qp skriver:
Ja hvem ved
... Ham her boede i nordsjælland sammen med konen og børnene.
Men jeg kom til, at tænke på... mht din situation. Jeg tror nok jeg har det sådan lidt "hvis utroskab/ bedrageri" er godt nok for dig at leve i - så har du jo ligesom krittet banen op (hvis du forstår hvad jeg mener).
At der skulle en anden mand ind i dit liv før din mand begyndte, at indse at det han gjorde var forkert synes jeg giver stof til eftertanke. Det bekymrer mig, at han ikke allerede fra starten af tog ansvar for sine handlinger men istedet ville vælge dig fra indtil han så fandt ud af, at du havde en anden hængende?
Hvorfor er det "godt nok" for dig at leve sammen med en mand der har bedraget dig?
Og er det "godt nok" fordi i har børn sammen? Idet du jo selv skrev, at du var skredet hvis i ikke havde børn sammen..... 
hvis ikke vi havde børn sammen, var det jo lettere bare at smide det hele og ikke kigge tilbage...... Man skal huske på at alle forhold går op og ned og at alle mennesker kan fejle. Jeg tror såmænd ikke der er noget forhold der kan se sig helt fri for problemer af den ene eller anden art. han har ikke villet være sammen med hende, men hun var en meget pæn pige og jo iøvrigt også en jeg holdt rigtig meget af, så tror ligeså meget det bunder i at jeg FORSTÅR. De sms'er var heller ikke noget der stod på over længere tid. Det var 5 sms'er en aften, hvor vi begge havde skrevet med hende, da vi var til en fest og det var hende og hendes mand også. Og så det at han jo ikke startede. Man kan gøre dumme ting man fortryder. Og jeg ved bare med mig selv at han er MANDEN for mig. Det kunne heldigvis have været værre!og at jeg ville fortyde stort hvis ikke jeg gav det en chance, for vi passer rigtig godt sammen og har det jo rigtig godt. Og det har børnene også. Vi har alt hvad vi kan drømme om og hvis bare det ikke sker igen, synes jeg absolut at han er det værd.
Hvem siger at andre mænd er bedre? Man tror tit at folks liv er så perfekte. Hvem kender ikke nogle par, hvor de tænker "hold da op hvor de bare har det godt sammen", men når man graver dybt nok har alle på et eller andet tidspunkt haft deres at slås med....
Det jeg mente med at jeg nok var skredet hvis ikke vi havde børn sammen, er nok mere at det tager tid at komme sig over og at det rareste da helt klart var hvis "vores tavle var ren"..... hvis du forstår hvad jeg mener....
Han har jo heller ikke været i seng med en anden, ikke engang kysset.
jeg laver jo også selv fejl og er selv uretfærdig i nogle henseender. jeg tror heller ikke verden er så sort/hvid som vi gerne vil gøre den til..... Vi ved godt (de fleste af os) hvordan vi ønsker os det hele så ud, men man kan ikke flygte hver gang, det så trods alt ikke bliver som man gerne vil... De mennesker jeg kender som har været sammen næsten hele deres liv, er ikke nødvendigvis nogle der er kommet perfekt igennem samlivet. Men når hvis man lærer at levne plads til forskelligheder og har en god portion forståelse, så tror jeg man er et godt stykke på vejen.
Jeg finder mig jo ikke i den slags, fordi jeg tilgiver. Men jeg vælger at nogle dumme sms'er og nogle feje handlinger ikke skal ødelægge vores familie, for den er så meget mere værd.
Men tak fordi du spørger sådan, for tror også det er en helende procces at svare på dine kritiske spørgsmål. De får mig til at sætte ord på hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde og valgte som jeg gør, men de giver mig også rum til at føle at det trods alt var en kamel der skulle sluges og om den virkelig var det værd? Om han er det værd....Og JA det er han! han er en god mand og ikke flirte typen overhovedet. Var han det, var sagen en helt anden....