Mand - Mistet mod/lyst - keder mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2024

fehår

Anonym skriver:

Tak for svar.

Ved ikke helt hvorfor det pludseligt forståes som om at det er mine behov og fokus der er problemet. 

Springer over det lange svar til din kommentar da jeg tror du har misforstået essensen i mit spørgsmål. 

Jeg er naturligvis en del af problemet, men løbet tør for ideer og håb. 

Jeg accepterer hendes lavere lyst, men synes ikke det er holdbart at være i en situation hvor vi har sex 1-2 gange på 3 måneder. 

Jeg har også prøvet at beskrive at jeg ikke KUN gør dette for mit eget bedste, herunder intim massage, yoni, oral mv uden at skulle have noget retur. 

Jeg ved ikke om du har generelt dårlige oplevelser med mænd, det virker som om du har en hvis skepsis overfor at det faktisk kunne være min kones problem og ikke mit. 

Men jeg lytter.. vil tænke over om jeg kan/vil acceptere mit liv fremover som det er nu. 

Men hvis din kone ikke har lyst til den slags sex, så er det vel også dit behov, du tilfredsstiller?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2024

Anonym

Unicorn1 skriver:

Men det er vel begges problem, når den ene i forholdet er ulykkelig.. Eller mener du virkelig, at man kun er sin egen lykkes smed - også i et forhold? 

For det er jo begges ansvar at sørge for, at begge har det godt..

Nej, det er ikke det jeg mener.

Jeg tænker på perspektiver på problemet. Jeg synes, TS er sådan lidt: ‘Jeg har det problem at min kone ikke har lyst til sex så meget som mig. Jeg har prøvet alle tricks i bogen for at få hende til at blive som mig så hun dermed kan løse mit problem. Men det er ikke lykkedes for mig. Nu er jeg ulykkelig, fordi jeg ikke er lykkedes med at lave hende om. Selvom jeg gør alt det ved hende, som jeg selv ville ønske, hun havde lyst til, så er hun fortsat ikke blevet som jeg gerne vil have hende’ 

Og så er det jeg siger: Det er måske fordi hun ikke føler, hun har det problem. Hun ejer det ikke. Fordi det er dig, der har problemet. Man kan (og bør) selvfølgelig hjælpe hinanden i et parforhold så alle har det så godt som muligt. Men man må også være skarp på, at ens behov kan være vidt forskellige, og at to forskellige opfattelser af en situation kan være lige legitime.

Jeg har læst meget lidt i denne tråd (indtil videre) om hvad konen ønsker. Det må da være første skridt til at finde en løsning - at vide hvad hun egentlig gerne vil.

Anmeld Citér

17. maj 2024

Anonym

fehår skriver:

Men hvis din kone ikke har lyst til den slags sex, så er det vel også dit behov, du tilfredsstiller?

Præcis

Anmeld Citér

17. maj 2024

Mitguld

Anonym skriver:

Åben for kvindeligt input
Skal prøve at gøre det kort og tydeligt. 

Sammen siden ungdommen, i alt 19år - 3 børn. (43+41år gamle)
Tidligere OK sexliv, men de sidste par år har været hårde. 
Det fungerer nu som teamwork, uden det store samvær. 

Jeg har altid været positiv, været klar på og synes selv jeg leverer når det endligt sker - men det sidste års tid har jeg mistet lysten totalt til at prøve. 

Jeg synes selv jeg har prøvet alle tricks i bogen, små ferier, søde beskeder, tager en stor del af det huslige, sender hende ud af døren med veninderne, sender blomster, ytrer mine ønsker om mere og frækkere sex, har købt både blomster og legetøj (blomsterne står fint, legetøjet ubrugt) 

Jeg accepterer og forstår 100pct at vores lyst og niveau ikke skal være/er det samme, men jeg lever nærmest i cølibat da jeg ikke selv kan give mere. 

Snakkene ender i misforståelser, og jeg er vel nærmest ved at være desperat - skal jeg virkelig leve med quickies og husmandssex resten af livet. 

