Han er sur på mig og bliver 40 imorgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2023

Tip!

Jeg er målløs.. finder du dig virkelig i sådan en opførsel? Han er jo teenager i egen ego pøl. 
Han er langt fra en mand.. 

Hvis det var din veninde der blev behandlet af hendes mand, som din mand behandler dig, syns du så det viser et ligeværdigt og tillidsfuldt forhold? Hvor er din egen selvstændighed i det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Kære TS

Det du beskriver lyder enormt dysfunktionelt. Er du sikker på, at du er i et godt og sundt forhold? Sådan et hvor du er ubetinget elsket og tryg, og ikke går på nåle for at behage din kæreste? Sådan et hvor begge jeres følelser og behov er lige meget værd? Hvor du står ved dig selv, får opbygget selvværdet, bliver støttet og næret?

Din kærestes opførsel virker ganske aparte. Og alligevel er du mest optaget af, om du mon har gjort noget galt. Det synes jeg er bekymrende. Må man eksempelvis ikke sige nej tak til sex, uanset hvilket tøj man har på og om man har menstruation eller ej? Det tænker jeg godt at man må - sex er noget jeg personligt dyrker, når jeg har lyst, og aldrig fordi andre forventer det. Det får man det ikke ret godt af - og til sidst bliver man blind for hvor ens egne grænser går.

Hvis din kæreste har brug for en madpakke, så kan han vel i øvrigt godt selv finde butikken…

At han er sur og bliver 40 i morgen, er sådan groft sagt primært hans eget problem. Du er jo ikke grundlæggende ansvarlig for hans humør, hans skuffelse over menstruation, eller hans infantile reaktioner. Men jeg synes, at du skal overveje, om du bliver behandlet på en måde, som er god og sund for dig. 

Anmeld Citér

4. december 2023

Anonym

Du har ikke gjort noget forkert, din kæreste er opfører sig som et pattebarn hvorfor lader du ham behandle dig på den måde?

Han lyder meget kontrollerende, det lyder til at være et super usundt forhold. Pas på dig selv, jeg har selv været der. 

Anmeld Citér

4. december 2023

mor_til_2_

Mange har skrevet mange gode ting  
Så jeg vil egentlig bare tilføje at jeg håber du er okay og ikke er i et dysfunktionelt forhold som nedbryder dig. Samtidig lyder det til jeres samværd er super godt og det er vigtigt i et forhold jeg synes ikke man bare skal forlade ens kæreste eller mand ved små bump på vejen - specielt hvis børn er involveret. 

Dog - da jeg læste dit opslag kunne jeg ikke lade vær med at tage mig selv til hoved. Det var virkelig hårdt at læse  Men det skrevne ord kan også være lidt overdrevet. Dette håber jeg virkelig er det samme for dit forhold  

Men - hvad skal du gøre imorgen ?  

Jeg ville synes du bare skulle ignorer hans sure hoved helt ærligt - hvad kan han egentlig blive sur over ? Så giv ham gaven, giv ham kysset, vær sexet når i skal ud og spise og nyd selvskabet og restauranten. Hvis nogle spørger hvorfor han er sur så må han selv fortælle det Så tror jeg nok jeres venner griner ham lige i hoved for ja - en på 40 år som er sur over at du får menstruation.  .........Det er simpelthen for latterligt  

Anmeld Citér

5. december 2023

Panther

Profilbillede for Panther
*.* skriver:

Jeg tror jeg havde købt en pakke tamponer i fødselsdagsgave til ham og bedt ham stikke den op hvor det tydeligvis gør så ondt.. 

Det er da virkelig en barnlig opførsel! Og nej han skal da ikke tage ud og spise med sin bror og jeres børn og “slippe for at se på dig”. Han skal tage sig sammen og være et voksent menneske på 40 ÅR! Vil han da lige komme ned fra sin piedestal og indse han ikke er verdens centrum? 

Du har intet gjort galt overhovedet, og du skal bestemt ikke undskylde! Han kan sgu få hovedet ud af bagdelen og sætte pris på alt det gode du gør for ham, og være glad for at få en gave! Eller også kan han rende og være skide sur og have en lorte fødselsdag og den eneste han kan bebrejde er sig selv!  

Ja undskyld mig, men synes godt nok det er frækt og direkte barnligt at han opfører sig sådan! 

DU HAR IKKE GJORT NOGET GALT! 

Haha, den første sætning fik mig til at grine! Jeg stemmer for denne her tilgang!

Anmeld Citér

5. december 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Kære TS

Du lyder desværre som en meget nedbrudt kvinde, og det er virkelig synd.. 

Du har ikke gjort noget forkert, og nej du skal selvfølgelig ikke varsle om, at du får din menstruation i morgen.. Altså gør du det hver måned? Eller ved du, at han forventer sex på sin fødselsdag, siden det er vigtigt, at du skulle sige det i forvejen? Og hvorfor kunne I ikke have sex dagen før? Altså der kommer jo ikke noget blod på ham dagen før.. 

