig hensat til Jensens eller Bones hvis man vil spise ude i Aalborg med børn - og det er bare knapt så spændende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.