JRC skriver:
Det er sjovt du går op i at man skal formulere sig korrekt, men du bliver ved at kalde mig for uvidende og har konstateret at fordi jeg har en anden mening/forslag så er det bygget på uvidenhed. Jeg kommer ikke med ukorrekte fakta om noget, men bare mine personlige mening. Du behøver ikke forklare mig noget om adoption, selvom jeg godt kan mærke du har lyst til at udtrykke hvor klog du er.
Og selvom det er ikke er en leg at forsøge at adoptere, betyder det ikke at de forældreløse børn ikke er værd at tage den kamp op for.
Jeg ville da selv håbe hvis jeg var et forældreløst barn, at der ville være flere voksne som ville ville gøre sig det besvær at adoptere mig.
Men du får det stadig til at fremstå, som om det er et spørgsmål om “at tage en kamp” og “gøre sig det besvær”. Som om, det er et valg, der er indenfor rækkevidde, hvis man bare gider og orker arbejde for det. Og for rigtigt, rigtigt mange mennesker er det slet ikke en mulighed, fordi kravene til adoptanter er så store, og så mange sorteres fra. Det aspekt er du slet ikke inde på.
Du tager heller ikke højde for, at de, der kommer igennem nåleøjet, står med en opgave, som ofte er langt mere krævende end at føde og tage sig af en nyfødt. At adopterede børn i markant højere grad end ikke-adopterede udvikler psykiske lidelser og adfærdsforstyrrelser, har tilknytningsforstyrrelser, for en stor dels vedkommende er tidligt skadede pga. deres turbulente start på livet.
Det er nok udeladelsen af alle disse forhold, der efterlader andre med det indtryk, at du er uvidende om emnet.
Anmeld
Citér