Hej,
Vi herhjemme har haft forskellige indkomst i de 12 år vi har været sammen. I starten af vores forhold havde vi ikke fællesøkonomi.
Vi havde en periode hvor min mand havde fuldtidsjob og jeg var på SU. Dvs jeg fik 5.000kr udbetalt, min mand 20.000.
Jeg betalte 1.000kr i faste udgifter, 1.500 til mad og han betalte alt resten. Det var i starten af vores forhold. Her havde vi ingen børn.
Så havde vi en periode hvor jeg var ledig ( og fik ca det som dig udbetalt), min mand stadig 20.000kr. Her havde vi aftalt et beløb vi hver havde til fornøjelser ( tror det hed 1500). Resten gik ind på en fælleskonto til husleje, mad, opsparing, faste udgifter etc. Ergo betalte han altså mere af sin løn til fælles udgifterne - men vi havde det samme til Sjov og ballade. Vi boede jo også sammen under samme tag, tog på ferier sammen osv - så det er jo ligemeget hvem der har spyttet mest i puljen. Her havde vi børn.
Nu er vi begge i arbejde, han tjener er par tusinde mere end mig fordi jeg er på deltid (valg vi har taget som familie). Alt løn ryger ind på samme konto. Alle regninger betales fra samme konto. Og vi har intet fast beløb til sjov og ballade, vi bruger det vi i fællesskab synes er fornuftigt ( fx har vi lige brugt 3.000kr på et nyt tv vi blev enige om vi havde brug for).
Jeg ville aldrig accepterer at min mand havde det SÅ godt og jeg selv måtte kæmpe for overlevelse. Tænker da heller ikke det er så sympatisk af ham.
Vi vælger ikke vores partner fordi de tjener godt - vi vælger dem for dem de er og så er man et team som familie, det er bare min holdning.
Synes I skal tage en snak - vis ham evt den her tråd.
Anmeld
Citér