Anonym skriver:
Hvordan ville du fortælle det? Og hvordan ville du modtage det, hvis det var din mand?
Ville du tro på det KUN var ET kys? Ville du tro på at han oprigtigt havde fortrudt det og virkelig var ked af det og der ingen følelser var i det? Ville du være villig til at arbejde på at genskabe tilliden?
Og ville du tro på det ALDRIG ville gentage sig?
Jeg forstår til fulde dit svar. Og jeg er netop så splittet fordi vi jo normaltvis ALDRIG har hemmeligheder for hinanden.
Jeg tror så ikke på at han på et tidspunkt finder ud af det, uden jeg fortæller det. Tale i søvne gør jeg rimelig ofte, det er han vant til og det og de er ikke altid det har været i småtingsafdelingen.
Altså jeg har før været 3 kærester utro, og nej dem har jeg aldrig fortalt det til.. Men jeg slog op med dem ret hurtigt derefter.. Bare for at sige, at jeg bestemt ikke er nogen hellig person, der ikke kan dumme mig..
Men hvis det var min mand, der havde kysset med en anden, så ville jeg vide det så hurtigt som muligt.. For jo hurtigere, han fortæller mig det, jo hurtigere viser det mig, at han mener, jeg fortjener sandheden.. Det er step 1 til at få tilliden tilbage..
Step 2 er, at jeg ville have, at han fortalte mig ALT! At han satte sig ned med mig en aften og var klar til at snakke indtil jeg ikke ville mere.. At han var klar til at snakke til den lyse morgen, hvis det var dét, jeg havde brug for - altså at han fx ikke fokuserede på, at han havde behov for at sove, fordi han var træt og så lade mig sidde med mine tanker selv...Og at han var ærlig omkring alle detaljer.. Hvem det var, hvor henne, hvorfor, hvor lang tid kysset tog, om det var med tunge eller ej osv. Alle spørgsmål jeg havde til ham..
Og step 3 ville være, at han skulle virke angerfuld og VISE, at han godt vidste, at han havde dummet sig.. Altså ikke holde noget hemmeligt.. Vise sin telefon, når jeg havde brug for at se den.. Fortælle hvor han var og hvem han var sammen med, når jeg ville vide det.. Og snakke om det UDEN at blive sur/irriteret på mig, når JEG ville snakke om det.. Og hvis det fx var en kollega, så ville jeg nok forvente, at han fandt et andet arbejde.. Og jo så ville jeg faktisk også forvente, at han forkælede mig og havde fokus på mig det næste lange stykke tid.. Ikke fordi forkælelse gør op for det, men fordi det for mig viser, at han så rent faktisk VIL mig.. At han ikke bare er ligeglad med mig eller ligeglad med at gøre mig glad.. Men at chokoladen fra Brugsen måske viser, at han tænker lidt oftere på mig, og det ville jeg bestemt have brug for at vide/mærke, at han gjorde, hvis jeg skulle tilgive ham (min måde at vise kærlighed på er via gaver, men brug den måde, din mand viser kærlighed på.. For det viser ham, at du tænker på ham)..
Alt det ville forhåbentlig med tiden gøre, at jeg til sidst kunne tilgive ham og stole på ham.. Og stole på, at det kun var et kys, og at det aldrig ville ske igen.. Og ja jeg ville bestemt arbejde på at genvinde tilliden.. Men kun hvis han fortalte mig det så hurtigt som muligt.. Hvis han derimod holdt det hemmeligt, så ville jeg som sagt ikke engang prøve at arbejde på det..
Men er du i tvivl, om han vil vide det, så kan du jo i aften sige "jeg har læst den her debat/brevkasse (og så henvise til dit eget opslag), og hvad ville du? Ville du helst vide det eller ville du have, at jeg/man holdt sin mund".. Altså jeg snakker tit med manden om debatterne herinde, og fra det lære vi hinanden bedre at kende