Nogen der måske kan Hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2009

Leneur

LeaSchmidt skriver:

Hej.

Jeg står med et meget stort problem, jeg er gravid i 9+3 uge,

Men min kæreste vil på ingen måde havde barnet, Og hans søster Skriver hele tiden til mig og sviner mig til osv,

Jeg har taget en abort 1 gang før i maj måned for hans skyld,

Det værste jeg har prøvet.. Og vil bare så gerne det her, men føler ikke jeg kan gøre det imod ham, Nogen ide til hvordan jeg skal forholde mig? Eller hvad jeg skal gøre?

Ganske enkelt. Du skal følge dit hjerte og være ligeglad med hvad andre siger men også tænke over hvilke konsekvenser der er. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2009

LouiseNielsen

LeaSchmidt skriver:

Ja det er sku utroligt de ikke kan tage ansvar for det de laver, og bare smutter er dybt måløs . virkelig Også at hans søster skal gå sådan amok. men sådan er det jo ,

Har sendt dig et brev....

Men ja det er utroligt de kan gøre det.... Men du vil ikke få noget ud af at presse ham, så lad være med at bed ham være der.... Du må sige til ham at du vil have det her barn, med eller uden hans hjælp. At du ikke vil presse ham til noget, og ikke forventer noget af ham. Men at hvis han er imor det, og kun vil skrive dumme ting til dig, ser du hellere han lader være og ikke kontakter dig.... Og ombestemmmer han sig, jamen så ved han jo hvor han kan finde dig!

Anmeld

3. november 2009

LineD

LeaSchmidt skriver:

Ja men det er han åbenbart ikke modn nok til Desværre

Desværre er de kære "mænd" ikke altid lige skarpe, og de bliver hurtigt skræmt specielt når ikke de er så gamle igen, og mener at en lille baby vil ødelægge alting.

Det er muligt hvis du vælger at beholde at han bliver bange og smutter, men det er jo en chance man må tage, alle ved at der er risici ved sex, og børn er altså en af dem.

Du må også tænke på dig selv, jo flere aborter jo større er risikoen for du aldrig vil kunne få børn igen, aborter er jo altså ikke bare en erstatning for alm prævention...

Hvis du har hjertet sat på at beholde dette barn, jamen så skal du beholde det, og jo der kommer udfordringer på vejen, men jeg er overbevist om at hvor der er en vilje er der en vej!

Anmeld

3. november 2009

memuffin

LeaSchmidt skriver:

Ja det er hans tab.

men det der gør mig mest ked af det, er nok at han siger hvad kan du tilbyde et barn,

du kan tilyde den det vigtigste... kærlighed... heldigvis lever vi i et samfund hvor man har mulighed for at få den hjælp hvis man har brug for det!!

hvad laver du? går i skole eller?

Anmeld

3. november 2009

Valle81

Hejsa.

Da jeg var 21 stod jeg i samme situation som dig. Det var godt nok ikke min kæreste jeg blev graivd med, men en gammel bekendt, som endte med en one night stand.

Jeg fortalte ham det, og havde nok men alligevel ikke helt besluttet mig for at jeg ville beholde barnet. Han flippede helt skråt og sagde også at jeg ødelagde hans liv, at det jo ikke var et kærlighedsbarn osv osv osv. Han beskyldte mig dog på intet tidspunkt for noget med at blive en dårlig mor elelr noget, men han var bare slet ikke interesseret i at blive far til et barn han skulle have sammen med mig.

Der gik et par uger og jeg fortalte ham at nu lå beslutningen fast, og jeg havde valgt at beholde barnet. Jeg høret derfra ikke mere til ham.  Da jeg havde født ringede jeg for at fortælle at han havde fået en datter, og at han var mere end velkommen til at komme og besøge os på hospitalet. Det gjorde han, var der et kvarter, og jeg har ikke hørt fra ham siden. Mín datter bliver idag 6 år.

Det er det bedste der nogensinde er sket mig, vil aldrig vælge anderledes. For os har det ikke betydet noget at han ikke har været der. Min datter spørger efter ham med jævne mellemrum, og jeg svarer så godt jeg kan uden at lyve og holde ting tilbage for hende. Hun ved at han findes, hvad han hedder og at hun først kan se ham når hun bliver 18 og kan opsøge ham.

Det er selvfølgelig også hårdt at være enlig mor, men det er skønnere end hårdt. Jeg har elsket det. Fandt for ldt over et år siden min skønne kærest og fik en bonus søn med. Idag venter vi vores første fælles barn:0)

Så mit råd, føolg dit hjerte og tænk ikke på hvad andre tænker og slet ikke hvad han siger.

Knus

Christina, som ville gøre det hele på samme måde igen, hvis jeg skulle gøre det om:0)

Anmeld

3. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Prøv lige at tænke hvis det var omvendt - at det var dig der ikke ville, men din kæreste havde den fulde magt til at bestemme at nu skulle du altså være mor fordi HAN gerne ville være far...

Jeg kan godt forstå at du ikke har lyst til en abort, men jeg kan sørme også godt forstå at din kæreste panikker og gør alt hvad han kan for at ændre din beslutning...

Mvh

Rosa

Anmeld

3. november 2009

LouiseNielsen

Rosa skriver:

Prøv lige at tænke hvis det var omvendt - at det var dig der ikke ville, men din kæreste havde den fulde magt til at bestemme at nu skulle du altså være mor fordi HAN gerne ville være far...

Jeg kan godt forstå at du ikke har lyst til en abort, men jeg kan sørme også godt forstå at din kæreste panikker og gør alt hvad han kan for at ændre din beslutning...

Mvh

Rosa

Kan du på sin vis have ret i.... Men det er ikke hans krop der skal igennem en så hård omgang.... Og hun tvinger ham ikke til noget ved at sige hun acceptere hans beslutning og ikke forventer noget af ham...... Han vælger da helt selv om han vil ta del eller ej!

Anmeld

3. november 2009

Tulle28

Rosa skriver:

Mvh

Rosa

Enig, det var også min tanke...

Respekt for at du gerne vil have barnet, men man må også se det fra hans vinkel. Især hvis I er meget unge - hvor gammel er du?

Anmeld

3. november 2009

Sophia'smor

Rosa skriver:

Mvh

Rosa

Self kan jeg se det fra hans side 100% , Det har jeg også sagt til ham men han kan ikke sætte sig i mit sted, dr ligger problemet, det er ikke ham som skal igennem det som jeg skal igennem vis jeg tager en abort, så faktisk kan jeg ikke rigtig bruge hans holdning til noget,

Anmeld

3. november 2009

memuffin

LeaSchmidt skriver:

Self kan jeg se det fra hans side 100% , Det har jeg også sagt til ham men han kan ikke sætte sig i mit sted, dr ligger problemet, det er ikke ham som skal igennem det som jeg skal igennem vis jeg tager en abort, så faktisk kan jeg ikke rigtig bruge hans holdning til noget,

bingo man er 2 om at lave et barn!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.