Skilsmisse bliver ikke en mulighed, der har jeg taget et valg og fokuserer på at klare mig selv samt sørge for at ungerne får den base de har brug for. 

Den sidste tid har jeg mødt muren... for første gang i de 19år gider jeg faktisk ikke mere - har mistet lysten totalt. 

Så kære kvinder... døm mig ikke for hårdt, jeg er langt fra fejlfri men jeg har trods alt ikke sprunget ved siden af og synes jeg har prøvet ALT. 

Er næste trin at gå til en sexolog (tror aldrig hun går med til det), eller par-terapi? (tror aldrig hun går med til det) 

Der hersker her 2 store personligheder, med stor stolthed... men dårlig kommunikation. 

Jeg kender måske allerede svaret, men ville gerne høre lidt inputs fra jer kære kvinder.  

Nu har jeg ikke læst alle svarerne du har fået, men har stået i ala ligende situation, var kørt træt i at sexen lidt kørte på repeat, og han tolkede min spice det up, som at han ikke var god nok, og blev ked og sur, så jeg holdte op med at prøve.

Ved godt du skrev, at du ikke tror, at din kære hustru vil gå med til sexolog/parterapi, vi endte der, og det gjorde en verden til forskel, og vi så på hinanden med helt nye øjne, nærmest ny forelsket, vi gik fra hinanden 8 år senere, og det var ikke pga de problemer, vi voksede fra hinanden.

Håber det bedste for jer

Anmeld Citér

17. maj 2024

Anonym trådstarter

Mitguld skriver:

Nu har jeg ikke læst alle svarerne du har fået, men har stået i ala ligende situation, var kørt træt i at sexen lidt kørte på repeat, og han tolkede min spice det up, som at han ikke var god nok, og blev ked og sur, så jeg holdte op med at prøve.

Ved godt du skrev, at du ikke tror, at din kære hustru vil gå med til sexolog/parterapi, vi endte der, og det gjorde en verden til forskel, og vi så på hinanden med helt nye øjne, nærmest ny forelsket, vi gik fra hinanden 8 år senere, og det var ikke pga de problemer, vi voksede fra hinanden.

Håber det bedste for jer

Mange tak, lyder til du har prøvet det samme. Og faktisk en my tanke her hos mig nu... At mine forsøg måske har virket omvendt fordi min kone følte sig mindre værd.. 

Vil lige fintænke lidt over den vinkel, måske skal jeg starte med at sige pænt undskyld for mit ellers velmenende forsøg. 

Tak

Anmeld Citér

17. maj 2024

Anonym trådstarter

Tænker jeg er tilfreds med inputs og vinkler, har lidt at arbejde med selv og konklusionen er at jeg vil tage emnet op og indet mindste finde ud af hvor vi begge befinder os. 

Fortsætter det som nu ender det galt, og det skal det helst ikke - konsekvenserne er uoverskuelige. 

Tak, og god weekend

Anmeld Citér

18. maj 2024

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Korrekt, det bliver ikke til mere end det. 

Okay du siger i har sex kun 1-2 gange hver 3 månede

og du siger du tar 50/50 af det huslig

og du siger at du har godt alt så i kunne være mere sammen mm. 

hvis alt ovenover passer. Så har du ikke andet udvej end at snakke med hende. Og få hjælp udefra. Og hvis alt ikke virker. Så må du gør op med dig selv om du vil blive og affinde dig med det resten af dit liv, og hvis ikke du kan og du siger du har et behov og det skal dækkes og at du i den lange bane ikke kan leve sådan. Så må i skilles. Vælg mellem de 2 ting. Men for Guds skyld ikke vælge vejen der hedder utroskab. 

