Ægdonorer søges - Et håb om hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2023

javanea

Det er meget at bede andre kvinder om, især taget bivirkninger og smerter i betragtning. Hvis staten kompenserede det som de fx gør i USA, ville jeg overveje det. Men bare for at gøre en god gerning - ellers tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
javanea skriver:

Det er meget at bede andre kvinder om, især taget bivirkninger og smerter i betragtning. Hvis staten kompenserede det som de fx gør i USA, ville jeg overveje det. Men bare for at gøre en god gerning - ellers tak.

I dk får man da 7000 (som er skattepligtige) pr donation

bivirkninger osv er i øvrigt enormt individuelt. Jeg har doneret 2 gange. Ingen bivirkninger ved hormonindsprøjtningerne overhovedet og fin smertedækning ved udtagning - det kan dog gøre nas i løbet af dagen/aftenen når morfinen aftager, men det kan tages med Panodil og ipren. Det værste synes jeg, er planlægningen ift job. Det kræver 3 konsultationer (scanning, blodprøver, scanning)  og 1 hel fridag (dagen for ægudtagning). Det er lidt omstændigt. 

Anmeld Citér

7. april 2023

nadyalinea

Mor11 skriver:

I dk får man da 7000 (som er skattepligtige) pr donation

bivirkninger osv er i øvrigt enormt individuelt. Jeg har doneret 2 gange. Ingen bivirkninger ved hormonindsprøjtningerne overhovedet og fin smertedækning ved udtagning - det kan dog gøre nas i løbet af dagen/aftenen når morfinen aftager, men det kan tages med Panodil og ipren. Det værste synes jeg, er planlægningen ift job. Det kræver 3 konsultationer (scanning, blodprøver, scanning)  og 1 hel fridag (dagen for ægudtagning). Det er lidt omstændigt. 

Det er meget lidt sammenlignet med hvad man bliver betalt i USA.

Anmeld Citér

19. april 2023

Rigin15

Baby.mamma skriver:

Nogle af de æg kan også dele sig og blive til tvillinger/trillinger Så er man pludselig biologisk mor til rigtig mange, py ha

Sandt. Sandsynligheden for det er dog meget meget lille

Jeg har lige doneret igen, og der blev taget 22 æg ud.  Hvilket selvfølgelig ikke er hensigtsmæssigt for mig, da det er ret hårdt for kroppen. Men sidst måtte vi afbryde fordi æggene ikke ville vokse. De tog så revanche denne gang. 
men tænk på alle dem, der kan gå glæde af det. Det er alle smerterne værd

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.