Ægdonorer søges - Et håb om hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
JRC skriver:

Det er sjovt du går op i at man skal formulere sig korrekt, men du bliver ved at kalde mig for uvidende og har konstateret at fordi jeg har en anden mening/forslag så er det bygget på uvidenhed. Jeg kommer ikke med ukorrekte fakta om noget, men bare mine personlige mening. Du behøver ikke forklare mig noget om adoption, selvom jeg godt kan mærke du har lyst til at udtrykke hvor klog du er.

Og selvom det er ikke er en leg at forsøge at adoptere, betyder det ikke at de forældreløse børn ikke er værd at tage den kamp op for. 
Jeg ville da selv håbe hvis jeg var et forældreløst barn, at der ville være flere voksne som ville ville gøre sig det besvær at adoptere mig. 

Men du får det stadig til at fremstå, som om det er et spørgsmål om “at tage en kamp” og “gøre sig det besvær”. Som om, det er et valg, der er indenfor rækkevidde, hvis man bare gider og orker arbejde for det. Og for rigtigt, rigtigt mange mennesker er det slet ikke en mulighed, fordi kravene til adoptanter er så store, og så mange sorteres fra. Det aspekt er du slet ikke inde på. 
Du tager heller ikke højde for, at de, der kommer igennem nåleøjet, står med en opgave, som ofte er langt mere krævende end at føde og tage sig af en nyfødt. At adopterede børn i markant højere grad end ikke-adopterede udvikler psykiske lidelser og adfærdsforstyrrelser, har tilknytningsforstyrrelser, for en stor dels vedkommende er tidligt skadede pga. deres turbulente start på livet. 
Det er nok udeladelsen af alle disse forhold, der efterlader andre med det indtryk, at du er uvidende om emnet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2023

JRC

Profilbillede for JRC
Mor og meget mere skriver:

Men du får det stadig til at fremstå, som om det er et spørgsmål om “at tage en kamp” og “gøre sig det besvær”. Som om, det er et valg, der er indenfor rækkevidde, hvis man bare gider og orker arbejde for det. Og for rigtigt, rigtigt mange mennesker er det slet ikke en mulighed, fordi kravene til adoptanter er så store, og så mange sorteres fra. Det aspekt er du slet ikke inde på. 
Du tager heller ikke højde for, at de, der kommer igennem nåleøjet, står med en opgave, som ofte er langt mere krævende end at føde og tage sig af en nyfødt. At adopterede børn i markant højere grad end ikke-adopterede udvikler psykiske lidelser og adfærdsforstyrrelser, har tilknytningsforstyrrelser, for en stor dels vedkommende er tidligt skadede pga. deres turbulente start på livet. 
Det er nok udeladelsen af alle disse forhold, der efterlader andre med det indtryk, at du er uvidende om emnet. 

Så hver gang man kommer med et forslag skal man kommer med en længere udredning også. 

Det er intet der er nemt, tydeligvis heller ikke at få doneret æg. Børn der donorbørn kan ligeså godt udvikle  alle de symptomer du remser op. Intet er nemt når man er barnløs, at kæmpe med at blive gravid er svært, at adoptere er svært, at få doneret æg er svært. Det hele er en kamp, men der er fortsat forskellige muligheder derude, det kan være det ene er mere udfordrende end det andet, men uanset så er der forskellige valg man kan træffe heldigvis. 

Men man skal skrive lange kommentarer herind og redegøre for sine kommentar og kommer med lange afklaringer på forskellige problemstillinger ellers er man udvidende. 

Men det er så dejligt at du kunne for adoptions processen afklaret ,for der var ingen der vidste de problemstillinger kunne være der

Anmeld Citér

22. marts 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Hej alle dejlige mennesker

I Danmark har vi ikke særlige mange ægdonorer, dog er der mange kvinder som ikke selv kan få børn, dette gør at ventetiden er meget lang. Desværre er der de kvinder som ikke kan vente, som pga tidlig overgangsalder.
Derfor håber jeg at der er nogle af jer derude som vil overveje at hjælpe disse kvinder

Jeg selv er muligvis i tidlig overgangsaldre og har forsøgt i 3 år med at blive gravid, men det er bare ikke en mulighed med mine egen æg. Derfor er jeg selv sat på venteliste, men er langt fra den eneste. Har et lille håb om at vi kvinder vil støtte og hjælpe hinanden  

Vh Den barnløse mor. 

