Hjælp fra bedsteforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2023

Sofie129

Profilbillede for Sofie129

Vi kan, når det passer med fri fra job og deres kalender, få hjælp af min mor som har skiftende vagter og et sæt oldeforældre der ikke længere arbejder. 

Men det er ikke så ofte det passer ind med sygdom, da det jo ikke er planlagt. Er mega taknemlig for vi har flere “kort på hånden”. 

Jeg har også fået forespørgsel på om bedsteforældre kan passe på mit tidligere arbejde. Generelt var barn syg ildeset. 
Idag har jeg skiftet job hvor der er fantastisk fleksibilitet og forståelse. 
men jeg er temmelig kold for modstand af barn syg - er mit barn syg er det min førsteprioritet og fik vi ikke børn, får vi problemer om mange år. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2023

L1232

Profilbillede for L1232

Man sender sku da ikke sit barn i vuggestue på panodil, så må man tage en feriedag 

Hold op hvor bliver jeg harm, så kan han bare smitte de andre i vuggestue, så deres forældre kan stå med lorten, eller smitte personalet, så vuggestuen står med problemet. Desuden er børn mere modtagelig overfor andre sygdomme, hvis de ikke får lov at komme sig helt, så det er også ris til egen r*v

Tro mig…. Vi har taget alle feriedage og omsorgsdage for den sags skyld der kunne tages. og jeg er udemærket klar over at man ikke er interesseret i at smitte. Men vi skal os tjene penge og ha mad på bordet, og når man har haft 6 barn sygedage på 2 måneder, holdt 2 omsorgsdage og 4 feriedage, så presser det på så jeg synes faktisk det et meget dømmende svar du kommer med… Jeg vil IKKE sende mit barn i vuggestuen på panodil, men jeg bliver nød til det.

Og gud hvor har jeg grædt på vej til arbejde og ringet ind 2-3 gange for at høre hvordan det går….

I mine øjne har jeg følt jeg har svigtet mit barn stort, både at aflevere i vuggestue eller hos bedsteforældre, men hvad skal man dog gøre??

Jeg er stor fortaler for noget sker politisk med de barn sygedage…

Anmeld Citér

9. april 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nej. De arbejder fuld tid. 

kan dog godt aftale pasning udover arbejdstid hvis jeg skal noget men det gør jeg ikke så tit. De har 8 børnebørn, så jeg skal jo heller ikke slide dem op

Anmeld Citér

9. april 2023

Igen

Profilbillede for Igen

Jeg har 2 sæt forældre og søskende der hjælper til når det er nødvendigt, nøjagtig som jeg selv gør den anden vej. “ It takes a village”

Anmeld Citér

9. april 2023

MillyMy

Profilbillede for MillyMy
Anonym skriver:

I forlængelse af en debat omkring “Panodilbørn” i institutionerne, kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan det står til i børnefamilierne derude i det ganske land. 

I forbindelse med børnenes sygedage, hører min kæreste og jeg ofte denne sætning på vores arbejdspladser: Har I ikke nogle bedsteforældre der kan hjælpe? 

.. og nej, vi har ingen bedsteforældre der kan hjælpe. Vi har bedsteforældre, jovist. Vi er faktisk så priviligerede at have dem alle fire endnu. To af dem arbejder endnu, en på tidlig pension og en på seniorpension. 

Men fælles for begge par er, at de lever deres eget liv. Både dem på pension og dem der har et arbejde. De rejser, har hobbyer, har andre børnebørn, som de er der mere for, fordi forældrene der har nogle forskellige udfordringer. Summa summarum er: Nej, vi kan ikke få noget hjælp. Vi kan heller ikke børnene passet, hvis vi skal noget sammen eller hvis vi havde lyst til tosomhed. 

Nå, tilbage til pointen. Som ikke er at man skal finde en reservebedste. For os er det irrelevant, vi har valgt en løsning som gør at barn syg hos os ikke længere er en udfordring. Men jeg læste som sagt en debat og der var mange kommentarer om at man kunne få bedsteforældre til at hjælpe ved barn syg.

Så.. hvem kan det? Kan du? :-)

Ja, mine forældre børnenes mormor & morfar står også på spring for at hjælpe.

Da det kun var mig og min datter hentede de fast fra vuggestue/børnehave 2 gange om ugen.

De har dem på ferie, og hjælper også med sygdom. Det har dog ikke været nødvendig det sidste års tid. Men de vil gerne. Begge er nu gået på pension.

Min kærestes forældre, har meldt ud at de ikke magter det så længe børnene er så små - 6 år og en på 11 mdr.

Men jeg er lykkelig for hjælpen fra mine forældre! Vores den ældste især har også et helt specielt bånd til mine forældre

Anmeld Citér

9. april 2023

Anonym

L1232 skriver:

Tro mig…. Vi har taget alle feriedage og omsorgsdage for den sags skyld der kunne tages. og jeg er udemærket klar over at man ikke er interesseret i at smitte. Men vi skal os tjene penge og ha mad på bordet, og når man har haft 6 barn sygedage på 2 måneder, holdt 2 omsorgsdage og 4 feriedage, så presser det på så jeg synes faktisk det et meget dømmende svar du kommer med… Jeg vil IKKE sende mit barn i vuggestuen på panodil, men jeg bliver nød til det.

Og gud hvor har jeg grædt på vej til arbejde og ringet ind 2-3 gange for at høre hvordan det går….

I mine øjne har jeg følt jeg har svigtet mit barn stort, både at aflevere i vuggestue eller hos bedsteforældre, men hvad skal man dog gøre??

Så må man så tage fri uden løn, hvis ens økonomi ikke kan klare et par dage uden løn, så ville jeg da overveje om man sidde for stramt og skal skære ned på noget, sorry to say, det er på ingen måder ok at sende et barn afsted på panodil - er barnet nødt til at få panodil er barnet sygt. 

Det er synd for dit barn og for alle de andre samt deres forældre, virkelig ikke ok , og jeg er faktisk rystet over at du går i forsvar og synes at det er du bare nødt til, det er jo skruen uden ende

Anmeld Citér

9. april 2023

Hanspige

L1232 skriver:

Jeg forstår dig godt, jeg fordømmer dig ikke og ved hvor ekstremt presset man kan blive

Anmeld Citér

9. april 2023

Hanspige

Anonym skriver:

Så må man så tage fri uden løn, hvis ens økonomi ikke kan klare et par dage uden løn, så ville jeg da overveje om man sidde for stramt og skal skære ned på noget, sorry to say, det er på ingen måder ok at sende et barn afsted på panodil - er barnet nødt til at få panodil er barnet sygt. 

Det er synd for dit barn og for alle de andre samt deres forældre, virkelig ikke ok , og jeg er faktisk rystet over at du går i forsvar og synes at det er du bare nødt til, det er jo skruen uden ende

Godt nok nemt at sige! Hvem sidder ikke stramt i det i de her inflations tider? Hvad får dig til at tro at en arbejdsgiver bare siger fint, bliv hjemme uden løn

Anmeld Citér

9. april 2023

fehår

Anonym skriver:

Det kræver jo, at arbejdsgiver er med på den præmis. 

Fordømmelse hjælper ikke. 

Anmeld Citér

9. april 2023

123nn

Profilbillede for 123nn
Anonym skriver:

Det var da et ret privilegieblindt svar.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.