Da min mand flyttede ind i huset hos mine to børn og mig, lagde vi økonomien 100% sammen. Og det var endda selvom det jo ikke var hans børn, men han var ret insisterende på at vi i fællesskab skulle have økonomien til at hænge sammen. Han tjente langt mere end mig dengang. Som i virkelig meget mere. Men vi brugte det vi havde i fælleskab og jeg har aldrig følt at jeg stod i “gæld” til ham.
Da vi fik et fælles barn, gik jeg på barsel i ca. 1 år. Efterfølgende tog min mand 2 år med vores barn hjemme, med hjemmepasningssatsen.
Shit det var stramt i den periode, men det var også fantastisk, for det var tilfældigvis under corona og han kunne være hjemme og støtte op om hjemmeskoling.
Han startede op på job igen og jeg gik ned med en diskusprolaps. Så en langtidssygmelding og en fyring til mig.
Så her jeg stadig, raskmeldt, ledig og har svært ved at få job. Det er ikke så let synes jeg, som andre får det til at lyde som.
Jeg har fået afslag på fabriksarbejde, hjemmepleje, rengøring, kassedame, lagermedarbejder. Jeg er søgt alt mellem himmel og jord. Og jeg får det ene afslag efter det andet.
Min ekspertise ligger et andet sted og søger også jobs i mit fag, men det er svært at finde job der.
Nå, det blev langt. Det jeg vil frem til er at ingen af os har gået “fattige.” Det har være ligeligt uanset hvem der har tjent mest. Og i forhold til de huslige gøremål, er vi fælles om det. Men nu hvor jeg går hjemme, laver jeg størstedelen, men så kan vi til gengæld også bare slappe af og hygge når min mand kommer fra job.
Jeg synes virkelig I skal have talt økonomi igennem og komme frem til en løsning der giver mening for jer begge. For det lyder uligeværdigt i mine ører. Hvad er hans argumenter?
Anmeld
Citér