Nu har jeg fulgt hele tråden.. og har flere gange været ved at skrive, men så fortrudt igen.
men kunne alligevel ikke lade være.
Jeg synes helt sikkert også at søsteren stiller nogle vilde og urimelige kræv.. og kunne personligt aldrig finde på at forlange en gave af nogen.
når det er sagt så synes jeg det er utrolig trist at julen er blevet sådan et problem… det er som om det er kommet på mode at brokke sig over både det ene og det andet. Gaver, familie hygge, julefrokosten, osv osv
jeg kan heller ikke forstå hvorfor det kun er børn der skal have gaver…der er da ikke noget mere fantastisk at give hinanden gaver… i mine øjne er det tegn på ømhed, kærlighed og gode tanker til hinanden… jeg er så også fuldstændig ligeglad med om det er hjemmelavet, fundet ude i haven eller hvad det koster… det er tanken der tæller… og faktisk også en rigtig god læring for børn… at få og at kunne give… jeg elskede at se mine forældre få gaver da jeg var barn… så skønt at se dem blive glade for noget andre havde givet lige præcis dem.
og så lidt som respons på nogle af de andre svar.. selvfølgelig bliver søsterens børn da kede af det.. selvom de da bare kan hygge sig med dem som kommer… men mon ikke de havde glædet sig til at t’s og familien skulle komme.
og mht gave forslaget med ord om hver enkelt i ramme.. så er det da en mega god ide… hvis man vil sætte lidt følelse i… så er det da en meget personlig gave som kunne gøres så flot… så vupti vupti… synes jeg er et nedladende ord om julegaver… selvom jeg godt ved mange har det på den måde… men det er i virkeligheden også det mest triste af det hele… tænk verden i dag er bygget op på den måde… at man har så travlt at man ikke har tid eller overskud til at give eller lave noget til andre som man holder af.
jeg har ikke planer om at indgå i en eller anden vild diskussion, om grunde til at andre herinde ikke mener at gaver betyder noget og at mange måske er ligeglade med at få gaver…. Økonomi, og andre grunde til at man ikke kan eller vil give gaver…
vi er alle forskellige… og det er jo også fint… bare det ikke ender med at vi slet ikke holder jul om 100 år… fordi det blev for besværligt og dyrt.
nå måske et sidespor… men til t’s så ville jeg prøve at blive forsonet igen… livet er for kort til uvenskaber over julegaver og måske det hele bunder i noget meget dybere. Såret følelser og usagte ting.
Anmeld
Citér