Hvor er i på venteliste egentlig? Sidst jeg donerede æg, spurgte jeg til ventetiden for kvinder der mangler donoræg. Og jeg blev overrasket over at de kun havde en ventetid på 3-6mdr! Det er så en privat klinik, så måske det er meget anderledes end i offentligt regi.?
jeg troede faktisk ventetiden var markant længere (selvom 6mdr absolut kan være lang nok, især hvis det ikke lykkes første eller 2. Gang!)

Anmeld Citér

22. marts 2023

esioul

Mor11 skriver:

Hvor er i på venteliste egentlig? Sidst jeg donerede æg, spurgte jeg til ventetiden for kvinder der mangler donoræg. Og jeg blev overrasket over at de kun havde en ventetid på 3-6mdr! Det er så en privat klinik, så måske det er meget anderledes end i offentligt regi.?
jeg troede faktisk ventetiden var markant længere (selvom 6mdr absolut kan være lang nok, især hvis det ikke lykkes første eller 2. Gang!)

Vi ventede et år i det offentlige..

Anmeld Citér

22. marts 2023

Jlow

Profilbillede for Jlow

Jeg har en stor drøm om at doner æg nogle der kender reglerne. Hvis jeg for 5 år siden havde stress og svær depression i forbindelse med mit arbejde. Er jeg så uegnet ? 

Og må man doner når man ammer 

Anmeld Citér

23. marts 2023

Baby.mamma

JRC skriver:

Har du doneret 50 æg?  så du kunne potentielt får/have 50 børn derude? Er der ikke grænser for hvor mange æg man må donere?

Nogle af de æg kan også dele sig og blive til tvillinger/trillinger Så er man pludselig biologisk mor til rigtig mange, py ha

Anmeld Citér

23. marts 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Baby.mamma skriver:

Nogle af de æg kan også dele sig og blive til tvillinger/trillinger Så er man pludselig biologisk mor til rigtig mange, py ha

Men i praksis er det langt fra alle donerede æg, der bliver til babyer jeg spurgte til succes raten sidst jeg donerede, og jeg mener den var ca 35%. 

Anmeld Citér

23. marts 2023

Baby.mamma

Mor11 skriver:

Men i praksis er det langt fra alle donerede æg, der bliver til babyer jeg spurgte til succes raten sidst jeg donerede, og jeg mener den var ca 35%. 

Det er jeg klar over, så det ændre ikke min udtalelse

Anmeld Citér

23. marts 2023

Amanda-

Profilbillede for Amanda-

Uden at negligere donors betydning, så synes jeg det er vigtigt at påpege at man bliver betragtet som biologisk mor, hvis man har været gennem graviditet og fødsel. Det gælder også selvom man er ægdonoret. Det er i høj grad biologisk at bære på og udvikle et foster i din livmoder, samt at gå gennem en fødsel (også ks). En ægdonor er genetisk donor og personligt synes jeg ikke man kan bruge ordet mor og far om nogen der ikke har en følelsesmæssig tilknytning til barnet. 

Igen jeg negligerer ikke donors betydning og hatten af for alle de kvinder der donerer og kun bliver ringe kompenseret økonomisk. 

Anmeld Citér

24. marts 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Amanda- skriver:

Uden at negligere donors betydning, så synes jeg det er vigtigt at påpege at man bliver betragtet som biologisk mor, hvis man har været gennem graviditet og fødsel. Det gælder også selvom man er ægdonoret. Det er i høj grad biologisk at bære på og udvikle et foster i din livmoder, samt at gå gennem en fødsel (også ks). En ægdonor er genetisk donor og personligt synes jeg ikke man kan bruge ordet mor og far om nogen der ikke har en følelsesmæssig tilknytning til barnet. 

Igen jeg negligerer ikke donors betydning og hatten af for alle de kvinder der donerer og kun bliver ringe kompenseret økonomisk. 

Det er præcis sådan det er  som donor har man en kæmpe betydning for det par der får deres største ønske opfyldt. Men for barnet har man 0 rolle. Det er parret der får ægget/æggene der er forældre 100%. Uanset dna.

det er virkelig stort når man ligger der og får taget æg ud, og ved at det (forhåbentlig) kommer til at gøre et par lykkelige og ændre deres liv for altid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.