Og mht. madpakken, så er det squ en menneskelig fejl.. Altså vi har også en aftale om, at jeg vasker tøj derhjemme.. Skulle jeg glemme det, og kæresten så mangler fx underbukser.. Ja så må han lære at sige til, hvis han gerne vil have, at jeg vasker eller også må han selv smide en vask over.. 

Og skulle han blive sur over det, så er det squ hans problem .. Jeg kan også fejle og ikke holde øje med, om vasketøjet har hobet sig op fx.. Og det orker jeg da virkelig ikke, at han bliver sur over..

Det lyder desværre som et meget ulige forhold, I har, hvor du skal makke ret og please ham, for ellers bliver han sur.. Så synes, at I skal snakke om dynamikken i forholdet og ændre dette (når han er blevet glad igen, for mænd hører ikke efter, når de er sure )

Anmeld Citér

5. december 2023

Cerenia

Vi var hos mine svigerforældre for at spise aftensmad igår for at fejre at min kæreste bliver 40 år imorgen. Jeg havde taget nyt tøj som indebar nogle leggings som jeg ved, at min kæreste godt kan lide. Han blev også glad, og syntes at jeg så rigtig godt ud. Jeg vidste pga. p-piller, at jeg får min mens næste dag. Vi havde haft sex 2 dage inden. Jeg nævnte ikke for min kæreste at jeg fik min mens næste dag, og jeg kunne godt fornemme at han ville have sex med mig senere på aftenen efter vi kom hjem. Da han så antyder at vi skal ind i soveværelset siger jeg, at det kan vi godt, men at jeg altså får min mens næste dag. Han bliver mega skuffet og sur og går i seng. Han syntes, at det kunne jeg godt havde sagt noget før. Jen erkender, at det var dumt af mig at tage det tøj på og at jeg skulle havde “advaret” ham om inden, at jeg altså får min mens næste dag. Han er meget sart og ønsker på ingen måder blod på sig selv hvilket jeg godt kan forstå. 

Udover det så var jeg hjemme hele dagen igår. Og han var også hjemme. Jeg plejer at handle ind om søndagen til ugen efter. Min kæreste så og hørte at jeg var hjemme hele dagen. Her til morgen, er han så sur over, at der ikke var handlet ind til madpakken. Jeg siger så til ham, at han jo så og hørte at jeg var hjemme hele dagen og ikke var ude og handle. Grunden til det var, at jeg var småsyg og vi jo skulle hjem til mine svigerforældre. Han mener, at han havde alt muligt andet i hovedet at tænke på, så derfor havde han ikke lagt mærke til, at jeg ikke var ude og handle. Jeg anderkender, at jeg skulle havde sagt til ham, at hvis han ville have madpakke med imorgen, så måtte han tage det der var tilbage i køleskabet og ellers så skulle han selv ud og handle. 

Jeg har undskyldt og undskyldt, men lige lidt hjælper det. Han er sur og siger, at hans fødselsdag er ødelagt imorgen, hvilket jeg har taget det fulde ansvar for, men det hjælper ikke noget. 
Hvad skal jeg gøre?? Er så ked af, at jeg har ødelagt hans dag imorgen

Han er den stædigste mand i hele verden skal det lige siges, så selvom jeg kommer med gave, laver god morgenmad og bager en kage til ham imorgen, så tænker jeg, at han afviser mig. 

Skal jeg bare lade ham være?? Vi skulle også havde været ude og spise imorgen, og har sagt til ham, at han han bare kan tage selv afsted med hans bror og vores børn uden mig. Så er han fri for at se og høre på mig.

Du er i et yderst dysfunktionelt forhold. Ud fra dine ord her, så har han allerede ødelagt dig fuldstændig psykisk - dit selvværd og selvtillid virker helt i bund. Hvorfor byder du dig selv det her? 
Dette virker ikke som et forhold baseret på respekt, tillid, omsorg og kærlighed men snarere kontrol, mistillid og had. Han behandler dig dårligt og det er så ærgerligt at du er så undskyldende og ikke selv kan se det. 

Først troede jeg du var i forhold med en teenager. Han er egoistisk og umoden. 

Du må overveje at snart sætte foden ned og ikke finde dig i den behandling. Han behandler dig som en tjener som bare er til for at tilfredsstille ham. 

det er IKKE dit ansvar hvis hans fødselsdag er ødelagt. 
Find frem til din indre kærlighed og omsorg overfor dig selv og mærk ind i om dette virkelig er et godt og sundt forhold for dig? Er du glad? jeg tænker at dette indlæg blot er toppen af isbjerget af dysfunktionelle ting han gør i jeres parforhold. 

Måske det er værd at gå på undersøgelse i hvorfor dælen du er okay med at blive behandlet så dårligt og hvad der skal til for at finde din indre styrke og kærlighed til dig selv frem?

Pas nu på dig selv. Du har INTET gjort galt i hvad du beskriver. Du virker til at være en undskyldning for dig selv overfor ham og mader ham manipulere for sindssygt med dig. Kom ud af det forhold inden den mand ødelægger dig mere. 