Anmeld Citér

18. maj 2024

Anonym

Uh, disse debatter er altid interessante og kan få selv de mest stille typer op af sofaen  

jeg er kvinde, 38, været sammen med min mand siden jeg var 15 og han 18. Så han er jo sjovt nok 41. 
vi har altid, og er stadig igang, med at eksperimentere i sengen. Nuvel, jeg er kvinde og vores sexlyst den daler jo bare med årene - det er et faktum men! Som flere andre, snakker vi jo også om, hvad det er der tænder os hver især. Noget der kan få mig op at køre er rollespil, og endda måske på sms en hel dag. Det er sindsygt ophidsende for mig, og det sex vi har bliver ligesom mere, hmm, sindsygt og vi søger grænserne for hvor vildt vi kan gå til det. 

ydermere lever vi åbent i vores forhold - altså man må have sex med andre, hvis man lyster. Jeg tror, at det, at vi har den åbning også sætter fut under os. Jeg synes i hvert fald, at man bør have snakken som par. Fordi flere kvinder mister bare lysten med årene, og hvorfor skal manden egentlig lide under det? 
vi, kvinder, forventer mere og mere af vores mænd; de skal deltage mere i hjemmet, lytte på vores brok, for ved den søde grød er jeg da også er brokkehoved, og kan nemt som ingenting finde alle hans fejl og mangler men hvilket ansvar har vi kvinder egentlig for, at tilgodese at mænd jo faktisk har et helt reelt behov for mere sex? Jeg siger ikke vi skal have pligtsex, føj nej! Men vi skal måske være nysgerrige på, hvad der KAN få os mere i stødet….. 

pøj pøj til dig! Til jer

Anmeld Citér

18. maj 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Uh, disse debatter er altid interessante og kan få selv de mest stille typer op af sofaen  

jeg er kvinde, 38, været sammen med min mand siden jeg var 15 og han 18. Så han er jo sjovt nok 41. 
vi har altid, og er stadig igang, med at eksperimentere i sengen. Nuvel, jeg er kvinde og vores sexlyst den daler jo bare med årene - det er et faktum men! Som flere andre, snakker vi jo også om, hvad det er der tænder os hver især. Noget der kan få mig op at køre er rollespil, og endda måske på sms en hel dag. Det er sindsygt ophidsende for mig, og det sex vi har bliver ligesom mere, hmm, sindsygt og vi søger grænserne for hvor vildt vi kan gå til det. 

ydermere lever vi åbent i vores forhold - altså man må have sex med andre, hvis man lyster. Jeg tror, at det, at vi har den åbning også sætter fut under os. Jeg synes i hvert fald, at man bør have snakken som par. Fordi flere kvinder mister bare lysten med årene, og hvorfor skal manden egentlig lide under det? 
vi, kvinder, forventer mere og mere af vores mænd; de skal deltage mere i hjemmet, lytte på vores brok, for ved den søde grød er jeg da også er brokkehoved, og kan nemt som ingenting finde alle hans fejl og mangler men hvilket ansvar har vi kvinder egentlig for, at tilgodese at mænd jo faktisk har et helt reelt behov for mere sex? Jeg siger ikke vi skal have pligtsex, føj nej! Men vi skal måske være nysgerrige på, hvad der KAN få os mere i stødet….. 

pøj pøj til dig! Til jer

Jeg finder det lidt mærkeligt  at du skriver at kvinders sexlyst bliver mindre med alderen, når forskning viser at det faktisk er sådan, at kvinder fårmere sexlyst med alderen - du kan selv google det.

Så hele din præmis for dit indlæg, giver for mig ingen mening. I et parforhold har begge parter, hvis de vel og mærke elsker og respekterer hinanden, vel et et ønske om at sikre trivsel for hinanden?

Anmeld Citér

18. maj 2024

Anonym

Jeg finder det lidt mærkeligt  at du skriver at kvinders sexlyst bliver mindre med alderen, når forskning viser at det faktisk er sådan, at kvinder fårmere sexlyst med alderen - du kan selv google det.

Så hele din præmis for dit indlæg, giver for mig ingen mening. I et parforhold har begge parter, hvis de vel og mærke elsker og respekterer hinanden, vel et et ønske om at sikre trivsel for hinanden?

Jeg tænker jeg måske udtrykker mig uklart - når jeg skriver, at lysten daler med årene, så mener jeg årene i det langvarige parforhold må jeg citere: du kan selv Google det… jeg skriver nemlig med årene - og ikke alderen, som du citerer mig for 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.