Mand - Mistet mod/lyst - keder mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2024

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Men for mig lyder det bare ikke til, at konen har overskud til fx at lave mest (hvis det er sådan, det forholder sig).. For mig lyder det til, at hun er fuldstændig udkørt og ikke har mere at give af end en hurtig omgang i ny og næ.. 

Men ellers er jeg også enig med dig i det med forventning omkring sex.. Jeg orker ofte ikke set, fordi jeg ikke orker det helt store (vil jeg jo så gerne, når jeg først er i gang heldigvis).. Men jeg kommer rigtig mange gange, og det dræner mig faktisk enormt meget, så bare tanken om, at jeg er helt kvæstet bagefter kan ofte få mig til at sige nej.. Selvom jeg faktisk fysisk har lyst.. Tænker også, at det (som du siger) forholder sig sådan for konen her.. At forventningen om det helt store og 2-3 omgange (muligvis langvarig) sex simpelthen dræner hende og tænder hende af, før de overhovedet er i gang 

Som sagt i tidligere svar, så er jeg ret overbevist om at jeg tager min absolutte del af dagligdagen. 

Jeg fornemmer hun arbejder for meget, lægger for meget energi i hendes arbejde kontra mig / sex / nærhed. 

Du kan godt have ret i at hun måske er udkørt, men som jeg prøvede at forklare i start-tråden så er der ikke nogle ønsker om sex herfra mere. Så den del kan umuligt presse hende, med mindre hun egentligt savner den type sex jeg ikke længere kan levere. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2024

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Det jeg hører dig sige, er ikke at du savner sex.. For det får du sådan set.. Du savner intimiteten, samværet og lidenskaben med din kone.. 

Men har lige brug for at vide et par ting: 

1. Hvor gamle er børnene? 

2. Hvor meget laver du derhjemme? Altså vær helt ærlig, og spørg evt. Din kone, hvad hun synes.. For det skulle jo gerne være 50/50 hele tiden og ikke kun noget af tiden.. Og det er jo ikke kun, at du laver mad, og hun smører madpakke.. Der ligger også alle de der andre små usynlige opgaver i det.. Fx madplan, Indkøbsliste, indkøb, køb af tøj og sko til børn, frisør til børn, sæt navnelapper i børns tøj, indkøb af navnelapper, daglig oprydning, børns tandlæge- og læge-tider, forældremøder, aftale af legeaftaler, skifte sengetøj osv.. Mange af de ting, som kvinder ofte står for, og som er totalt mental load for kvinder.. 

3. Går du selv i gang med de daglige ting, eller skal din kone "sætte dig i gang/huske dig på tiden"? 

4. Har I nogensinde friaftenener? Altså hvor børnene bliver passet, og I måske tager ud at spise eller laver god mad derhjemme, eller bare bestiller maden hjemtil? 

5. Hvad siger din kone, når du prøver at tale med hende? 

Tilføjelse: 

Jo jeg savner sex...MEGET... 
Og det bliver vel til 1 eller 2 gange i kvartalet som det er nu, lidt svært med mit behov at se en fremtid på den måde. 

Anmeld Citér

17. maj 2024

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Måske er I efterhånden vidt forskellige steder seksuelt? Det syntes jeg, at kunne tyde mig til. 

Og den er svær - for hvem skal give sig og hvem skal ikke. Det er der simpelthen ikke noget rigtigt svar på. Det vigtigste er, om det er en dealbreaker?

Måske kan hun opfatte det som lidt af et pres, at hun ved at hvis I først begiver jer ud i andet end en hurtig omgang, så bliver du skuffet, hvis hun ikke har lyst til mere end en gang? Det ville i alt fald være et turn off ved mig, hvis jeg vidste, at det jeg havde at give, ikke var godt nok. 

Den er vitterlig svær den problemstilling. For hvordan mødes man lige om det. 

Jeg tror en omgang parterapi ville være godt, eller middage uden anlæg af hentydning til sex. 

Også lige en anden ting: Jeg tror ikke en daddel på det med at man skal fordele opgaver 50/50, det giver ingen mening i min verden og er kun med at skabe negativ millimeter demokrati. Den der har mest overskud/tid, laver mest - for familiens bedste. 

