Mand - Mistet mod/lyst - keder mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tænker jeg måske udtrykker mig uklart - når jeg skriver, at lysten daler med årene, så mener jeg årene i det langvarige parforhold må jeg citere: du kan selv Google det… jeg skriver nemlig med årene - og ikke alderen, som du citerer mig for 

Og jeg synes jo netop, jeg ligger op til, at det er er fælles ansvar ved at vi, som kvinder, må finde ud af hvad som tænder os, for også at tilgodese mandens, måske større, behov end vores. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2024

Anonym trådstarter

Har tænkt over svarerne siden i går, har ikke nogen decideret løsning men har vel valgt at tage den snak når det bliver muligt. 

Jeg kan ikke leve med missionær 1 gang hver 8 uge, men har også forståelse for at konens behov er meget mindre end mit. 

Så jeg tænker den næste periode kommer til at bestå af "nej tak" fra min side til sex, og fokus på nærhed og intimitet i stedet for. Gå i bad sammen, holde om hinanden og få snakken i gang. 

Åbent forhold er slet ikke noget for mig, jeg skal smelte sammen med 1 person. Det handler ikke så meget om det fysiske/orgasme for mig trods mit ret store behov. 

Havde hun sex med en anden mand, ville jeg aldrig røre hende igen - og jeg ved den går modsatte vej hvis jeg har sex med en anden. 

Men vi alle er forskellige, heldigvis����. 

Jeg har dog meget svært ved, at det IGEN er mig der skal sætte ord/system på denne sag - det har været oppe flere gange før og denne gang har jeg givet op og mistet lysten totalt. 

Husk venligst inden i sabler mig ned for denne kommentar, at det er MIG der har mistet lysten, og ikke hende. 

I denne tråd har jeg dog lært, at jeg måske bare skal acceptere at hun er glad/tilfreds med den sex vi har, og faktisk er det hende der efterspørger et knald mere end mig. 

Så... Det er ikke så simpelt for mig at knalde, når jeg får muligheden. Jeg har ikke urimelige krav eller fetich ønsker, men har sgu ikke nemt ved at blive tændt af det mere.. 

Observation:

Nogen i tråden synes vist jeg var helt urimelig fordi jeg ville mere end 1 gang i træk, og at jeg nærmest var grænseoverskridende idet jeg efterspurgte mere sex, tilbyder en slikketur, yoni, massage mv. 

Der er altså ikke nemt at finde ud af jer kvinder ha ha. 

Anmeld Citér

18. maj 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg tænker jeg måske udtrykker mig uklart - når jeg skriver, at lysten daler med årene, så mener jeg årene i det langvarige parforhold må jeg citere: du kan selv Google det… jeg skriver nemlig med årene - og ikke alderen, som du citerer mig for 

Fair nok. Men ikke desto mindre, så er det vel ikke alene kvindes job at finde nye seksuelle veje, eller "rette ind", så mandens behov udelukkende tilfredsstilles. Det er vel en fælles indsats og dermed forståelse, for hvor hinandens behov er? 

Anmeld Citér

18. maj 2024

fehår

Anonym skriver:

Har tænkt over svarerne siden i går, har ikke nogen decideret løsning men har vel valgt at tage den snak når det bliver muligt. 

Jeg kan ikke leve med missionær 1 gang hver 8 uge, men har også forståelse for at konens behov er meget mindre end mit. 

Så jeg tænker den næste periode kommer til at bestå af "nej tak" fra min side til sex, og fokus på nærhed og intimitet i stedet for. Gå i bad sammen, holde om hinanden og få snakken i gang. 

Åbent forhold er slet ikke noget for mig, jeg skal smelte sammen med 1 person. Det handler ikke så meget om det fysiske/orgasme for mig trods mit ret store behov. 

Havde hun sex med en anden mand, ville jeg aldrig røre hende igen - og jeg ved den går modsatte vej hvis jeg har sex med en anden. 

Jeg har dog meget svært ved, at det IGEN er mig der skal sætte ord/system på denne sag - det har været oppe flere gange før og denne gang har jeg givet op og mistet lysten totalt. 

Husk venligst inden i sabler mig ned for denne kommentar, at det er MIG der har mistet lysten, og ikke hende. 

I denne tråd har jeg dog lært, at jeg måske bare skal acceptere at hun er glad/tilfreds med den sex vi har, og faktisk er det hende der efterspørger et knald mere end mig. 

Så... Det er ikke så simpelt for mig at knalde, når jeg får muligheden. Jeg har ikke urimelige krav eller fetich ønsker, men har sgu ikke nemt ved at blive tændt af det mere.. 

Observation:

Nogen i tråden synes vist jeg var helt urimelig fordi jeg ville mere end 1 gang i træk, og at jeg nærmest var grænseoverskridende idet jeg efterspurgte mere sex, tilbyder en slikketur, yoni, massage mv. 

Du er ikke urimelig, fordi du vil have sex mere end én gang i træk. Men din kone er heller ikke urimelig, fordi hun ikke vil. Og hvis du gentagne gange har efterspurgt det, er der vel en reel risiko for, at hun føler sig utilstrækkelig for ikke at kunne/ville give det, du efterspørger. Var det virkelig så slemt at få det påpeget?

Og var det virkelig så slemt af os at sige, at oralsex ikke er for kvindens skyld, hvis det kun er dig, som har lyst til at slikke på hende?

