Unicorn1 skriver:
Du ved da ikke, om han vil sætte pris på at få det at vide?!
Det kan kun han vide.. Jeg ville sætte pris på det.. Husk at alle ikke har samme mening, og derfor tænker jeg, at TS måske ville få bedre svar ved direkte at spørge ham ved at henvise til den her debat.. Især når de i forvejen tit snakker om debatter og synspunkter..
Og nej det er ikke for at såre den anden.. Men for nogle af os, ville det såre endnu mere at blive løjet for
Jeg ville netop sætte pris på det!
Og ja, sandheden kommer ALTID frem på et tidspunkt, og så er det ilde hørt, at jeg ikke vidste det før, så er tilliden da SLET ikke til at få tilbage, det er et dobbelt trust-issue. Så er det ud på røv og albuer, og det gavner hverken mig, manden, børnene, økonomien man har sammen (hus osv). Så med sandhed kommer man længst.
Er chokket uden lige, over at voksne mennesker har så let omgang med sandheden og det vigtigste på jord - et forpligtigende parforhold... Men man må have hver sin holdning, jeg mener dog, at når man råder folk til at lyve, hvilket er grundlæggende forkert for mig, at så skal man være varsom med at råde til det. Og at dette eksempel netop IKKE er et eksempel på en situation, hvor man bør lyve.
Til TS:
Men ja, en måde at komme omkring det på, er nemlig den gode ide én kom med, at vise ham samtalen, og simpelthen derigennem hør hans egen holdning.
1) Det er genialt
2) Du lytter til hans inderste ønske, uden han endda ved det
3) Brug det ønske, og udlev det. Hvis han siger, han ønsker at vide besked, SÅ FORTÆL HAM DET
4) Din straf er skamhed, og den skal ikke mindskes andet end hvad tid og egen selvreflektion kan udbedre- that´s life. Men din partner derimod : Han skal SLET ikke straffes.