Jeg kan ikke lade være med at tænke på dem, der oprettede tråde herinde, med bekymringer for om krigen kom til Danmark, efter Rusland invaderet Ukraine, hvor en del herinde i min optik, hånede deres bekymringer, og nu denne tråd om hjemmeberedskab, det er tilsyneladende gået op for folk, at det måske kan ske herhjemme også.
Vi er en familie på 4, der bevidst har valgt at bo småt, så vi har ikke rigtig pladsen, til et nødlager i tilfælde af krise.
Trådene omkring krigen i Ukraine handlede så vidt jeg husker mest om en/ et par stykker, der var bange for, at der ville komme bomber/russiske soldater i Danmark, og det ser jeg ikke ret mange her i tråden udtrykke bekymring for. De fleste i denne tråd, der har et lille lager, skriver mange andre grunde til at have det end frygten for krig.
Vi har også et lille lager, men det har intet med krigen i Ukraine at gøre eller at vi tænker der kan komme krig her. Under corona lærte vi, hvor hurtigt Verden kan blive ramt af noget, så vareforsyningen bliver ramt, og så er det rart at have et lille lager at tage af. Jeg er også gammel nok til at kunne huske varemanglen sidst lastvognschaufførerne strejkede og hvor meget mine forældre ikke kunne købe, så det er mere i tilfælde af denne type kriser, at vi har lager end, at vi tror der kan komme en krig her.
Desuden ville et hjemmeberedskab, der kan holde et par uger jo slet ikke være nok, hvis der kom krig. I Ukraine har krigen varet i mere end 2 år nu, så i tilfælde af krig ville de flestes hjemmeberedskab kun kunne holde til det første lille chok.
Anmeld
Citér