Anmeld Citér

18. maj 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Og jeg synes jo netop, jeg ligger op til, at det er er fælles ansvar ved at vi, som kvinder, må finde ud af hvad som tænder os, for også at tilgodese mandens, måske større, behov end vores. 

Men hustruen er jo tilfreds. Hun har måske ikke behov for mere?

Jeg er sådan set helt med på, hvad du mener og er sådan set også ret enig. Et velfungerende sexliv er begge parters ansvar, det er bare ikke altid så simpelt, når man TS situation har en hustru der er tilfreds, en TS som på den ene side har mistet lysten, higer efter mere og plager efter flere omgange efter sex... så er fronterne da trukket op, også er det ved ikke kun hustruen som bære ansvaret for at hun skal have mere lyst, og lyst til TS ønsker om anderledes sex end de måske før har dyrket osv.?

Anmeld Citér

18. maj 2024

Anonym

Mom skriver:

Fair nok. Men ikke desto mindre, så er det vel ikke alene kvindes job at finde nye seksuelle veje, eller "rette ind", så mandens behov udelukkende tilfredsstilles. Det er vel en fælles indsats og dermed forståelse, for hvor hinandens behov er? 

Nej da! Men min pointe er, at vi som kvinder forventer virkelig mange ting af vores mænd. Nu generaliserer jeg - I know. 
men det gør vi! Både på det følelsesmæssige og sådan derhjemme, med det huslige! 
jeg synes sådan set bare, vi skal være opmærksomme på, at mænd har et højere sexdrive og at vi også skal imødekomme det behov og ikke bare lukke det ned med ‘jeg har ikke lyst’. 

Anmeld Citér

18. maj 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Nej da! Men min pointe er, at vi som kvinder forventer virkelig mange ting af vores mænd. Nu generaliserer jeg - I know. 
men det gør vi! Både på det følelsesmæssige og sådan derhjemme, med det huslige! 
jeg synes sådan set bare, vi skal være opmærksomme på, at mænd har et højere sexdrive og at vi også skal imødekomme det behov og ikke bare lukke det ned med ‘jeg har ikke lyst’. 

Der forventes vel dybest set bare, at begge parter deltager på lige fod med de opgaver der nu engang er i et hjem/ familie med børn. 

Jeg kan ikke helt forstå, om du vitterlig mener at fordi kvinder typisk forventer at man deltager på lige fod i en familie, så er det at forvente meget? Du er med at kvinder også langt hen ad vejen arbejder fuldtid, på lige fod og med lige krav som mænd. 

For mig, at se er det altså ikke fordi det synd for mændene (eller for kvinderne), at det jo naturligt forventes det samme i et parforhold/hjem/ familieliv. Begge parter har jo altså været med til at skabe det.

TS hustru har ikke lukket ned med "jeg har ikke lyst" - hun har lyst, måske ikke så ofte. Det er faktisk TS som ikke har lyst, fordi hans hustru ikke vil imødekomme hans behov. 

Anmeld Citér

18. maj 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg forstår godt hvad du mener, og jeg er heller ikke uenig i, at man som kvinde godt kan komme sin mand i møde og være åben for at undersøge sit sexliv og finde nye veje, hvis det ikke fungerer for den ene part.

Men jeg bliver sgu lidt træt af, at du siger, at kvinder forventer meget af mænd med henvisning til det huslige arbejde - som om det huslige arbejde er ‘kvindens ting’, som manden ‘skal hjælpe til med’. Husligt arbejde og sex har intet som helst med hinanden at gøre. Og det er ikke ‘høje forventninger’ at manden bidrager med ca 50%, alt andet lige (jaja, man finder selv vejen som familie, jeg er ikke ude på at åbne en eller anden diskussion om ‘hvad så hvis manden arbejder 80 timer og konen er hjemmegående’ eller lignende). 

Jeg er med på, at du henviser til flere ting, og som nævnt er jeg også delvist enig. Men mænd bidrager selvfølgelig til at hjemmet fungerer på lige fod med kvinden, og det skylder hun ham virkelig ikke noget for, hverken tak eller sex, for det er ikke høje forventninger - det er rimeligt og logisk. 

Anmeld Citér

18. maj 2024

Anonym

Anonym skriver:

Observation:

Jeg forstår ikke, hvad du mener med, at det er svært at finde ud af ‘os kvinder’. Vil du ikke lige forklare det? Jeg forstår nemt alle de kvinder, der svarer dig - både dem, der udfordrer dig og dem, der giver dig mere ret, om man vil.

Altså er det fordi du undrer dig over, at vi ikke alle nødvendigvis synes, at et tilbud om oralsex osv altid er en pissegod ide? 

Jeg er ikke ude på at provokere, jeg forstår simpelthen ikke, hvad du mener.

Anmeld Citér

18. maj 2024

Tullebadulle

Jeg synes det er lidt interessant … hvis kønnet var omvendt ville nogle svar nok være tonet anderledes. 

Hvis en kvinde var irriteret over at manden bare ville missionær stilling og en meget hurtig omgang ville man ikke undre sig. Men en mand er egoistisk fordi han ønsker andet - han ønsker jo ikke ligefrem ekstrem sex. Han vil gerne give, og det er hun ikke interesseret i. 

Ts - jeg tror hun føler sig presset af dine forsøg. Men find et fælles fodslag for jeres sexliv ved at tale med en sexolog. Ser hun det som et nederlag, at du omtaler jeres sex som kedeligt? Måske er hun ikke lukket for at gøre nye ting .. men hvis vinklen er “for det vi gør vild kedeligt” vil du jo opleve modstand. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.