Problemer med legeaftaler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2024

swandria

Det lyder som en virkelig udfordrende situation, især når du allerede er presset som alenemor uden børnefri weekender. Jeg forstår godt, at du begynder at føle dig lidt slidt, når du gang på gang står for arrangementerne. Jeg tror, mange af os forældre har oplevet noget lignende – at tage initiativet til legeaftaler kan hurtigt føles som en envejsgade. Jeg er enig i, at legeaftaler udenfor skolen virkelig er med til at styrke venskaber, især i den alder, hvor børn stadig har brug for en hjælpende hånd med transport og planlægning.

Måske kunne det være en idé at tage en stille snak med de andre forældre og høre, om de også værdsætter legeaftalerne. Nogle gange er folk stressede eller overser, hvor meget det betyder for børnene, og en venlig påmindelse kan hjælpe med at få dem mere involveret.

Jeg synes også, det er vigtigt at finde en balance, hvor du ikke føler dig brændt ud. Måske kunne du aftale med de andre forældre, at I på skift tager ansvar for at arrangere legeaftalerne, så det ikke kun ligger på dig? Det er helt forståeligt, at du er træt af at være den, der altid tager initiativet.

Uanset hvad, så lyder det som om, dit barn er utrolig heldig at have en mor, der prioriterer deres venskaber så højt. Pas på dig selv også – det er vigtigt at have tid til at lade op!

Med venlig hilsen,
Astawanti
Mobil fodterapeut København
https://astawanti.com

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.