Juleaften 2022

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Han skrev: Vi beklager meget, men vi har taget valget om at holde jul hjemme, da jeh skal arbejde op til jul og ham efter, så vi orker ikke alt det ræs frem og tilbage da jeg også er langt he de i min graviditet. Men at han gerne vil komme forbi med gaverne inden jul.

Han skrev det til hans mor inden, som skrev at det var hun da ked af. Men nu har søsteren så ringet til deres mor, som så har sagt at nu har han taget et valg om at melde sig ud af familien og at de ikke er der mere.

Den anden søster har derimod sagt at det er helt forståeligt og overvejer selv at melde afbud, da hun heller ikke orker deres søster.

Vil ikke have at nogen skal tage parti da dette udelukkende er en diskussion imellem ham og hans søster. Men hun blander åbenbart bare alle sammen ind i det, også derfor hans mor har skrevet den grimmeste besked til min kæreste.

De har også cuttet kontakten med hans bror fordi de ikke kan lide hans kæreste har været ham utro og at han har valgt at blive hos hende, pga børnene.

Så synes egentlig bare at deres mor/farmor er helt væk, fordi hun altid tager søsteren parti. 

I skulle have sagt vi holder jul hjemme og er ikke med på gaver. For hun får jo stadig en smule sin vilje ved I stadig er med på gaver.

Start jeres egen tradition, inviter hans søster med. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2022

Anonym trådstarter

Ønskebaby1987 skriver:

Altså jeg forstår jo slet ikke, at din kæreste skriver andre årsager end den egentlige årsag?? Hvad er pointen så? Og hvorfor stadig give gaver til alle, når I ikke kommer? 

Jeg havde meldt ud, at i ikke kan komme, da i ikke har råd til at være på gaver med alle (og det jo desværre er et krav for at må få lov at deltage) . Der er der da ingen, der kan argumentere imod… Det ville give meget mindre fnidder, end den besked din kæreste har sendt afsted.

Det var egentlig også det jeg mente han burde gøre. Men nu synes jeg at han skal ringe til dem og undskylde men det er mest fordi jeg hader at være uvenner med nogen. Mht. Gaverne så har jeg sagt at vi giver gaver, da jeg ved hvor vigtigt det er for hans søster. Jeg ved dog også at der sikkert ligger mere bag siden han vælger at gøre som han gør, så det må de om. Så det er som det er, og det må jeg accepterer. 

Anmeld Citér

10. december 2022

Anonym trådstarter

BAE skriver:

I skulle have sagt vi holder jul hjemme og er ikke med på gaver. For hun får jo stadig en smule sin vilje ved I stadig er med på gaver.

Start jeres egen tradition, inviter hans søster med. 

Det er faktisk en god ide. Det kan være jeg kan få ham overtalt til dette. Tak

Anmeld Citér

11. december 2022

Anonym

Tænker også at høre om I ikke skal skiftes til at holde julen kunne være et fint kompromis.

Nu hører vi jo kun historien fra din side, og indrømmet den familie og specielt søsteren lyder urimelig og meget speciel. Dog tyder det ikke på, der er en særlig hensigtsmæssig og god kommunikation mellem din mand og hende (tolker jeg lidt ud fra den sms din mand skrev til hende) Kunne man forstille dig noget af det samme var sket med det med gaverne? Søsteren har skrevet et, men i virkeligheden har der stukket noget andet bag?

Jeg holder også altid julen for min mands familie - jeg er ikke på gaver med de voksne, de er på gaver med dem, dem er i familie med af blod ( søster med bror osv). Det lever jeg fint med, men på mine rigtige dårlige dage, hvor jeg er uden overskud, kan jeg godt få en følelse af at være statist og sponsor i andres jul. Det koster en formue at holde jul - både pengemæssigt men også tidsmæssigt og en gang imellem ville en værtindegave, et kort eller andet være rart. 
En strøtanke kunne være, at søsteren måske har det på samme måde? Er det virkelig hendes valg ALTID at stå med det hele? Eller er det noget alle tror, hun gerne vil? Derfor tænker jeg netop at forslå hende at komme til jer, kunne være en god start på en nødvendig dialog mellem din mand og hans søster!

Anmeld Citér

11. december 2022

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Køb  ogle billige rammer. 

Skriv en tekst til hver person der skal have den.

Vupti en gave. Så kan det være hun klapper i. 

Anmeld Citér

11. december 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tænker også at høre om I ikke skal skiftes til at holde julen kunne være et fint kompromis.

Nu hører vi jo kun historien fra din side, og indrømmet den familie og specielt søsteren lyder urimelig og meget speciel. Dog tyder det ikke på, der er en særlig hensigtsmæssig og god kommunikation mellem din mand og hende (tolker jeg lidt ud fra den sms din mand skrev til hende) Kunne man forstille dig noget af det samme var sket med det med gaverne? Søsteren har skrevet et, men i virkeligheden har der stukket noget andet bag?

