Testtråd december og januar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2024

Kis92

Profilbillede for Kis92
MortilF skriver:

Får du taget blodprøver, for at sikre, at HCG falder, som det skal?

Det kan desværre bløde meget længe. Du kan evt. spørge din læge om en scanning, for at sikre at alt væv er ude, samt om der kan være anden årsag til blødningen.

Jeg fik efter min missed abortion en stor polyp i livmoderen, der stod og blødte i 3 uger.

Der behøver selvfølgelig ikke være noget som helst galt. Det kan bare være, at din krop har brug for mere tid, til at komme sig.

for, at blødningen snart stopper.

Nej jeg har ikke fået taget blodprøver. Da jeg var inde at blive skannet, spurgte jeg til det, og hun at det ikke var nødvendigt. Jeg skal til lægen imorgen hvor jeg tænker at be om blodprøve. Og da jeg talte med lægen nævnet han selv at det måske var nødvendigt med scanning. Så nu må jeg se hvordan det går i morgen. 

I søndag blev jeg pludselig svimmel og i dag fik jeg flimmer for øjnene i omkring 30min, om det har sammen med abort og blødning, ved jeg ikke, men tænker lige at nævne det i morgen også.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Kis92 skriver:

Nej jeg har ikke fået taget blodprøver. Da jeg var inde at blive skannet, spurgte jeg til det, og hun at det ikke var nødvendigt. Jeg skal til lægen imorgen hvor jeg tænker at be om blodprøve. Og da jeg talte med lægen nævnet han selv at det måske var nødvendigt med scanning. Så nu må jeg se hvordan det går i morgen. 

I søndag blev jeg pludselig svimmel og i dag fik jeg flimmer for øjnene i omkring 30min, om det har sammen med abort og blødning, ved jeg ikke, men tænker lige at nævne det i morgen også.

Det lyder som en god ide. Held og lykke hos lægen i morgen

Anmeld Citér

10. januar 2024

Josefine6296

Profilbillede for Josefine6296

Nederste billede er fra d. 28/12-23 da jeg testede første gang, og øverste billede er fra i dag er dog i tvivl om, om det er nok fremskridt?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

11. januar 2024

MortilF+V

Josefine6296 skriver:

Nederste billede er fra d. 28/12-23 da jeg testede første gang, og øverste billede er fra i dag er dog i tvivl om, om det er nok fremskridt?

Den øverste streg er tydeligere, end den nederste, i mine øjne

Anmeld Citér

11. januar 2024

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Hmm nu har vi i 8 måneder hvor jeg troede at min ægløsning altid lå tidlig i cyklus pga strimmeltest fra babyplan viste hvor jeg troede at min ægløsning lå tidlig. Og dermed har vi også haft sex meget tidlig i cyklus hver månede i alle de 8 måneder. 
I den her cyklus nr 9 der er jeg begyndt at bruge clearblue digitale ægløsningstest. Og nu har jeg brugt den fra cyklus dag 9 til og med idag  cyklus dag 12. Og jeg har stadig ikke fået en smiley

Anmeld Citér

11. januar 2024

MortilF+V

Love Angel skriver:

Hmm nu har vi i 8 måneder hvor jeg troede at min ægløsning altid lå tidlig i cyklus pga strimmeltest fra babyplan viste hvor jeg troede at min ægløsning lå tidlig. Og dermed har vi også haft sex meget tidlig i cyklus hver månede i alle de 8 måneder. 
I den her cyklus nr 9 der er jeg begyndt at bruge clearblue digitale ægløsningstest. Og nu har jeg brugt den fra cyklus dag 9 til og med idag  cyklus dag 12. Og jeg har stadig ikke fået en smiley

Så er der da noget der tyder på, at din ægløsning ligger noget senere, end i har troet. Øv! Jeg har selv svært ved at tyde strimmel teste og har tidligere troet, at de var positive, da den digitale har vist negativ.

