Anonym skriver:
Der er intet fordømmende over det
Man man kan ikke sende syge børn afsted. Det er simpelthen ikke en mulighed, så forstår slet ikke hvordan det kan være en løsning, det synes jeg er rystende og ja der er mange der gør det, arbejder selv i vuggestue
Altså nu er der jo forkskel på "øv lille viggo har feber og vi havde taget fri for arbejde for at have kærestedag netop i dag, nå han kan få en panodil og så nøjes vi med brunch" og så på hvad der ellers er skitseret her i tråden. Og ærligt.. jeg tror sgu ikke der findes folks i virkeligheden som sender sløje børn af sted for sjov. Er det ideelt? Nej. Men vi må også bare indse at med det samfund vi har, så kommer det til at ske. Den magiske børnepasser, om det er familie eller ej, er ikke en reel mulighed for mange. Folk går også sløj på arbejde selv, så hvorfor kan ungerne ikke også? Retorisk spørgsmål hvis nogen skulle være i tvivl 
Tag nu vores familie. 2 voksne og tre børn, i tre forskellige institutioner lige om lidt. Hvis hver rammes af influenza i en uge så er det lige en måned vi kan hive ud af kalenderen, hvis vi skulle have en voksen hjemme hver dag et barn var sygt. Måske vi er heldige alle at være syge samtidig eller ind over en weekend. Måske er vi pisse uheldige at gå ned med flaget på skift. Der er bare kun én barns syg eller to pr barn. For uha man må jo heller ikke snyde systemet og begge forældre tager barns syg på skift (både 1 og 2 dag)
Vi har, bare med to børn i institution, oplevet at have syge børn/selv være syge sammenlagt 2 måneder! Der var altid en herhjemme der var syg. Det fald heldigvis sammen med at jeg var langtidssyg, så jeg kunne være hjemme og vi undgik at beslaste min mands arbejde med andet end hans egen sygdom.
Men helt seriøst, og beklager det bliver lidt spidst, du er altså nød til at hoppe ned fra din privillegieblinde hest og se hvad der er for et samfund vi har bygget op. Ikke engang voksne har lov til at være syge. Børn skal blive raske før næste dag. Come on. Det VIL føre med sig at nogle syge bliver sendt af sted. Ja det er noget lort og øger mængden af smitte i samfundet og institutionen. Men helt ærlig - hvis du blev truet med en fyrreseddel som andre skriver her, vil du så stadig sige "okay så må i gøre det"? Eller vil du måske liiige gradbøje en smule hvor skidt barnet er?
Og hvis du uden at blinke vil miste dit job for at passe dit syge barn, så lykønsker jeg dig oprigtigt for at have muligheden. Men vær flink ikke at forvent at andre har samme muligheder som dig
Anmeld
Citér