Jeg holder også altid julen for min mands familie - jeg er ikke på gaver med de voksne, de er på gaver med dem, dem er i familie med af blod ( søster med bror osv). Det lever jeg fint med, men på mine rigtige dårlige dage, hvor jeg er uden overskud, kan jeg godt få en følelse af at være statist og sponsor i andres jul. Det koster en formue at holde jul - både pengemæssigt men også tidsmæssigt og en gang imellem ville en værtindegave, et kort eller andet være rart. 
En strøtanke kunne være, at søsteren måske har det på samme måde? Er det virkelig hendes valg ALTID at stå med det hele? Eller er det noget alle tror, hun gerne vil? Derfor tænker jeg netop at forslå hende at komme til jer, kunne være en god start på en nødvendig dialog mellem din mand og hans søster!

Min kæreste er lidt uforstående overfor hvorfor jeg gerne vil at vi inviterer dem ned til jul, da søsteren ikke altid vil tale til mig eller ignorer mig da det kommer meget an på hvilket humør hun er i. Hvilket jeg godt kan se er helt skør. Men det er hans familie og de vil gerne holde jul med ham og vores datter, hvilket jeg har fuldt forståelse for. 

Status er nu at de synes vi er egoistiske, da det eneste de har gjort er at behandle os ordentlig og inviterer os til jul og det er jo også rigtigt. Nu er det desværre kun moren der kommer hjem til dem til jul, da de andre ikke orker hendes drama.

Vi har ikke blandet nogle ind i det, men det har hun og de andre familiemedlemmer forstår os åbenbart godt udover deres mor. Det ændre ikke på, at jeg har dårlig samvittighed over at vi ikke kan tilsidesætte os selv for en aften og gøre hendes børn glade ved at holde en jul på hendes præmisser, som hun har været vandt til og da børnene er helt knuste over at vi har ødelagt deres juleaften.

Jeg er bare træt nu og må acceptere tingene som de er, desuden er det jo heldigvis ikke min side af familien, hvilket jeg er taknemmelig for!

Anmeld Citér

11. december 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Min kæreste er lidt uforstående overfor hvorfor jeg gerne vil at vi inviterer dem ned til jul, da søsteren ikke altid vil tale til mig eller ignorer mig da det kommer meget an på hvilket humør hun er i. Hvilket jeg godt kan se er helt skør. Men det er hans familie og de vil gerne holde jul med ham og vores datter, hvilket jeg har fuldt forståelse for. 

Status er nu at de synes vi er egoistiske, da det eneste de har gjort er at behandle os ordentlig og inviterer os til jul og det er jo også rigtigt. Nu er det desværre kun moren der kommer hjem til dem til jul, da de andre ikke orker hendes drama.

Vi har ikke blandet nogle ind i det, men det har hun og de andre familiemedlemmer forstår os åbenbart godt udover deres mor. Det ændre ikke på, at jeg har dårlig samvittighed over at vi ikke kan tilsidesætte os selv for en aften og gøre hendes børn glade ved at holde en jul på hendes præmisser, som hun har været vandt til og da børnene er helt knuste over at vi har ødelagt deres juleaften.

Jeg er bare træt nu og må acceptere tingene som de er, desuden er det jo heldigvis ikke min side af familien, hvilket jeg er taknemmelig for!

Hvorfor er børnenes juleaften ødelagt fordi I ikke kommer? De kan vel stadigvæk have en god aften med deres forældre og farmor?

Tænker I skal give det lidt ro.. Hold jeres jul og giv hinanden gaver(og hvis der er andre der kommer) jeg ville nok også købe noget til ungerne, men ikke de voksne.

Og så er der nødt til at komme en voksen sank, face to face.

Anmeld Citér

12. december 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Men det er jo heller ikke rigtig hvad hun siger. Ja, de har inviteret til jul, men hun vil jo bestemme hvem hendes gæster giver gaver til og hvad de giver. Så de eneste der ødelægger hendes børns jul er hendes selv ved at stå fast på sine mærkelige principper. Det havde da været det nemmeste i hele verden for hende at sige: "Okay, så giver vi kun gaver til hinandens børn i år".

Anmeld Citér

12. december 2022

Anonym

Nu har jeg fulgt hele tråden.. og har flere gange været ved at skrive, men så fortrudt igen. 
men kunne alligevel ikke lade være. 

