Jeg har ikke sagt det er nemt. Det er utroligt at der ikke er plads i dette forum også til at have andre meninger eller give forslag til andre alternativer. De her tråde kører hurtigt i et spor hvor der kun er en mening der er korrekt og gud forbyde hvis nogen har en anden mening.
Jo… du siger faktisk implicit at det er nemt. Helt ordret skriver du fx: “I princippet er forskellen “kun” at man gerne vil have oplevelsen af en graviditet”…
Det er ikke dine holdninger der støder folk, tror jeg, men din uvidenhed og underlæggende anklage. Lad mig give eksempler:
Du skriver: “Jeg vil også sige at der også er en masse børn derude der mangler forældre. Det kan man også tage i sine overvejelser”.
Fortolkning: Dette er en implicit anklage - en smule fordømmelse som dels giver dårlig samvittighed og dels antager at man ikke allerede har gjort sig disse overvejelser.
Du skriver dernæst: “Istedet for at bære en fremmeds barn i maven så kunne man give et forældre løst barn den største gave”.
Fortolkning: Her får du både anklaget (man vil ikke hjælpe stakkels børn) og samtidig antydet at man ikke er “rigtig mor” når man er modtager af donoræg. Av!
Det er ovenstående som falder folk for brystet - det er ikke et spørgsmål om at man ikke må have holdninger. Holdninger bør dog være nogenlunde oplyste og reflekterede …
Anmeld
Citér