Hejsa Mom

Tak igen. 
Jeg bliver vel som et barn når vi først kommer i gang, plager måske lidt for meget efter omgang nummer 2. 
Når vi først er kommet i gang er det skønt for begge. 

Jeg må tænke lidt over mine krav, at jeg ikke stiller for store og er taknemmelig for det der så sker. 

Jeg tror ikke vi kommer udenom noget terapi, vi har haft samme snak 1000 gange før, og i perioder fået succes med en knalde-plan. 

Men... jeg har givet op nu, for første gang nogensinde og det skræmmer mig. 

Anmeld Citér

17. maj 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hmm ja den er svær.. 

1. Hun skal geare ned på jobbet.. Lyder som om, at hun måske er på vej til noget stress eller lignende.. 

2. For mig lyder det til, at hun ikke føler sig god nok.. Når hun tager dine forslag/snak som et personligt angreb, så virker det til, at hun ikke føler sig god nok, som hun er.. Om det kommer fra jeres forhold, et traume/krise eller fra arbejdet, det skal jeg ikke kunne sige.. Men prøv at snakke med hende om, hvordan hun har det, og hvordan hun føler det, når du kommer med et forslag.. Det er jo også en måde at være intime på ..

3. Få måske noget mere alene-tid med hinanden.. Nu er børnene så store, så I kan godt fokusere lidt på forholdet og hinanden.. 

4. Ja mit bedste bud er helt klart en parterapeut.. For der er noget helt galt, når I ikke kan kommunikere, og det bliver "personlige angreb" i stedet for/eller følelsen af det 

Anmeld Citér

17. maj 2024

Unicorn1

Og så hav lidt fokus på dig selv også.. Hvad gør dig glad? For det lyder ærlig talt som om, at du også dealer med noget selvværd eller selvtillid efter al den afvisning

Anmeld Citér

17. maj 2024

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Hmm ja den er svær.. 

1. Hun skal geare ned på jobbet.. Lyder som om, at hun måske er på vej til noget stress eller lignende.. 

2. For mig lyder det til, at hun ikke føler sig god nok.. Når hun tager dine forslag/snak som et personligt angreb, så virker det til, at hun ikke føler sig god nok, som hun er.. Om det kommer fra jeres forhold, et traume/krise eller fra arbejdet, det skal jeg ikke kunne sige.. Men prøv at snakke med hende om, hvordan hun har det, og hvordan hun føler det, når du kommer med et forslag.. Det er jo også en måde at være intime på ..

3. Få måske noget mere alene-tid med hinanden.. Nu er børnene så store, så I kan godt fokusere lidt på forholdet og hinanden.. 

4. Ja mit bedste bud er helt klart en parterapeut.. For der er noget helt galt, når I ikke kan kommunikere, og det bliver "personlige angreb" i stedet for/eller følelsen af det 

Hej igen 
Du har også ret her.. 

Jeg har faktisk længe sagt, at hun burde gå lidt ned i tid, lade hendes kollegaer tage over - komme lidt ned i gear. 

Det er bare super frustrerende at de sidste par år har været som de er, ikke med tanke på sex men mere med tanke på at vi ligsom er blevet konkurrenter. 

Jeg må i tænkeboks... få taget en snak med hende, om hun egentligt føler sig værdsat. 

En del af problemet er nok at vi nærmest er vokset op sammen siden ungdommen, og det er svært at ændre sig på kort tid selvom man gerne vil. 

Når jeg foreslår ting, til hendes eget bedste får jeg direkte modsvar, i retningen af at "jeg skal ikke have hjælp, det er dig".. 

Det er altså lidt svært at sætte ord på her på tekst. 

Tak for input, jeg sætter pris på jeres tid alle sammen. 

Anmeld Citér

17. maj 2024

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Og så hav lidt fokus på dig selv også.. Hvad gør dig glad? For det lyder ærlig talt som om, at du også dealer med noget selvværd eller selvtillid efter al den afvisning

Både og... 

Ja - jeg har et problem med at blive afvist, men får en del tilbud fra andre sider der på en måde er forkerte med føles ok. 

Plejer mine interesser, forsøger at gøre "gode" ting... 

