Nej og jo.
Ved akutte situationer er der ikke mulighed for hjælp. Ligeledes skal meget planlægges hvis mine forældre skal hjælpe, da de bor langt væk og skal med en færge for at komme til os.
Mine forældre er også 75 og jo ikke ligefrem unge længere…
Mine forældre kan stadig godt have børnene på besøg, men de er færdige bagefter, men har hygget sig. Men det benytter jeg mig meget sjældent af, primært hvis vi fx skal til bryllup.
Mine svigerforældre er for gamle og vil ikke kunne passe børnene særlig længe, måske en halv til en hel time.
Vi har en reservebedste, en kvinde jeg har kendt siden jeg var 17 år. Hun har været en del af børnenes liv siden de blev født og hun er så glad for vores børn. Tager dem med på ferie hver sommer, så det er virkelig skønt og luksus. Men ved sygdom har hun ikke mulighed, da hun stadig arbejder og arbejder samtidig med os.
Men jo, jeg har mange kollegaer der ikke forstår at vi ikke har bedsteforældre til at tage sig af vores børn. Og mange spørger også hvad vi gør hvis vi vil have voksentid. Dette har ALDRIG været et problem for os. Vi har voksentid når børnene sover og vi er vildt gode til at pleje vores forhold selvom vi meget sjældent får passet børn.
Anmeld
Citér