Han er sur på mig og bliver 40 imorgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2023

Babycrew

Anonym skriver:

Det er kun mig der står for handlen herhjemme, hvilket vi er blevet enige om. 

Og han går så højt op i samvær og sex, så han føler sig såret og ikke anderkendt/set. 

Så hvis du ikke har tid til at handle, så skal i bare ikke have mad? Altså, har har lige så stort ansvar som dig mht at sørge for der er mad i køleskabet og mad til madpakker. Hvis du ikke vasker tøj, skal han se gå nøgen rundt?

Jeg går bestemt også højt op i sex og samværd, så kan også blive såret. Men han bliver jo ikke kun såret, han direkte straffer dig. Kan du heller ikke sige nej til sex, hvis du ikke har lyst?

Han lyder ikke som en stædig mand, men som en manipulerende umoden mand.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2023

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Anonym skriver:

Vi var hos mine svigerforældre for at spise aftensmad igår for at fejre at min kæreste bliver 40 år imorgen. Jeg havde taget nyt tøj som indebar nogle leggings som jeg ved, at min kæreste godt kan lide. Han blev også glad, og syntes at jeg så rigtig godt ud. Jeg vidste pga. p-piller, at jeg får min mens næste dag. Vi havde haft sex 2 dage inden. Jeg nævnte ikke for min kæreste at jeg fik min mens næste dag, og jeg kunne godt fornemme at han ville have sex med mig senere på aftenen efter vi kom hjem. Da han så antyder at vi skal ind i soveværelset siger jeg, at det kan vi godt, men at jeg altså får min mens næste dag. Han bliver mega skuffet og sur og går i seng. Han syntes, at det kunne jeg godt havde sagt noget før. Jen erkender, at det var dumt af mig at tage det tøj på og at jeg skulle havde “advaret” ham om inden, at jeg altså får min mens næste dag. Han er meget sart og ønsker på ingen måder blod på sig selv hvilket jeg godt kan forstå. 

Udover det så var jeg hjemme hele dagen igår. Og han var også hjemme. Jeg plejer at handle ind om søndagen til ugen efter. Min kæreste så og hørte at jeg var hjemme hele dagen. Her til morgen, er han så sur over, at der ikke var handlet ind til madpakken. Jeg siger så til ham, at han jo så og hørte at jeg var hjemme hele dagen og ikke var ude og handle. Grunden til det var, at jeg var småsyg og vi jo skulle hjem til mine svigerforældre. Han mener, at han havde alt muligt andet i hovedet at tænke på, så derfor havde han ikke lagt mærke til, at jeg ikke var ude og handle. Jeg anderkender, at jeg skulle havde sagt til ham, at hvis han ville have madpakke med imorgen, så måtte han tage det der var tilbage i køleskabet og ellers så skulle han selv ud og handle. 

Jeg har undskyldt og undskyldt, men lige lidt hjælper det. Han er sur og siger, at hans fødselsdag er ødelagt imorgen, hvilket jeg har taget det fulde ansvar for, men det hjælper ikke noget. 
Hvad skal jeg gøre?? Er så ked af, at jeg har ødelagt hans dag imorgen

Han er den stædigste mand i hele verden skal det lige siges, så selvom jeg kommer med gave, laver god morgenmad og bager en kage til ham imorgen, så tænker jeg, at han afviser mig. 

Skal jeg bare lade ham være?? Vi skulle også havde været ude og spise imorgen, og har sagt til ham, at han han bare kan tage selv afsted med hans bror og vores børn uden mig. Så er han fri for at se og høre på mig.

Ej undskyld mig, men er du sikker på han bliver 40 og ikke 14

Shit, hvis der ikke skal mere til at vælte hans verden, så skulle han nok til at arbejde med sig selv og blive voksen. 

Du har intet forkert gjort. Intet!!! 

Anmeld Citér

5. december 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ

hvordan er dagen endt?? Shit altså… hader bare at stemme i med folk. Men gud hvor lyder han dog rædselsfuld! Hvad synes du gør, at du skal undskylde? Og at han ikke skal tage sig sammen? 
kom I ud og spise? 

Anmeld Citér

6. december 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella

Jer er målløs.. du skriver jo som om du vitterligt tror på at de her ting er din skyld? Det er det IKKE! Du skriver på en måde så det lyder helt nornalt og selvfølgeligt at du er ansvarlig for hans følelser og du skal tilgives, når du har gjort noget forkert.. det skal du IKKE.

Og du skriver som om det her er sket mange gange før (siden du ved at han vil afvise dig når du gør urimelig meget for at blive "tilgivet") det bekymrer mig faktisk.. 

