Vi har i flere år, haft et lille lager, af forskellige langtidsholdbare madvare og diverse andre praktiske ting, man bruger i hverdagen.
Det var endelig mest med tanke på sygdom, som ville gøre det svært at handle ind, så vi kunne få de ting, vi godt kan lide osv.
Det viste sig så under corona, at være super praktisk.
Vi kunne i princippet helt have undgået at handle ind, de første 14 dage, da landet lukkede ned, fordi vi har en fyldt fryser, med forskellige ting i. Men det jeg syntes var fedest, var faktisk, at vi fik brugt en del, af de tør og konserves vare, vi havde i vores skabe. Så vi kunne få "fyldt" op, med nye forsyninger.
Vi har stort set alt, hvad hjerte kan begære af praktiske ting, til et friluftsliv.
Vi har bålstativ, bålgryder, pander, tændstål, tændstikker, fyrfadslys, lommelygter og extra batterier. Vi har et par powerbanks med solcelle opladning, soveposer, liggeunderlag, telte osv osv. Men det er lige så meget fordi det er vores hobby.
Vi har også flere forskellige slags fiskestænger, så vi kan fiske, der hvor vi er.
Vi har bøger og spiselige svampe og andre spiselige ting, fra naturen.
Vi har et pænt lager af kattemad, og normalt et stort lager af kattegrus og andet praktisk til vores 4 katte.
Shampo, deo, bind osv køber jeg ind til et par mdre ad gangen, når nu jeg alligevel er ude og handle. Vi er 3 kvinder/piger, der har mens, og bløder kraftigt, så et lille lager, er altid rart at have
Vi har altid kontanter, i huset, i tilfælde af, at automaterne er nede.
Min svoger er vist mere det, man kan kalde en prepper. Han går "bare" og venter på, at vores infrastruktur blir ramt.
Til jul og fødselsdage plejer jeg at lave en overleveseskasse til ham, med kaffe, mad på dåse, små pakker smertestillende, pasta, ris, pulvermælk, deo, cremer, plaster osv, toiletpapir, kul, tobak og feks en flaske snaps og hvad jeg ellers lige kan finde på. Han fordeler de forskellige ting, på hemmelige steder, og syntes det er dejligt, at blive forstået, I hans bekymringer.
Syntes det giver mening, at gøre det, der giver en selv ro, og tage hensyn til andre.