Ægdonorer søges - Et håb om hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2023

AnoMor

JRC skriver:

Jeg har ikke sagt det er nemt. Det er utroligt at der ikke er plads i dette forum også til at have andre meninger eller give forslag til andre alternativer. De her tråde kører hurtigt i et spor hvor der kun er en mening der er korrekt og gud forbyde hvis nogen har en anden mening. 

Der er som ment nok plads til andres meninger og holdninger. Og forslag til alternativer. Jeg tror at der hvor du træder folk over tæerne er ved at bruge sætningen “at få fremmedes børn” (eller hvordan du fik skrevet det). 
for en kvinde der har valgt en æg donor ser der jo netop ikke som en fremmeds barn. Ligeså vel som en kvinde der vælger at donerer æg ikke ser det som deres barn. 

personligt (som jeg selv har skrevet) ville jeg netop gå med en tanke om at jeg biologisk set ville kunne have børn rundt omkring i Danmark og af samme grund donerer jeg ikke. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jamen du må meget undskylde jeg også har en mening og kommer med til at få at børn på andre måder. 

Du behøver heller komme helt af sporet og komme med alverdens hvad nu hvis eksempler. Tag det nu roligt. 

Selvfølgelig kan det være svært at adoptere, men der er alligevel en del mennesker som har syntes det har været besværet værd og gjort det. Det behøver forresten ikke at koste alverden hvis man vælger at adoptere barn i dk. 

Der er forskellige muligheder for at få barn og det behøves ikke kun være donor. 

Jeg er ganske rolig. Når ens meninger er sårende for andre og samtidig bygger på stor uvidenhed, så synes jeg at man har et ansvar for at formulere sig forsigtigt. Hvis du får lyst til at vide mere om vanskelighederne ved adoption, vil jeg gerne fortælle mere. Forældre som adopterer gennemgår årelange kampe og udgifter. Indenlandsadoption er også ekstremt krævende - og vanskelig - og sjældent … fx bliver kun omkring 40 børn født i Danmark adopteret hvert år… 

Og i øvrigt ytrer TS intet om adoption. Hun udtrykker stor smerte og sorg ved ikke at kunne blive gravid …  og ønske om udsigten til at bære og føde et barn selv … 

Anmeld Citér

21. marts 2023

AnoMor

Rigin15 skriver:

Jeg har doneret næsten 50 æg, og jeg har stadig 2 gange tilbage. I starten af april donerer jeg endnu en omgang. 
Det er den skønneste følelse at kunne hjælpe!  
jeg håber virkelig, at det snart er dig, der er den heldige

Havde man i dk kunne melde sig som rugemor, så havde jeg gjort det. Jeg vil så gerne hjælpe

Jeg er slet ikke sikker. Men er det ikke noget med at man gerne må benytte sig af rugemødre i Danmark, man må bare ikke modtage betaling for det ?  

Anmeld Citér

21. marts 2023

StortOgSmåt

Jeg har ikke sagt det er nemt. Det er utroligt at der ikke er plads i dette forum også til at have andre meninger eller give forslag til andre alternativer. De her tråde kører hurtigt i et spor hvor der kun er en mening der er korrekt og gud forbyde hvis nogen har en anden mening. 

Jo… du siger faktisk implicit at det er nemt. Helt ordret skriver du fx: “I princippet er forskellen “kun” at man gerne vil have oplevelsen af en graviditet”… 

Det er ikke dine holdninger der støder folk, tror jeg, men din uvidenhed og underlæggende anklage. Lad mig give eksempler:

Du skriver: “Jeg vil også sige at der også er en masse børn derude der mangler forældre. Det kan man også tage i sine overvejelser”.

Fortolkning: Dette er en implicit anklage - en smule fordømmelse som dels giver dårlig samvittighed og dels antager at man ikke allerede har gjort sig disse overvejelser.

Du skriver dernæst: “Istedet for at bære en fremmeds barn i maven så kunne man give et forældre løst barn den største gave”.

Fortolkning: Her får du både anklaget (man vil ikke hjælpe stakkels børn) og samtidig antydet at man ikke er “rigtig mor” når man er modtager af donoræg. Av! 

Det er ovenstående som falder folk for brystet - det er ikke et spørgsmål om at man ikke må have holdninger. Holdninger bør dog være nogenlunde oplyste og reflekterede …

Anmeld Citér

21. marts 2023

JRC

Profilbillede for JRC
StortOgSmåt skriver:

Jeg er ganske rolig. Når ens meninger er sårende for andre og samtidig bygger på stor uvidenhed, så synes jeg at man har et ansvar for at formulere sig forsigtigt. Hvis du får lyst til at vide mere om vanskelighederne ved adoption, vil jeg gerne fortælle mere. Forældre som adopterer gennemgår årelange kampe og udgifter. Indenlandsadoption er også ekstremt krævende - og vanskelig - og sjældent … fx bliver kun omkring 40 børn født i Danmark adopteret hvert år… 

Og i øvrigt ytrer TS intet om adoption. Hun udtrykker stor smerte og sorg ved ikke at kunne blive gravid …  og ønske om udsigten til at bære og føde et barn selv … 

Det er sjovt du går op i at man skal formulere sig korrekt, men du bliver ved at kalde mig for uvidende og har konstateret at fordi jeg har en anden mening/forslag så er det bygget på uvidenhed. Jeg kommer ikke med ukorrekte fakta om noget, men bare mine personlige mening. Du behøver ikke forklare mig noget om adoption, selvom jeg godt kan mærke du har lyst til at udtrykke hvor klog du er.