Er du sikker på at du ikke er udsat for psykisk vold og manipulation? Jeg har lige sakset der her fra lev uden vold:

Det kan være tegn på psykisk vold, hvis din partner:

• Er jaloux eller besidderisk
  • Kontrollerer eller manipulerer dig.
  • Vil bestemme, hvad du har på, hvad du spiser, eller hvem du ser.
  • Tjekker din mobil eller profiler på nettet.
  • Forsøger at begrænse din kontakt til familie eller venner.
  • Insisterer på altid at vide, hvor du er.
  • Kalder dig øgenavne eller nedgør dig foran andre.
  • Truer med at ødelægge dine ting.
  • Ringer tit eller skriver mange beskeder og bliver sur, hvis du ikke svarer med det samme.
  • Vil have sex med dig, selvom du ikke har lyst.
  • Får dig til at føle dig utilstrækkelig.
  • Bander eller råber af dig.
  • Nægter dig viden eller adgang til økonomiske ressourcer – også selvom du beder om det.

Det kan også være tegn på psykisk vold, hvis du:

• Skal tage særlig hensyn, så han/hun ikke pludselig får et raserianfald eller bliver kold.
  • Har en opfattelse af, at du er blevet svagere – at du engang var stærkere, end du er nu.
  • Isolerer dig fra familie eller venner, fordi du synes, det er lettere.
  • Føler dig forvirret, ked af det og har svært ved at se klart, når du tænker på dit forhold.
  • Gør ting, som du egentlig ikke har lyst til eller føler er rigtigt for at gøre din kæreste tilfreds.

Det er ikke en tjekliste hvor alt skal kydses af før man er udsat for psykisk vold, men alt på denne liste er udtryk for forskellige måder at blive udsat for psykisk vold.

Hvis du kan genkende dig selv i bare enkelte punkter, håber jeg virkelig at du vil søge hjælp

https://levudenvold.dk/viden-om-vold/former-for-vold/psykisk-vold/

Prøv at læs lidt på siden her (der er en "panikknap" nede i højre side, som tager dig ind på dr.dk hvis du bliver afbrudt og skal skifte skærmbillede hurtigt)

Anmeld Citér

6. december 2023

Anonym trådstarter

Maricella skriver:

Jer er målløs.. du skriver jo som om du vitterligt tror på at de her ting er din skyld? Det er det IKKE! Du skriver på en måde så det lyder helt nornalt og selvfølgeligt at du er ansvarlig for hans følelser og du skal tilgives, når du har gjort noget forkert.. det skal du IKKE.

Og du skriver som om det her er sket mange gange før (siden du ved at han vil afvise dig når du gør urimelig meget for at blive "tilgivet") det bekymrer mig faktisk.. 

Er du sikker på at du ikke er udsat for psykisk vold og manipulation? Jeg har lige sakset der her fra lev uden vold:

Det kan være tegn på psykisk vold, hvis din partner:

• Er jaloux eller besidderisk
  • Kontrollerer eller manipulerer dig.
  • Vil bestemme, hvad du har på, hvad du spiser, eller hvem du ser.
  • Tjekker din mobil eller profiler på nettet.
  • Forsøger at begrænse din kontakt til familie eller venner.
  • Insisterer på altid at vide, hvor du er.
  • Kalder dig øgenavne eller nedgør dig foran andre.
  • Truer med at ødelægge dine ting.
  • Ringer tit eller skriver mange beskeder og bliver sur, hvis du ikke svarer med det samme.
  • Vil have sex med dig, selvom du ikke har lyst.
  • Får dig til at føle dig utilstrækkelig.
  • Bander eller råber af dig.
  • Nægter dig viden eller adgang til økonomiske ressourcer – også selvom du beder om det.

Det kan også være tegn på psykisk vold, hvis du:

• Skal tage særlig hensyn, så han/hun ikke pludselig får et raserianfald eller bliver kold.
  • Har en opfattelse af, at du er blevet svagere – at du engang var stærkere, end du er nu.
  • Isolerer dig fra familie eller venner, fordi du synes, det er lettere.
  • Føler dig forvirret, ked af det og har svært ved at se klart, når du tænker på dit forhold.
  • Gør ting, som du egentlig ikke har lyst til eller føler er rigtigt for at gøre din kæreste tilfreds.

Det er ikke en tjekliste hvor alt skal kydses af før man er udsat for psykisk vold, men alt på denne liste er udtryk for forskellige måder at blive udsat for psykisk vold.

Hvis du kan genkende dig selv i bare enkelte punkter, håber jeg virkelig at du vil søge hjælp

https://levudenvold.dk/viden-om-vold/former-for-vold/psykisk-vold/

Prøv at læs lidt på siden her (der er en "panikknap" nede i højre side, som tager dig ind på dr.dk hvis du bliver afbrudt og skal skifte skærmbillede hurtigt)

Altså jeg kan sætte kryds ved en del Men inderst inde, så tror jeg ikke, at han mener det sådan eller er klart over det hvis jeg kan sige det på den måde….vi ser da også dokumentarer sammen hvor det også omhandler psykisk vold mod kvinder osv. og her siger han bare, at det jo er for sindsygt! Kan man gode yde psykisk vold mod sin partner uden at være klar over det??

Anmeld Citér

6. december 2023

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

hvordan er dagen endt?? Shit altså… hader bare at stemme i med folk. Men gud hvor lyder han dog rædselsfuld! Hvad synes du gør, at du skal undskylde? Og at han ikke skal tage sig sammen? 
kom I ud og spise? 

