Ægdonorer søges - Et håb om hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2023

JRC

Profilbillede for JRC

Jeg vil også sige at der også er en masse børn derude der mangler forældre. Det kan man også tage i sine overvejelser. Istedet for at bære en fremmeds barn i maven så kunne man give et forældre løst barn den største gave. I princippet er forskellen “kun” at man gerne vil have oplevelsen af en graviditet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2023

esioul

JRC skriver:

Jeg vil også sige at der også er en masse børn derude der mangler forældre. Det kan man også tage i sine overvejelser. Istedet for at bære en fremmeds barn i maven så kunne man give et forældre løst barn den største gave. I princippet er forskellen “kun” at man gerne vil have oplevelsen af en graviditet. 

Men nu er kravene for at adoptere også ret strikse. Og det er bestemt ikke en fremmedes barn man bærer.. sådan har jeg ihvertfald aldrig tænkt/haft det .. det er mit barn

Anmeld Citér

21. marts 2023

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
JRC skriver:

Jeg “hader” denne form for uvidenheds tale 

det er sindssygt svært at adoptere, masser af krav og forhold der skal være i orden 

det er ikke bare 

Anmeld Citér

21. marts 2023

esioul

Nelliespurv skriver:

det er sindssygt svært at adoptere, masser af krav og forhold der skal være i orden 

det er ikke bare 

Nej det lyder meget nemt

Anmeld Citér

21. marts 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg tror ikke der findes nogle barnløse par, som ikke tager den slags i deres overvejelser, ligesom jeg samtidig tror at man skal være ekstremt varsom med at betræde den delsvist fordømmende sti, du her egentlig her ligger an til… hvor skulle det egentlig ende, hvis man fortsatte ude af den tangent…

”Man kunne jo egentlig overveje ikke at blive skilt, nu hvor det er godt for børn med samboende forældre … hvis det med skilsmisse ligesom kun handler om ens egen lykke”…

”Man kunne jo egentlig godt overveje at droppe bil og bolig, nu hvor børn i Afrika sulter… hvis det ligesom kun handler om ens egne behov…”

…. osv… osv…

Måske kunne vi nøjes ned at overveje, at det for nogen er en kæmpe sorg og smerte ikke at kunne bære og føde de børn de inderligt ønsker sig. Og at adoption i øvrigt er ekstremt vanskeligt, dyrt og langsommeligt - og kan være forbundet med meget store og komplekse menneskelige omkostninger, også for barnet.

Og om vi andre så har samme prioriteter eller forstår dette behov, det er jo for så vidt sagen uvedkommende.

Kære TS: Jeg ved ikke om jeg nogensinde selv får doneret æg. Efter mange år i fertilitetsbehandling er min krop træt og slidt og bivirkningerne ved æg-stimulering og udtagen er ikke sådan at spøge med. Jeg håber at du får dit ønske opfyldt og din besked giver mig lyst til at bide tænderne sammen

Anmeld Citér

21. marts 2023

Agma

Profilbillede for Agma
esioul skriver:

Men nu er kravene for at adoptere også ret strikse. Og det er bestemt ikke en fremmedes barn man bærer.. sådan har jeg ihvertfald aldrig tænkt/haft det .. det er mit barn

Præcis, 

Jeg er ægdonor og tænker i hvert fald ikke på den ene lille celle, der kommer fra mig som mit barn. Det ville være helt absurd for mig. Det er helt sikkert kvinden, der bærer det barn der er moderen. 

Anmeld Citér

21. marts 2023

esioul

Agma skriver:

Præcis, 

Jeg er ægdonor og tænker i hvert fald ikke på den ene lille celle, der kommer fra mig som mit barn. Det ville være helt absurd for mig. Det er helt sikkert kvinden, der bærer det barn der er moderen. 

Helt sikkert. Jeg tvivler aldrig på min datter er min ihvertfald. Og hun ville jo aldrig være blevet til og har ikke været ønsket at en anden. Forstået på den måde, at donor ikke har givet et barn væk.. 

Anmeld Citér

21. marts 2023

JRC

Profilbillede for JRC
Nelliespurv skriver:

det er ikke bare 

Jeg har ikke sagt det er nemt. Det er utroligt at der ikke er plads i dette forum også til at have andre meninger eller give forslag til andre alternativer. De her tråde kører hurtigt i et spor hvor der kun er en mening der er korrekt og gud forbyde hvis nogen har en anden mening. 

Anmeld Citér

21. marts 2023

JRC

Profilbillede for JRC
StortOgSmåt skriver:

Jeg tror ikke der findes nogle barnløse par, som ikke tager den slags i deres overvejelser, ligesom jeg samtidig tror at man skal være ekstremt varsom med at betræde den delsvist fordømmende sti, du her egentlig her ligger an til… hvor skulle det egentlig ende, hvis man fortsatte ude af den tangent…

”Man kunne jo egentlig overveje ikke at blive skilt, nu hvor det er godt for børn med samboende forældre … hvis det med skilsmisse ligesom kun handler om ens egen lykke”…

”Man kunne jo egentlig godt overveje at droppe bil og bolig, nu hvor børn i Afrika sulter… hvis det ligesom kun handler om ens egne behov…”

…. osv… osv…

Måske kunne vi nøjes ned at overveje, at det for nogen er en kæmpe sorg og smerte ikke at kunne bære og føde de børn de inderligt ønsker sig. Og at adoption i øvrigt er ekstremt vanskeligt, dyrt og langsommeligt - og kan være forbundet med meget store og komplekse menneskelige omkostninger, også for barnet.

Og om vi andre så har samme prioriteter eller forstår dette behov, det er jo for så vidt sagen uvedkommende.

Kære TS: Jeg ved ikke om jeg nogensinde selv får doneret æg. Efter mange år i fertilitetsbehandling er min krop træt og slidt og bivirkningerne ved æg-stimulering og udtagen er ikke sådan at spøge med. Jeg håber at du får dit ønske opfyldt og din besked giver mig lyst til at bide tænderne sammen

Jamen du må meget undskylde jeg også har en mening og kommer med til at få at børn på andre måder. 

Du behøver heller komme helt af sporet og komme med alverdens hvad nu hvis eksempler. Tag det nu roligt. 

Selvfølgelig kan det være svært at adoptere, men der er alligevel en del mennesker som har syntes det har været besværet værd og gjort det. Det behøver forresten ikke at koste alverden hvis man vælger at adoptere barn i dk. 

Der er forskellige muligheder for at få barn og det behøves ikke kun være donor. 

Anmeld Citér

21. marts 2023

Rigin15

JRC skriver:

Har du doneret 50 æg?  så du kunne potentielt får/have 50 børn derude? Er der ikke grænser for hvor mange æg man må donere?

Man må donere 6 gange. Men der er ikke en grænse for antallet af æg der kommer ud af det. 
men de første par gange var det friske donationer, så der var ikke mulighed for nedfrysning. Altså bliver overskudsæggene kasseret går jeg ud fra. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.