Juleaften 2022

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2022

Mt_2020

Altså der er ingen som skal bestemme hvem i skal give gaver til. I skal give gaver til dem i har lyst til. Det lyder ekstremt mærkeligt at i skal give de voksne gaver, fordi hans søster mener hun skal bestemme det.

Det er da bare at sige, ved du hvad det er kun børnene som vi giver gaver og vi forventer heller ikke at andre giver til os. Og fortsætter hun sin ballade, så havde jeg sagt god jul og hold den hjemme i stedet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Lige en lille update herfra. Vi har snakket om hele situationen min kæreste og jeg, og vi er blevet enige om at vi holder jul hjemme.

Han skriver en besked til hende at vi holder jul hjemme. Han vil ikke skrive nogle begrundelse for det, blot at vi synes at det er nemmest og da jeg skal arbejde d. 23 og ham d. 27. Dec. Og da jeg er gravid er det lidt hårdt for mig med alt det ræs frem og tilbage. Vi er stadig er på gaver med alle og derfor kan han komme forbi med dem i næste weekend. Og ikke mere snak om det. 

Jeg derimod kan ikke helt finde ud af om det er en fair måde at gøre det på, jeg synes måske han skal ringe og tage snakken med hende, og sige at vi accepterer deres måde at holde jul på, men er ikke interesseret i alt det gave ræs imellem de voksne. Vi imødekommer hendes ønske om at alle er på gaver med hinanden i år men det bliver uden os juleaften.

Men måske der er en bedre og mere ukompliceret måde at gøre det på?

Jeg forstår jeres beslutning, men jeg synes også, det vil være ordentligst af ham at ringe. Et skriftligt afbud uden egentlig begrundelse giver kun grobund for fejlagtige konklusioner og mere polemik. Hvordan hun end har ageret og trådt forkert, så har hun inviteret jer - vil tilsyneladende gerne være sammen med jer - og så mener jeg, man godt kan bestræbe sig på at give sit afbud på en civiliseret måde. 

Anmeld Citér

10. december 2022

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår jeres beslutning, men jeg synes også, det vil være ordentligst af ham at ringe. Et skriftligt afbud uden egentlig begrundelse giver kun grobund for fejlagtige konklusioner og mere polemik. Hvordan hun end har ageret og trådt forkert, så har hun inviteret jer - vil tilsyneladende gerne være sammen med jer - og så mener jeg, man godt kan bestræbe sig på at give sit afbud på en civiliseret måde. 

Ja det synes jeg også. Men han valgte at skrive det desværre. Så nu er helvede løs. Det var vidst det. Desuden er min kæreste ligeglad med at de ikke gider at have noget med os at gøre(hvilke de også har gjort imod nogle af hans andre søskende).

Anmeld Citér

10. december 2022

Anonym trådstarter

Tak for jeres råd alle sammen. Vi fik meldt afbud på en lidt dårlig måde og er derfor blevet ekskluderet af hans mors side af familien. Vi har heldigvis stadig hans fars familie, min familie og vores venner.

Anmeld Citér

10. december 2022

Maximus4

Hvor er det bare trist at det skal ende sådan over nogle skide gaver Jeg kan slet ikke forstå det skal være sådan et issue. Hendes børn kan give gaver til alle de andre og til jer kunne de lave en hjemmelavet gave hvis det er så vigtigt for moren (søsteren). Det er jo helt ude i hampen at i ikke kan fortælle at i ikke ønsker at modtage gaver udover til børnene. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvordan det kan munde ud i så stort et drama. Jøsses altså. Virkelig trist. 

Håber i får en dejlig jul alligevel. Kæmpe kram og glædelig jul

Anmeld Citér

10. december 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ja det synes jeg også. Men han valgte at skrive det desværre. Så nu er helvede løs. Det var vidst det. Desuden er min kæreste ligeglad med at de ikke gider at have noget med os at gøre(hvilke de også har gjort imod nogle af hans andre søskende).

Hvis han er ligeglad med, om han mister kontakten til sin søster, som han for få dage siden havde aftalt at skulle holde juleaften med, har han vel fået det, som han ønskede. Jeg synes, det er en tarvelig måde at håndtere konflikter i familien på - for begge parters vedkommende. Hvis han ville markere, at nu var nok nok, kunne han have taget ansvar for det og adressere, hvad det handlede om. 
Jeg føler med dig og med de andre familiemedlemmer - her tænker jeg allermest på børnene - som ufrivilligt er blevet ofre for elendig kommunikation mellem to voksne søskende. 
Forstå mig ret: Det er helt hen i vejret af søsteren at kappe båndet til sine søskende, når disse ryger i unåde. Men at være ligeglad og bare lade tingene ske uden at forklare sig, er godt nok også vattet. 