Den endte faktisk skidt.

Han kom hjem og han snakkede ud omkring alt det der nager ham. Han føler sig ensom og ikke elsket af mig osv. Jeg var lyttende fordi jeg ville ikke ødelægge mere fordi hans bror og mor kom senere. 
Her var der så ikke mere i det og vi fik kage og han fik sine gaver og vi var ude og spise.

Da vi så kommer hjem er der ret koldt i stuen og jeg havde kun tændt kalenderlyset. Vi har problemer med varmen hjemme hos os for tiden. Så siger han, at de andre lys ikke også kunne tændes da det er koldt, så siger jeg, at jeg ikke tror, at de par lys vil hjælpe noget. Så bliver han sur, slukker fjernsynet og går i seng Han påstår, at jeg ikke elsker ham osv. og at jeg skulle skamme mig. 

Idag har jeg meldt mig syg på arbejde fordi jeg har ondt i maven. Ikke pga. vores konflikt. Men alligevel skal jeg tage ud og handle selvom han godt ved, at jeg har mavepine og ikke har meldt mig rask på arbejde endnu… men det er ikke noget nyt. Selvom jeg er syg skal jeg stadig tage ud og handle, da det jo er mig der står for handlen herhjemme… så nu håber jeg bare, at jeg ikke møder nogle kollegaer for hvad vil de ikke tænke…

Anmeld Citér

6. december 2023

lineog4

Anonym skriver:

Altså jeg kan sætte kryds ved en del Men inderst inde, så tror jeg ikke, at han mener det sådan eller er klart over det hvis jeg kan sige det på den måde….vi ser da også dokumentarer sammen hvor det også omhandler psykisk vold mod kvinder osv. og her siger han bare, at det jo er for sindsygt! Kan man gode yde psykisk vold mod sin partner uden at være klar over det??

Hvis du kan sætte kryds ved en del, så er det måske godt at vende det med professionelle - jeg kan ikke sætte et kryds et eneste sted bare for at sætte det i perspektiv. 

Din mand er formodentlig ikke et ondt menneske, gør ikke tingene for at såre dig, være voldelig mod dig eller lignende. Men han gør tingene, han gør dem fordi de giver mening for ham, og hvso du kan sætte flere krydser, så har han også brug for hjælp for det er ikke godt for nogen af jer. 

Jeg læste dit første indlæg, og har tænkt over det af flere omgange. Du får mange gode svar, og jeg håber du hører, at flertallet ikke synes du har noget at undskylde. Det er skønt din mand synes du er sexet og du ved hvilket tøj han synes du er mest sexet i, men det giver ham ikke lov til at være sur  hvis du når i rammer sengen ikke har lyst til sex, har fået mens eller hvad det kan være - lidt små skuffet, men så er der på med smilet og et godnat kys og sige: jeg elsker dig og synes du er vildt sexet, men vi venter til du har lyst/kan/ ikke bløder.... 

Anmeld Citér

6. december 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Det er ingen - ingen - tvivl om at du befinder dig i noget meget usundt og nedbrydende. Og så er definitionen af “psykisk vold” mere underordnet. Det interessante er, hvorfor du synes at du gerne må behandles så uværdigt? Og hvorfor han synes det samme?

Og ja, det han udfører er undertrykkende og psykisk voldeligt. Uanset om han ved det, ønsker det, gør det med vilje. Samtidig er det ganske klassisk at du som offer ikke helt synes at han bærer skylden, og samtidig tror at ham nok ikke mener det så slemt.

Hvilket menneske sender sin elskede på gaden for at handle når vedkommende er syg? Hvilket (voksent) menneske anvender tavshed og vrede for at få sin vilje fra en partner? Om din kæreste bevidst manipulerer eller ej, så vidner det om en dybt umoden og forstyrret følelseshåndtering.

Når nu du befinder dig på denne hjemmeside kan jeg ikke lade være med at bekymret spørge… du er forhåbentlig ikke igang med at få et barn midt i dette cirkus? 

Anmeld Citér

6. december 2023

Kir

Anonym skriver:

Det kan man godt. Har en veninde hvor hendes far udyder psykisk vold, men han ser det ikke selv. Nu kender jeg dem ret godt, og jeg ved at han ikke har onde intentioner (det er en længere forklaring), men det gør jo ingen forskel. De ting han siger og gør er jo stadig skadeligt og er mega hårdt for moren at være i. Og kører hende ned psykisk. 

Anmeld Citér

6. december 2023

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Det kan man godt. Har en veninde hvor hendes far udyder psykisk vold, men han ser det ikke selv. Nu kender jeg dem ret godt, og jeg ved at han ikke har onde intentioner (det er en længere forklaring), men det gør jo ingen forskel. De ting han siger og gør er jo stadig skadeligt og er mega hårdt for moren at være i. Og kører hende ned psykisk. 

Og din venindes mor?? Hvad gør hun ved det?? Hvordan håndterer hun det??

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.