Anmeld Citér

5. december 2023

Kir

Mine alarmklokker ringer altså også når jeg læser det du har skrevet. 

Det er ok at være skuffet over ikke at få sex, men at blive vred og fornærmet og straffe dig er ikke ok. Og hvad nu hvis du bare ikke havde lyst til sex? Synes det er noget mærkelig noget at fordi man har fødselsdag så har man krav på sex.

Mht madpakken, så var min tanke også at han da selv har ansvaret for at han har mad. Men hvis I har lavet en aftale om det er dig der handler, så kan jeg godt forstå det er øv for ham at der ikke er mad. (jeg synes så det er vildt du skal stå for alt handlen, men hvis I er tilfredse med den aftale er det jo fint) Men synes du lægger for meget ansvar på dig selv. Det var en upser du ikke fik handlet, og det skal der altså være plads til i et forhold.

Synes han virker følelsesmæssigt umoden siden han føler hele hans fødselsdag er ødelagt og straffer dig ved at gå og surmule. Jeg ville give ham hans gave og sige tillykke, og hvis han stadig er sur må han jo være det. Og så, som en anden osse skriver, tag ud og spis som planlagt og hyg dig og så må han selv forklare hvorfor han er sur. 

Anmeld Citér

5. december 2023

Anonym

Tænker I kommer fra en anden kultur ?

Ikke at jeg synes det er ok, men så er det måske sværere at sætte sig ind i som alm dansker.

Jeg forstår ikke hvorfor I ikke kan have sex dagen inden mens ? Er det også noget kulturelt ?

Men nej som de andre fatter jeg hat 

Du tager noget bestemt tøj på, så det betyder sex ? Og det gør det så ikke fordi det er dagen inden mens ? 

Ang madpakker, kan han da selv handle

Anmeld Citér

5. december 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Vi var hos mine svigerforældre for at spise aftensmad igår for at fejre at min kæreste bliver 40 år imorgen. Jeg havde taget nyt tøj som indebar nogle leggings som jeg ved, at min kæreste godt kan lide. Han blev også glad, og syntes at jeg så rigtig godt ud. Jeg vidste pga. p-piller, at jeg får min mens næste dag. Vi havde haft sex 2 dage inden. Jeg nævnte ikke for min kæreste at jeg fik min mens næste dag, og jeg kunne godt fornemme at han ville have sex med mig senere på aftenen efter vi kom hjem. Da han så antyder at vi skal ind i soveværelset siger jeg, at det kan vi godt, men at jeg altså får min mens næste dag. Han bliver mega skuffet og sur og går i seng. Han syntes, at det kunne jeg godt havde sagt noget før. Jen erkender, at det var dumt af mig at tage det tøj på og at jeg skulle havde “advaret” ham om inden, at jeg altså får min mens næste dag. Han er meget sart og ønsker på ingen måder blod på sig selv hvilket jeg godt kan forstå. 

Udover det så var jeg hjemme hele dagen igår. Og han var også hjemme. Jeg plejer at handle ind om søndagen til ugen efter. Min kæreste så og hørte at jeg var hjemme hele dagen. Her til morgen, er han så sur over, at der ikke var handlet ind til madpakken. Jeg siger så til ham, at han jo så og hørte at jeg var hjemme hele dagen og ikke var ude og handle. Grunden til det var, at jeg var småsyg og vi jo skulle hjem til mine svigerforældre. Han mener, at han havde alt muligt andet i hovedet at tænke på, så derfor havde han ikke lagt mærke til, at jeg ikke var ude og handle. Jeg anderkender, at jeg skulle havde sagt til ham, at hvis han ville have madpakke med imorgen, så måtte han tage det der var tilbage i køleskabet og ellers så skulle han selv ud og handle. 

Jeg har undskyldt og undskyldt, men lige lidt hjælper det. Han er sur og siger, at hans fødselsdag er ødelagt imorgen, hvilket jeg har taget det fulde ansvar for, men det hjælper ikke noget. 
Hvad skal jeg gøre?? Er så ked af, at jeg har ødelagt hans dag imorgen

Han er den stædigste mand i hele verden skal det lige siges, så selvom jeg kommer med gave, laver god morgenmad og bager en kage til ham imorgen, så tænker jeg, at han afviser mig. 

Skal jeg bare lade ham være?? Vi skulle også havde været ude og spise imorgen, og har sagt til ham, at han han bare kan tage selv afsted med hans bror og vores børn uden mig. Så er han fri for at se og høre på mig.

Undskyld men han lyder ikke som den stædigste mand men derimod den mest selviske og barnlige mand der findes. 

hvad bilder han sig i grunden ind. ?? Du er ikk forpligtet til at fortælle ham om det er mad til madpakke. Det kan han selv tjekke og sørge for. Og med hensyn til menstruation. Det var dagen efter du skulle have den. Hvis han ikk er en rigtig ridder der tåler blod på sværdet. Så skal han sq heller ikk blive sur eller skuffet over det. 

alt hvad du fortæller er ene og alene hans egen skyld. Intet af det hverken skal eller kan du tage ansvar for.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.