Her tjener kæresten næsten det dobbelte af mig, og vi har i vores 20 år sammen, altid haft hver vores økonomi. Vi har en fordeling, hvor han feks betaler mere af på vores fælles udgifter/lån osv.
Alt hva vi optager sammen, afdrager vi på sammen.
Han køber lige så tit tøj osv til ungerne, handler ind, ordner ALT i haven, tager nok også en noget større del af det daglige husarbejde i hverdagen. Jeg har nok samlet set haft flest barn syg hjemme, fordi det har passet, med mine fridage. Men han har ALDRIG brokket sig, hvis han var nød til at tage barn syg.
Jeg arbejder som pædagog på 30 timer pr uge, han arbejder med computer.
Jeg har bedt min chef om at komme op på 32 timer, men for at det ka lade sig gøre, ska jeg skrive under på 14 timers vagter, extra nedsat hviletid og i sidste ende vil det give mig 1 extra sftenvagt pr mdr. Det har jeg valgt at sige nej til, og vil nu til at finde et vikarjob ved siden af, hvor jeg ka få dagvagter i stedet.
Vores store bil er lige gået i stykker, og vi ska derfor ud og have ny bil. Her vil 1 extra aftenvagt self være en god økonomisk hjælp, men min kæreste ka også godt forstå at jeg siger nej.
Jeg har nogen fysiske skavanker pga piskesmæld, og min kæreste brokker sig aldrig over, at han tjener mere, og derfor også betaler mere.
Han har været med til at bestemme hvor og hvordan vi bor, at vi har fået 2 børn, 2 biler, 4 katte, at ungerne går til forskellige sports aktiviteter, hvor og hvordan vi holder ferie osv osv.
Han har altid været med til at købe bind, p-piller, og alt hva man ellers ka betegne som kvindeting.
Jeg er heldig på frisør fronten. Jeg bliver klippet af min søster, det samme gør ungerne. Jeg klipper kæresten.
Jeg ved ik hvorfor du ik arbejder, og det er sådan set også ligemeget, så længe i ka blive enige om, en rimelig fordeling hjemme. Når du engang igen måske kommer i job, ska der self kigges på fordeling af udgifter, fælles opgaver osv. Vh Stine