Jeg synes helt sikkert også at søsteren stiller nogle vilde og urimelige kræv.. og kunne personligt aldrig finde på at forlange en gave af nogen. 

når det er sagt så synes jeg det er utrolig trist at julen er blevet sådan et problem… det er som om det er kommet på mode at brokke sig  over både det ene og det andet. Gaver, familie hygge, julefrokosten, osv osv

jeg kan heller ikke forstå hvorfor det kun er børn der skal have gaver…der er da ikke noget mere fantastisk at give hinanden gaver… i mine øjne er det tegn på ømhed, kærlighed og gode tanker til hinanden… jeg er så også fuldstændig ligeglad med om det er hjemmelavet, fundet ude i haven eller hvad det koster… det er tanken der tæller… og faktisk også en rigtig god læring for børn… at få og at kunne give… jeg elskede at se mine forældre få gaver da jeg var barn… så skønt at se dem blive glade for noget andre havde givet lige præcis dem. 

og så lidt som respons på nogle af de andre svar.. selvfølgelig bliver søsterens børn da kede af det.. selvom de da bare kan hygge sig med dem som kommer… men mon ikke de havde glædet sig til at t’s og familien skulle komme. 

og mht gave forslaget med ord om hver enkelt i ramme.. så er det da en mega god ide… hvis man vil sætte lidt følelse i… så er det da en meget personlig gave som kunne gøres så flot… så vupti vupti… synes jeg er et nedladende ord om julegaver… selvom jeg godt ved mange har det på den måde… men det er i virkeligheden også det mest triste af det hele… tænk verden i dag er bygget op på den måde… at man har så travlt at man ikke har tid eller overskud til at give eller lave noget til andre som man holder af. 

jeg har ikke planer om at indgå i en eller anden vild diskussion, om grunde til at andre herinde ikke mener at gaver betyder noget og at mange måske er ligeglade med at få gaver…. Økonomi, og andre grunde til at man ikke kan eller vil give gaver…
vi er alle forskellige… og det er jo også fint… bare det ikke ender med at vi slet ikke holder jul om 100 år… fordi det blev for besværligt og dyrt.

nå måske et sidespor… men til t’s så ville jeg prøve at blive forsonet igen… livet er for kort til uvenskaber over julegaver og måske det hele bunder i noget meget dybere. Såret følelser og usagte ting.

Anmeld Citér

12. december 2022

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Nu har jeg fulgt hele tråden.. og har flere gange været ved at skrive, men så fortrudt igen. 
men kunne alligevel ikke lade være. 

Jeg synes helt sikkert også at søsteren stiller nogle vilde og urimelige kræv.. og kunne personligt aldrig finde på at forlange en gave af nogen. 

når det er sagt så synes jeg det er utrolig trist at julen er blevet sådan et problem… det er som om det er kommet på mode at brokke sig  over både det ene og det andet. Gaver, familie hygge, julefrokosten, osv osv

jeg kan heller ikke forstå hvorfor det kun er børn der skal have gaver…der er da ikke noget mere fantastisk at give hinanden gaver… i mine øjne er det tegn på ømhed, kærlighed og gode tanker til hinanden… jeg er så også fuldstændig ligeglad med om det er hjemmelavet, fundet ude i haven eller hvad det koster… det er tanken der tæller… og faktisk også en rigtig god læring for børn… at få og at kunne give… jeg elskede at se mine forældre få gaver da jeg var barn… så skønt at se dem blive glade for noget andre havde givet lige præcis dem. 

og så lidt som respons på nogle af de andre svar.. selvfølgelig bliver søsterens børn da kede af det.. selvom de da bare kan hygge sig med dem som kommer… men mon ikke de havde glædet sig til at t’s og familien skulle komme. 

og mht gave forslaget med ord om hver enkelt i ramme.. så er det da en mega god ide… hvis man vil sætte lidt følelse i… så er det da en meget personlig gave som kunne gøres så flot… så vupti vupti… synes jeg er et nedladende ord om julegaver… selvom jeg godt ved mange har det på den måde… men det er i virkeligheden også det mest triste af det hele… tænk verden i dag er bygget op på den måde… at man har så travlt at man ikke har tid eller overskud til at give eller lave noget til andre som man holder af. 

jeg har ikke planer om at indgå i en eller anden vild diskussion, om grunde til at andre herinde ikke mener at gaver betyder noget og at mange måske er ligeglade med at få gaver…. Økonomi, og andre grunde til at man ikke kan eller vil give gaver…
vi er alle forskellige… og det er jo også fint… bare det ikke ender med at vi slet ikke holder jul om 100 år… fordi det blev for besværligt og dyrt.

nå måske et sidespor… men til t’s så ville jeg prøve at blive forsonet igen… livet er for kort til uvenskaber over julegaver og måske det hele bunder i noget meget dybere. Såret følelser og usagte ting.

Du lyder som et dejligt menneske

Til TS der sker underlige ting i kommunikation i jeres familie. Og helt klart ting bag, som overhovedet ikke handler om jul. 
En vigtig forudsætning for at få løst jeres juleproblem, må være at i er ægte, og får sagt sandheden, på en ordenlig måde. 
Det andet der, der sker, bliver meget mudret. I ville jo ikke være med til gaver, men gerne jul, i tager tyren ved hornene, men ender op modsat det i ønskede. Nu skal i give gaver, men ikke holde jul

Håber det bliver nemmere for jer og familien at få talt sammen, samt at i alle får en dejlig jul trods alt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.