Anmeld Citér

17. maj 2024

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Tilføjelse: 

Jo jeg savner sex...MEGET... 
Og det bliver vel til 1 eller 2 gange i kvartalet som det er nu, lidt svært med mit behov at se en fremtid på den måde. 

Ved ikke om du har læst min besked fra det andet tråd. Men i hvert fald, forstår jeg rigtig at i har kun sex 1-2 gange hver 3-4 måneder? 

Anmeld Citér

17. maj 2024

Unicorn1

Anonym skriver:

Hej igen 
Du har også ret her.. 

Jeg har faktisk længe sagt, at hun burde gå lidt ned i tid, lade hendes kollegaer tage over - komme lidt ned i gear. 

Det er bare super frustrerende at de sidste par år har været som de er, ikke med tanke på sex men mere med tanke på at vi ligsom er blevet konkurrenter. 

Jeg må i tænkeboks... få taget en snak med hende, om hun egentligt føler sig værdsat. 

En del af problemet er nok at vi nærmest er vokset op sammen siden ungdommen, og det er svært at ændre sig på kort tid selvom man gerne vil. 

Når jeg foreslår ting, til hendes eget bedste får jeg direkte modsvar, i retningen af at "jeg skal ikke have hjælp, det er dig".. 

Jeg forstår ikke helt hendes svar med, at "det er dig"?.. Altså at du skal have hjælp, eller at du er problemet?

Og dejligt at du gør noget for dig selv...Men for gud skyld lad være med at være utro eller gå til en prostitueret! 

Anmeld Citér

17. maj 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hej igen 
Du har også ret her.. 

Nu kan det godt være, du opfatter mig lidt provokerende, men:

Har din kone et problem med jeres sexliv, eller synes hun, det er ok? Synes hun, jeres forhold er som det skal være generelt? 

For jeg kan altså godt få lidt en fornemmelse af, at der er meget fokus på dine behov - og hendes behov må være på bekostning af det.

Hun arbejder for meget, siger du - for hun har ikke overskud til intimiteten med dig, du vil gerne have hende til at drosle ned. Men umiddelbart lyder det til, at hun er uenig. Hun siger jo: Det er ikke mig, der har brug for hjælp, det er dig! 

Så måske synes hun tingene er ok? Måske er hun ikke så interesseret i at tingene skal ændre sig. Måske skyldes det ikke, at hun er presset.

Og hvis det er dig, der har et problem, hvorfor er det så hende, der skal ændre sig? 

Jeg synes, gennem tråden, at jeg fornemmer sådan lidt: Jeg har gjort alt det her for hende for at få det til at fungere - så hun fik lyst til at stille mine behov. Altså, at de ting, du har prøvet, hele tiden har haft dit eget behov for mere sex for øje. Og hvis hun også fornemmer det, og jeg for øvrigt tolker rigtigt ud fra meget sporadisk viden - så forstår jeg godt, at hun ikke får mere lyst. Jeg ville føle mig sindssygt presset og føle mig enormt objektiviseret, hvis min mand hele tiden havde sit eget behov for øje, når han gjorde ting for mig - jeg ville føle mig reduceret til kun at være til for hans sexlysts skyld - og jeg ville personligt være rasende, men måske reagerer din kone ved at trække sig.

Jeg synes, det lyder som om jeres behov er enormt forskellige, og det er ærgerligt for jer. Men jeg tænker ikke, det er sandsynligt, at din kones sexlyst eksploderer, fordi hun går ned i tid på sit arbejde. Og det er faktisk helt ok ikke at have kæmpestor sexlyst. Det er ikke bedre at have stor sexlyst end lille, det er bare ærgerligt, når man så skal finde ud af det sammen.

Jeg synes din tråd emmer lidt af, at nu skal hun fikses - men hvis ikke hun har et problem, så er det måske ikke hende, fokus skal lægge på. 

Så min konklusion er: parterapi er en god ide. Hvis hun ikke vil - så er det måske dig, der selv skal opsøge noget professionel hjælp for at finde ud af, hvordan du lever i et forhold med en, der ikke har så meget lyst til sex som dig.

Og så vær undersøgende på, hvad hun ønsker, i stedet for at ‘foreslå ting til hendes eget bedste’ - som om du kender hendes behov bedre, end hun selv gør….

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.