Juleaften 2022

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

De andre er på hendes side. Ja det kunne være en rigtig god løsning, ville jeg synes, da vi alle så imødekommer hinanden ønsker. Dette er dog ikke en løsning, da hun gerne vil lære hendes børn værdien og glæden ved at give andre gaver, og så siger hun at det betyder ret meget for hendes børn på 7 og 4 år at få lov til.

Vi synes det er ret svært at argumentere imod

Så kan hun jo lære dem at det ikke er en byttehandel, men at man giver gaver for at se glæden hos andre, for at give dem noget man SELV har købt eller lavet, IKKE fordi andre giver dig noget.. 

Så derfor skal andre IKKE påduttes at købe noget. 

Men hvis folk låner for at kunne købe gaver, må de da være "bange" for at sige noget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2022

Anonym trådstarter

Så kan hun jo lære dem at det ikke er en byttehandel, men at man giver gaver for at se glæden hos andre, for at give dem noget man SELV har købt eller lavet, IKKE fordi andre giver dig noget.. 

Så derfor skal andre IKKE påduttes at købe noget. 

Men hvis folk låner for at kunne købe gaver, må de da være "bange" for at sige noget. 

Ja, det er for at undgå en diskussion med hende, da hun køre meget på samvittighed eller råber når hun vil have trumfet noget igemmen. Den eneste måde at få hende til at stoppe på det er enten at give efter eller gå fra situation og holde sig væk for en periode, og det kan man jo ikke op til jul, da nogle så kommer til at sidde alene juleaften.

Anmeld Citér

10. december 2022

Kastanje

De andre er på hendes side. Ja det kunne være en rigtig god løsning, ville jeg synes, da vi alle så imødekommer hinanden ønsker. Dette er dog ikke en løsning, da hun gerne vil lære hendes børn værdien og glæden ved at give andre gaver, og så siger hun at det betyder ret meget for hendes børn på 7 og 4 år at få lov til.

Vi synes det er ret svært at argumentere imod

de giver en tegnet/ hjemmelavet gave - bum!

Anmeld Citér

10. december 2022

Kastanje

Hvor mange børn deltager?

Anmeld Citér

10. december 2022

Kastanje

Og hvis de andre deltager og ikke vil stå imod hende kan de jo bare udveksle gaver = hendes datter oplever st give en gave. I kan sagtens melde ud at I ikke giver og heller ikke forventer gaver fra voksne. Punktum

Anmeld Citér

10. december 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Hvor mange børn deltager?

Det er kun 3 juleaften. Men vi giver også gaver til hans halvsøskende på farens side, de deltager ikke juleaften. 

Anmeld Citér

10. december 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Og hvis de andre deltager og ikke vil stå imod hende kan de jo bare udveksle gaver = hendes datter oplever st give en gave. I kan sagtens melde ud at I ikke giver og heller ikke forventer gaver fra voksne. Punktum

Ja, det var egentlig også det min kæreste havde meldt ud i starten, men det kunne hun ikke acceptere. Så på en eller anden måde er det lidt et "adgangskrav" for at deltage. Tror egentlig ikke at det handler så meget om gaverne, men princippet i at hun gerne vil styre og bestemme, da hun ved at vi er i mod. Så tror bare hun gør det da drama er en del af hendes måde at holde jul på. Min kæreste siger at der altid har opstået kontroverser juleaften da alt skal gå efter hendes hoved. 

Anmeld Citér

10. december 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Ja, det er for at undgå en diskussion med hende, da hun køre meget på samvittighed eller råber når hun vil have trumfet noget igemmen. Den eneste måde at få hende til at stoppe på det er enten at give efter eller gå fra situation og holde sig væk for en periode, og det kan man jo ikke op til jul, da nogle så kommer til at sidde alene juleaften.

Har i overvejet at invitere til jul?

Synes hun ødelægger glæden ved jul lidt

Anmeld Citér

10. december 2022

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Har i overvejet at invitere til jul?

Synes hun ødelægger glæden ved jul lidt

Ja, jeg har foreslået det 2 gange, men det er der ingen der vil svare på, så jeg går ud fra at det er fordi de ikke kan få sig selv til at sige nej. Desuden er det også søsteren der åbenbart er familien samlingspunkt. Har prøvet at følge lidt trup ved at invitere ned til os, til diverse begivenheder men det er desværre endt ud i mere drama end hygge, (skabt af søsteren) og derfor er vi stoppet med det igen. 

Anmeld Citér

10. december 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Ja, jeg har foreslået det 2 gange, men det er der ingen der vil svare på, så jeg går ud fra at det er fordi de ikke kan få sig selv til at sige nej. Desuden er det også søsteren der åbenbart er familien samlingspunkt. Har prøvet at følge lidt trup ved at invitere ned til os, til diverse begivenheder men det er desværre endt ud i mere drama end hygge, (skabt af søsteren) og derfor er vi stoppet med det igen. 

Trist at en styre det hele. 

Men også synd at det virker jo ikke som om folk kan af lyst, men at en "frygt". Fordi hun siger det. Sådan skal det jo ikke være.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.