Herhjemme er legeaftaler en prioritet, men det er der en række grunde til:
Vores 7-årige søn er enebarn
Han er kun i sfo til 14.30 - (deltidsplads) vi ønsker ikke de lange dage for ham, når det ikke er nødvendigt.
Jeg er hjemme, førtidspensionist pga helbredet som så slf sætter sine begrænsninger og kræver, at hans skoletid går rigtig meget m restitution.
Tommelfingerreglen er en legeaftale i ugen, hvor jeg henter direkte fra skole kl 13, og så indtil kl 17'ish.
Derudover går han til svømning m en af vennerne fra parallelklassen, og 9/10 gange henter jeg begge drenge oftest 14.30 og så finder vi en legeplads indtil svømning kl 16.
Men ingen regel uden undtagelse, for vi har lige fået hund, og renoveret inden, så det har været småt i september.
Allerede i børnehaven havde jeg en snak med bedste venindens mor, at de ikke skulle føle sig presset til at forsøge at gengælde legeaftaler 1 til 1. De har begge fuldtidsjob og 2 børn. Jeg kan huske, hvordan hendes skuldre sænkede sig.
Jeg nyder, når vores søn skal hjem til nogen, så kan jeg tanke ekstra ind på overskuds-kontoen, og sønnike kan komme ud. Og det er dejligt at vide, at han er så vellidt af både børn og deres forældre.
Pt har vores søn legeaftale-relation m 3 piger og 10 drenge, hvoraf nogen kun har været en enkelt gang her. De 7 har 'returneret' m legeaftale. Han kunne sagtens få flere, for de står også klar og spørger, når jeg henter.
Jeg/vi gør det, vi kan herhjemme, og tænker, at de andre forældre gør det samme.