Mand - Mistet mod/lyst - keder mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2024

Anonym

Tullebadulle skriver:

Jeg synes det er lidt interessant … hvis kønnet var omvendt ville nogle svar nok være tonet anderledes. 

Hvis en kvinde var irriteret over at manden bare ville missionær stilling og en meget hurtig omgang ville man ikke undre sig. Men en mand er egoistisk fordi han ønsker andet - han ønsker jo ikke ligefrem ekstrem sex. Han vil gerne give, og det er hun ikke interesseret i. 

Ts - jeg tror hun føler sig presset af dine forsøg. Men find et fælles fodslag for jeres sexliv ved at tale med en sexolog. Ser hun det som et nederlag, at du omtaler jeres sex som kedeligt? Måske er hun ikke lukket for at gøre nye ting .. men hvis vinklen er “for det vi gør vild kedeligt” vil du jo opleve modstand. 

Hvem kalder trådstarter egoistisk? 

Jeg synes ikke, han er decideret egoistisk, men at en del af forståelsen af, hvad der går galt, må være at anerkende, at de to parter har forskellige syn på problemet. Og at det ikke nødvendigvis er den med mindst lyst, der skal laves om, da det ene perspektiv er lige så fint som det andet.

Og at indlæggene i debatten skulle være anderledes, hvis det var en kvinde der var frustreret over en mand, der ikke havde så meget sexlyst - den køber jeg ikke. Jeg tror faktisk, at vi her i 2024 er nået frem til en anerkendelse af, at mænd er forskellige og har forskellige behov - og lige sådan med kvinder. Det handler ikke om køn - det handler om, hvordan to mennesker med meget forskellige behov kan begynde at få det løst. Punkt 1 er, at forsøge at sætte sig ind i den andens perspektiv på problemstillingen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2024

Anonym trådstarter

Udvikling i denne tråd må man sige. Et emne der skaber fin diskussion, og meget at tænke over (måske også for jer)

Jg har desværre ikke tid til at svare jer alle... Ja faktisk bliver denne besked den sidste herfra i denne omgang. 

Tror jeg/vi er kommet dertil hvor vi skal have hjælp, nærmest en tolk der kan få parterne til at forstå hvad der bliver sagt (gælder for begge sider)

Nyd pinsen derude

Anmeld Citér

19. maj 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg forstår godt hvad du mener, og jeg er heller ikke uenig i, at man som kvinde godt kan komme sin mand i møde og være åben for at undersøge sit sexliv og finde nye veje, hvis det ikke fungerer for den ene part.

Men jeg bliver sgu lidt træt af, at du siger, at kvinder forventer meget af mænd med henvisning til det huslige arbejde - som om det huslige arbejde er ‘kvindens ting’, som manden ‘skal hjælpe til med’. Husligt arbejde og sex har intet som helst med hinanden at gøre. Og det er ikke ‘høje forventninger’ at manden bidrager med ca 50%, alt andet lige (jaja, man finder selv vejen som familie, jeg er ikke ude på at åbne en eller anden diskussion om ‘hvad så hvis manden arbejder 80 timer og konen er hjemmegående’ eller lignende). 

Jeg er med på, at du henviser til flere ting, og som nævnt er jeg også delvist enig. Men mænd bidrager selvfølgelig til at hjemmet fungerer på lige fod med kvinden, og det skylder hun ham virkelig ikke noget for, hverken tak eller sex, for det er ikke høje forventninger - det er rimeligt og logisk. 

I forhold til det med, at forvente meget af sin mand, tror jeg ikke jeg som sådan mener, på det generelle plan i husholdningen. Men eksempel kunne være, at vi som kvinder jo bruger enorm meget tankevirksomhed på forestående events: fødselsdage, konfirmationer, legeaftaler, aula - whatever! Og når man manden så (håber jeg!) tilbyder sin hjælp, så synes vi (ofte) aldrig det er helt godt nok vel? 
fordi KAN de overhovedet arrangere denne fødselsdag, så den matcher det vi havde tænkt? 
giver vi ham ansvaret for aula, så dobbelttjekker vi nok selv alligevel, fordi måske har han nok overset noget…. Helt lavpraktisk herhjemme, hvis min mand har lagt tøj sammen, ja så gør jeg det da om, fordi jeg ikke synes han gør det godt nok. 
det er det jeg mener - vi forventer meget, sådan på en usynlig måde. Og bebrejder ham jo samtidig. 
Jeg håber det giver mening. 

Anmeld Citér

3. september 2024

Anonym trådstarter

Opdatering:

Vil gerne sige tak for de gode og brugbare svar, og her 3 lydbøger om mand/kvinde (psykologi) senere tror jeg faktisk en del af jer der har svaret også burde kigge lidt i spejlet - som jeg har gjort.. Indse og forstå at vi er forskellige og ikke mindst at en mands drifter styres biologisk og er svære at styre. 

Et af rådene fra jer jeg har tænkt mest over var: "Har du overvejet at din kone rent faktisk er tilfreds"

Den har jeg tænkt over, og må jo konstatere vi er to meget forskellige steder. Jeg har givet udtryk for mine ønsker flere gange, meget tydeligt.  Men der sker ikke noget i "min retning". Sexlivet er nu skema-lagt og det er et plaster på et åbent sår. 

Har brugt tid og mange tanker på at acceptere at jeg skal leve i et forhold uden den sex jeg har lyst til, både type og mængde. 

Det bliver min sidste kommentar i tråden, men tænkte jeg ville følge op og afslutte. 

Faktum er at jeg ikke længere vurderer at have en elsker, ser på situationen med lidt andre øjne og mere dag-for-dag agtigt. 

Må kraftigt anbefale alle at tage en snak med jers partner LÆNGE før i ender i min situation, læs, lyt og forstå jeres mand... Vi er ikke for kloge, og forstår ikke indirekte og usagte ting. 

Hyg jer derude 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.