Savner spænding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart
Unicorn1 skriver:

Kontrast siger selv på side 3, at et kys ikke er så vigtigt.. Det er da at sige, at et kys er en lille ting..Og flere andre skriver også, at det ikke er særlig slemt osv. 

Men hvad er der galt i, at TS hypotetisk spørger sin mand, hvad han ville foretrække, når det ofte er sådanne samtaler, de har? Hvorfor så råde/indirekte overtale TS til ikke at spørge ved fx at sige, at hendes mand så bestemt lurer sandheden? 

Jeg reagerer bare på at det blev antydet af dig og en anden som om alle der fraråder at sige det synes kys er en lille ting. Det er bare det jeg vil pointere ikke nødvendigvis hænger sammen. 

Hvad det andet angår skal jeg ikke kunne sige om det er en god ide eller ej. Det må jo komme helt an på de samtaler TS siger de normalt har. Det kan godt være andre har frarådet samtalen - det synes jeg ikke jeg ved nok til at kunne byde på.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2023

Kastanje

Unicorn1 skriver:

Hvem siger, at jeg vil slå op pga. et kys? Det siger jeg ikke, så vær sød at læse, hvad jeg skriver.. 

Men jeg er blevet løjet for og ting er blevet holdt hemmelige hele mit liv, og det har netop gjort skade på mig.. Derfor vil jeg have den ufiltrede sandhed hele vejen igennem hos min mand.. Nej jeg er ligeglad med, at han kommer med en hvid løgn, om at han har spist kage på arbejdet, selvom han prøver at tabe sig.. Men når det involverer mig eller alvorlige ting, så vil jeg have sandheden.. Og det er vi jo åbenbart flere, der gerne vil have..  Hvorfor kan du ikke bare acceptere det? Og hvad nu hvis TS mand også vil have sandheden? Fortjener han den ikke? I tager valget fra ham.. I fortæller TS, at hun for gud skyld ikke skal sige noget, så nu vil hun måske ikke engang snakke hypotetisk med sin mand omkring det her.. Så han har ingen chance for at kontrollere sit eget liv mht. det her.. Det synes jeg faktisk ikke er fair overfor ham.. 

Og desuden hvis et kys virkelig betyder så lidt for jer, så ville I vel heller ikke have noget imod, at jeres partnere gjorde det?! Hvis det betyder så lidt, hvad er der så galt i, at hendes mand får sandheden at vide? Hvis det betyder SÅ lidt, så vil det vel heller ikke såre så meget.. Eller er det bare nemmere at holde det hemmeligt for at dække egen røv?!

Er kys er da ikke ingenting - men for de fleste et væsentlig skridt over fuldbyrdet sex. Og jeg ville til enhver tid vælge et solidt parforhold og familien over en far der bliver såret. 

Anmeld Citér

28. februar 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
IenFart skriver:

Jeg reagerer bare på at det blev antydet af dig og en anden som om alle der fraråder at sige det synes kys er en lille ting. Det er bare det jeg vil pointere ikke nødvendigvis hænger sammen. 

Hvad det andet angår skal jeg ikke kunne sige om det er en god ide eller ej. Det må jo komme helt an på de samtaler TS siger de normalt har. Det kan godt være andre har frarådet samtalen - det synes jeg ikke jeg ved nok til at kunne byde på.

Nå nej nej overhovedet ikke.. Og jeg forstår jo også godt jeres grund.. Men jeg synes bare ikke, at manden fortjener at blive løjet for, HVIS nu han gerne vil vide sandheden.. Og derfor synes jeg, at det er synd, at TS lidt bliver overtalt til ikke at sige det/finde ud af, om han vil vide det.. For jeg synes, at det mindste TS (og andre der er utro på den ene eller anden måde) kunne gøre, var at finde ud af, om manden vil vide sandheden eller ej 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.