Hvor lang plejer din cyklus at være? Jeg håber at i, med hjælp fra de digitale tests kan få et overblik over, hvornår din ægløsning reelt falder

Anmeld Citér

11. januar 2024

Love Angel

Mor til 4

Så er der da noget der tyder på, at din ægløsning ligger noget senere, end i har troet. Øv! Jeg har selv svært ved at tyde strimmel teste og har tidligere troet, at de var positive, da den digitale har vist negativ.

Hvor lang plejer din cyklus at være? Jeg håber at i, med hjælp fra de digitale tests kan få et overblik over, hvornår din ægløsning reelt falder

ja det tyder det på åbenbart

Min cyklus er som regel 27-28 dage. De her digitale test står der de 2 mest frugtbare dage, og jeg forstår det på den måde, at den viser en smiley 2 dage før der er ægløsning. Og i følge min app så burdte jeg ha ægløsning på lørdag. Så hvis det passer, så burdte den vise en smiley imorgen. Er det ikke rigtigt?

har du igennem de digitale fundet din ægløsning? Og var den lang fra det du troede igennem strimmel? Og kan ikke huske, er du blivet gravid? Eller prøver i?

Anmeld Citér

11. januar 2024

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021
Love Angel skriver:

Min cyklus er som regel 27-28 dage. De her digitale test står der de 2 mest frugtbare dage, og jeg forstår det på den måde, at den viser en smiley 2 dage før der er ægløsning. Og i følge min app så burdte jeg ha ægløsning på lørdag. Så hvis det passer, så burdte den vise en smiley imorgen. Er det ikke rigtigt?

har du igennem de digitale fundet din ægløsning? Og var den lang fra det du troede igennem strimmel? Og kan ikke huske, er du blivet gravid? Eller prøver i?

Clearblue viser smiley 24-36 timer før æl, så hvis du får smiley i morgen kan æl sagtens nå at falde lørdag De to fertile dage de lover kan godt være dagen før æl og selve æl dagen. Ikke nødvendigvis 2 dage før. Hvis du vil have et større fertilt vindue skal du bruge clearblue advanced. Den måler på mere end LH og kan forudsige æl tidligere . Jeg har brugt begge hvilket har resulteret i 4 graviditeter 

Anmeld Citér

11. januar 2024

Love Angel

Mor til 4
Sommersol2021 skriver:

Clearblue viser smiley 24-36 timer før æl, så hvis du får smiley i morgen kan æl sagtens nå at falde lørdag De to fertile dage de lover kan godt være dagen før æl og selve æl dagen. Ikke nødvendigvis 2 dage før. Hvis du vil have et større fertilt vindue skal du bruge clearblue advanced. Den måler på mere end LH og kan forudsige æl tidligere . Jeg har brugt begge hvilket har resulteret i 4 graviditeter 

Det også det jeg mener. At hvis den viser en smiley imorgen så det imorgen og lørdag, at det er de 2 dage og ja har godt nok set at der er en anden der hedder advanced som måler de 4 dags

hvilket af dem brugt du hvor du bliv gravid?

Anmeld Citér

12. januar 2024

MortilF+V

Love Angel skriver:

Ja, når testen viser en smiley, skulle du gerne få ægløsning indenfor de næste 24-48 timer.

Hvis du forventer ægløsning på lørdag, så burde du have fået en smiley i går, torsdag eller idag, fredag. Så er det nemlig inden for det forventede tidsrum.

Ja, det har jeg. De sidste måneder, har jeg fået en smiley på dag 11 hver måned, denne cyklus på dag 10. Så den ligger umiddelbart ret stabilt. 

Det kunne godt svinge med et par dage i hvert fald. Så det kan jo have betydning.

Jeg er desværre ikke blevet gravid igen efter min missed abortion i august, men vi prøver mere intensivt nu, med min ene fungerende æggeleder for, at der snart sker noget.

Min app siger, at mens kommer d. 21., men hvis jeg regner med 14 dage efter ægløsning, burde den komme d. 14. Altså den må selvfølgelig gerne blive væk af positive årsager. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.