Og selvom det er ikke er en leg at forsøge at adoptere, betyder det ikke at de forældreløse børn ikke er værd at tage den kamp op for. 
Jeg ville da selv håbe hvis jeg var et forældreløst barn, at der ville være flere voksne som ville ville gøre sig det besvær at adoptere mig. 

Anmeld Citér

21. marts 2023

JRC

Profilbillede for JRC
Agma skriver:

Præcis, 

Jeg er ægdonor og tænker i hvert fald ikke på den ene lille celle, der kommer fra mig som mit barn. Det ville være helt absurd for mig. Det er helt sikkert kvinden, der bærer det barn der er moderen. 

Selvfølgelig bliver den kvinde der bærer barnet og opfostre barnet dets mor. Men om man vil det eller ej er det ikke bar en celle, men et modent æg der når det bliver befrugtet udvikler sig til dit biologiske barn i en anden kvinde. 

Anmeld Citér

21. marts 2023

JRC

Profilbillede for JRC
StortOgSmåt skriver:

Jo… du siger faktisk implicit at det er nemt. Helt ordret skriver du fx: “I princippet er forskellen “kun” at man gerne vil have oplevelsen af en graviditet”… 

Det er ikke dine holdninger der støder folk, tror jeg, men din uvidenhed og underlæggende anklage. Lad mig give eksempler:

Du skriver: “Jeg vil også sige at der også er en masse børn derude der mangler forældre. Det kan man også tage i sine overvejelser”.

Fortolkning: Dette er en implicit anklage - en smule fordømmelse som dels giver dårlig samvittighed og dels antager at man ikke allerede har gjort sig disse overvejelser.

Du skriver dernæst: “Istedet for at bære en fremmeds barn i maven så kunne man give et forældre løst barn den største gave”.

Fortolkning: Her får du både anklaget (man vil ikke hjælpe stakkels børn) og samtidig antydet at man ikke er “rigtig mor” når man er modtager af donoræg. Av! 

Det er ovenstående som falder folk for brystet - det er ikke et spørgsmål om at man ikke må have holdninger. Holdninger bør dog være nogenlunde oplyste og reflekterede …

Åh du er den type der der har rigtig meget tid til at fortolke og analysere og komme med dine egne opdigtede meninger om ens opslag. Tror jeg har set nogle af dine diskussioner før med andre i dette forum, du kan blive ved i det uendelige. Det har jeg simpelthen ikke tid til. Men fedt du har al den energi og overskud. Godnat

Anmeld Citér

21. marts 2023

StortOgSmåt

JRC skriver:

Åh du er den type der der har rigtig meget tid til at fortolke og analysere og komme med dine egne opdigtede meninger om ens opslag. Tror jeg har set nogle af dine diskussioner før med andre i dette forum, du kan blive ved i det uendelige. Det har jeg simpelthen ikke tid til. Men fedt du har al den energi og overskud. Godnat

Jo da … jeg har masser af tid… og energi… og kompetence til analyse og refleksion  … jeg ved ikke hvorfor det generer dig. Skulle du have lyst og mod på at svare på kritikken, så hører jeg meget gerne fra dig. Godnat til dig også

Anmeld Citér

21. marts 2023

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Jeg er desværre 39år. Ellers havde jeg glædeligt doneret æg

Anmeld Citér

21. marts 2023

Carina:-)

Anonym skriver:

Hej alle dejlige mennesker

I Danmark har vi ikke særlige mange ægdonorer, dog er der mange kvinder som ikke selv kan få børn, dette gør at ventetiden er meget lang. Desværre er der de kvinder som ikke kan vente, som pga tidlig overgangsalder.
Derfor håber jeg at der er nogle af jer derude som vil overveje at hjælpe disse kvinder

Jeg selv er muligvis i tidlig overgangsaldre og har forsøgt i 3 år med at blive gravid, men det er bare ikke en mulighed med mine egen æg. Derfor er jeg selv sat på venteliste, men er langt fra den eneste. Har et lille håb om at vi kvinder vil støtte og hjælpe hinanden  

Vh Den barnløse mor. 

Har I overvejet udlandet? 

Jeg har flere veninder/ bekendte der har taget den vej.

Ingen ventetid - og godt resultat. 

Kun 1 er endnu ikke i mål. Men det kommer hun selvfølgelig lige om lidt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.