Anonym skriver:
Åben for kvindeligt input
Skal prøve at gøre det kort og tydeligt.
Sammen siden ungdommen, i alt 19år - 3 børn. (43+41år gamle)
Tidligere OK sexliv, men de sidste par år har været hårde.
Det fungerer nu som teamwork, uden det store samvær.
Jeg har altid været positiv, været klar på og synes selv jeg leverer når det endligt sker - men det sidste års tid har jeg mistet lysten totalt til at prøve.
Jeg synes selv jeg har prøvet alle tricks i bogen, små ferier, søde beskeder, tager en stor del af det huslige, sender hende ud af døren med veninderne, sender blomster, ytrer mine ønsker om mere og frækkere sex, har købt både blomster og legetøj (blomsterne står fint, legetøjet ubrugt)
Jeg accepterer og forstår 100pct at vores lyst og niveau ikke skal være/er det samme, men jeg lever nærmest i cølibat da jeg ikke selv kan give mere.
Snakkene ender i misforståelser, og jeg er vel nærmest ved at være desperat - skal jeg virkelig leve med quickies og husmandssex resten af livet.
Skilsmisse bliver ikke en mulighed, der har jeg taget et valg og fokuserer på at klare mig selv samt sørge for at ungerne får den base de har brug for.
Den sidste tid har jeg mødt muren... for første gang i de 19år gider jeg faktisk ikke mere - har mistet lysten totalt.
Så kære kvinder... døm mig ikke for hårdt, jeg er langt fra fejlfri men jeg har trods alt ikke sprunget ved siden af og synes jeg har prøvet ALT.
Er næste trin at gå til en sexolog (tror aldrig hun går med til det), eller par-terapi? (tror aldrig hun går med til det)
Der hersker her 2 store personligheder, med stor stolthed... men dårlig kommunikation.
Jeg kender måske allerede svaret, men ville gerne høre lidt inputs fra jer kære kvinder.
Vi havde lidt en dialog i en anden tråd 
Jeg er lidt nysgerrig på, hvad jeres snakke handler om? Handler de udelukkende om "jeg får for lidt" eller "jeg vil prøve noget nyt", eller handler de om det grundlæggende i jeres parforhold, at du dybest set savner din hustru?
For mig at se, kan selve indholdet i de samtaler være det springene punkt. For når et parforhold er godt og indeholder den mængde sex der skal til (og det er jo forskelligt fra forhold til forhold), så er man formentlig nok også mere åben for leg. Når en parforhold ikke er så godt, pga. diverse kriser, og sexen måske ikke er så ofte eller så spændene som ønsket, så er leg nok ikke første punkt på dagsordenen.
Så har du helt og åbent, fortalt at du savner hende? For jeg tænker at det måske dybest set er det du gør?
Alle parforhold har nok kortere eller længere perioder med mindre sex, af 1000 forskellige årsager, men hvis begge parter blot er med på hvorfor, og kan skabe rum til det, så går det som regel over igen. Men hvis man ender et sted hvor kommunikationen er den dødssejler, så er det dælme op ad bakke.
Husmandssex, hvad er det i din verden? For måske er din hustru ikke af samme opfattelse?
Det med ikke at blive skilt, har jeg stor respekt for - men når det sagt, så gør du hverken dig selv, din hustru eller dine børn en tjeneste, hvis det reelt er den mest fornuftlige løsning. Børn kan altså godt mærke, når noget er (grueligt) galt mellem forældrene.