Anmeld Citér

10. december 2022

Kastanje

Jeg ved godt at jeg skrev at du skulle blande dig uden om - nndin mand er tydeligvis lige så dårlig til kommunikation som søsteren
Ens søskende er ens livsvidner… man har ingen der kan huske så lang tilbage med en. Så på grund af en dårlig kommunikation over nogle fucking gaver/ jul bryder I med jeres barns kommende bedstemor, faster og kusine … og måske flere på hans mors side..???? Det er da dybt alvorligt? Helt ærligt Han må fandme tage sig samen som kommende far og få taget kontakt med sin mor og søster. Få drukket en kop kaffe og set dem i øjnene. Det er helt langt langt ude. ….

hvad skrev han … og hvis det var slemt må han undskylde for tonen og uddybe budskabet. 

Og hvad vil han svare på spørgsmålet : “ far … hvorfor ser vi aldrig farmor”.  “Jo nu skal du høre… min søster ville have vi købte gaver….” 

Anmeld Citér

10. december 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Jeg ved godt at jeg skrev at du skulle blande dig uden om - nndin mand er tydeligvis lige så dårlig til kommunikation som søsteren
Ens søskende er ens livsvidner… man har ingen der kan huske så lang tilbage med en. Så på grund af en dårlig kommunikation over nogle fucking gaver/ jul bryder I med jeres barns kommende bedstemor, faster og kusine … og måske flere på hans mors side..???? Det er da dybt alvorligt? Helt ærligt Han må fandme tage sig samen som kommende far og få taget kontakt med sin mor og søster. Få drukket en kop kaffe og set dem i øjnene. Det er helt langt langt ude. ….

hvad skrev han … og hvis det var slemt må han undskylde for tonen og uddybe budskabet. 

Og hvad vil han svare på spørgsmålet : “ far … hvorfor ser vi aldrig farmor”.  “Jo nu skal du høre… min søster ville have vi købte gaver….” 

Han skrev: Vi beklager meget, men vi har taget valget om at holde jul hjemme, da jeh skal arbejde op til jul og ham efter, så vi orker ikke alt det ræs frem og tilbage da jeg også er langt he de i min graviditet. Men at han gerne vil komme forbi med gaverne inden jul.

Han skrev det til hans mor inden, som skrev at det var hun da ked af. Men nu har søsteren så ringet til deres mor, som så har sagt at nu har han taget et valg om at melde sig ud af familien og at de ikke er der mere.

Den anden søster har derimod sagt at det er helt forståeligt og overvejer selv at melde afbud, da hun heller ikke orker deres søster.

Vil ikke have at nogen skal tage parti da dette udelukkende er en diskussion imellem ham og hans søster. Men hun blander åbenbart bare alle sammen ind i det, også derfor hans mor har skrevet den grimmeste besked til min kæreste.

De har også cuttet kontakten med hans bror fordi de ikke kan lide hans kæreste har været ham utro og at han har valgt at blive hos hende, pga børnene.

Så synes egentlig bare at deres mor/farmor er helt væk, fordi hun altid tager søsteren parti. 

Anmeld Citér

10. december 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987
Anonym skriver:

Han skrev: Vi beklager meget, men vi har taget valget om at holde jul hjemme, da jeh skal arbejde op til jul og ham efter, så vi orker ikke alt det ræs frem og tilbage da jeg også er langt he de i min graviditet. Men at han gerne vil komme forbi med gaverne inden jul.

Han skrev det til hans mor inden, som skrev at det var hun da ked af. Men nu har søsteren så ringet til deres mor, som så har sagt at nu har han taget et valg om at melde sig ud af familien og at de ikke er der mere.

Den anden søster har derimod sagt at det er helt forståeligt og overvejer selv at melde afbud, da hun heller ikke orker deres søster.

Vil ikke have at nogen skal tage parti da dette udelukkende er en diskussion imellem ham og hans søster. Men hun blander åbenbart bare alle sammen ind i det, også derfor hans mor har skrevet den grimmeste besked til min kæreste.

De har også cuttet kontakten med hans bror fordi de ikke kan lide hans kæreste har været ham utro og at han har valgt at blive hos hende, pga børnene.

Så synes egentlig bare at deres mor/farmor er helt væk, fordi hun altid tager søsteren parti. 

Altså jeg forstår jo slet ikke, at din kæreste skriver andre årsager end den egentlige årsag?? Hvad er pointen så? Og hvorfor stadig give gaver til alle, når I ikke kommer? 

Jeg havde meldt ud, at i ikke kan komme, da i ikke har råd til at være på gaver med alle (og det jo desværre er et krav for at må få lov at deltage) . Der er der da ingen, der kan argumentere imod… Det ville give meget mindre fnidder, end den besked din kæreste har sendt afsted.

Anmeld Citér

10. december 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Men hvad har han skrevet til søsteren…? Det samme? Fordi det er jo ikke specielt hårdt, og da ikke nok til at hun ringer og tordner til deres mor. 
Synes ærlig talt han skulle ringe til sin mor. 
hvad skriver hans mor til ham..?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.