Altså jeg kan sætte kryds ved en del
Men inderst inde, så tror jeg ikke, at han mener det sådan eller er klart over det hvis jeg kan sige det på den måde….vi ser da også dokumentarer sammen hvor det også omhandler psykisk vold mod kvinder osv. og her siger han bare, at det jo er for sindsygt! Kan man gode yde psykisk vold mod sin partner uden at være klar over det??
Det tænkte jeg desværre nok at du kunne. Som de andre har svaret: så ja.
Jeg har været i et forhold med en fyr, der var rigtig dejlig og elskede mig, men hvor jeg også kunne tjekke rigtig mange ting af. Han accepterede f.eks. ikke nej til sex. Han plagede indtil jeg lod mig bolle på (i dag vil det jo kategoriseres som voldtægt, det havde bare ikke et ord dengang) han var bestemt ikke en der gik ind for voldtægt, og jeg tror ikke han er klar over at det er det, der faktisk er sket. Han har haft presset så meget på at jeg har været endt med at kaste op under sex, hvorefter han skældte mig ud for at være klam og overdrive..Han ville bestemme hvem af mine venner jeg måtte se. Jeg skulle tage toget hjem til ham og vente på at han kom hjem. Jeg skulle altid tage af sted før han fik gæster. Han omtalte mig ikke som sin kæreste (kun over for mig) og ville ikke så meget som holde i hånd offentligt. Han sagde en masse grimme ting om min familie og at han ikke gad være sammen med dem (og lagde vægt på at jeg skulle vælge ham)
Hvis jeg sætte grænser som ikke passede ham, nedbrød han dem eller nedgjorde dem eller blev sur indtil jeg havde "gjort det godt igen"
Han var også sød, sjov, kærlig, opmærksom, charmerende og alt mulig andet godt. Jeg endte med at gå fra ham fordi han ikke kunne acceptere at jeg var flyttet på kollegie da jeg studerede (der var for mange mennesker jeg kunne omgås) han ville ikke ses med mig derude og ville have vi skulle bestille mad udefra og kun opholde os på mit værelse (hvis han overhovedet gad besøge mig)
Jeg er er helt sikker på at han ikke var klar over hvad han gjorde ved mig. Jeg var så nedbrudt og følte mig som det værste menneske i verden og var decideret selvmordstruet til sidst. Og det er først efter at være havnet i et sund parforhold, at det er gået op for mig at jeg har levet i et forhold med psykisk vold. Jeg vidste det seriøst ikke dengang! Og nu jeg ser tilbage kan jeg kun være målløs over hvad jeg har fundet mig i...
I det dårlige forhold kunne jeg vel have krydset omkring halvdelen af listen af. I mit nuværende forhold kan jeg INTET krydse af.
Jeg tænker at det nok ryster din verden helt vildt at så mange siger den samme ting. Jeg håber du vil tænken over det og se at komme væk. For de ændrer sig ikke bare.. og nej man kan ikke redde dem (igen, ikke dit ansvar) der venter så meget godt på den anden side.
Hvis vi havde problemer med varmen herhjemme, ville min mand foreslå at vi puttede sammen under dyner og tæpper