Hvor tit skændes I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2022

B&J

Vi har været sammen i snart 15år og skændes har vi gjort 3 gange 

Diskuterer ja nogle gange kan der gå mange mdr andre gange 2 gange på en måneder.

Men vi har en regl alt skal snakkes ud inden vi går i seng fordi vi skal ikke gå sure og kede af det i seng. Men vi snakker også rigtig meget om tingene så der ikke opstår alt den surhed 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2022

Kastanje

Vi har aldrig skændes … som I hævet stemmen meget og ikke talt til hinanden bagefter osv. 

Det er barnligt og kræver at man arbejder med kommunikationen. I er nødt til at få terapi sammen, for af det skal virke.

Anmeld Citér

26. november 2022

Anonym trådstarter

Dutelidut skriver:

Præcis!

Og jeg har desværre ingen løsninger på det. Synes virkelig det er frustrerende at have den samme konflikt igen og igen. Kan blive sådan helt rasende over det - ikke på min mand, men på situationen. Og alligevel kan det være svært at bryde mønstrene.

Jeg har før overvejet om vi skulle opsøge noget hjælp. Fordi vi normalt har det så fint sammen, så det er åndssvagt vi ikke kan løse det her problem. Ser det ikke som et meget stort eller alvorligt problem for os. Det er bare pisseirriterende. Men det er ikke blevet til noget endnu.

Nej…. Jeg håber min mand tager med til en session og vi sammen kan se nogle af hinandens ‘særheder’ vha psykologens ideer

Anmeld Citér

26. november 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Vi har aldrig skændes … som I hævet stemmen meget og ikke talt til hinanden bagefter osv. 

Det er barnligt og kræver at man arbejder med kommunikationen. I er nødt til at få terapi sammen, for af det skal virke.

Tja… måske. Vælger ikke at bruge så meget krudt på folk som kalder mig barnlig

Anmeld Citér

26. november 2022

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Vi har været sammen i snart 15år og skændes har vi gjort 3 gange 

Diskuterer ja nogle gange kan der gå mange mdr andre gange 2 gange på en måneder.

Men vi har en regl alt skal snakkes ud inden vi går i seng fordi vi skal ikke gå sure og kede af det i seng. Men vi snakker også rigtig meget om tingene så der ikke opstår alt den surhed 

Det lyder som en virkelig god ide, at I kan få løst tingene inden sengetid. Det ville jeg ønske vi kunne. Lige nu er min mand gået i seng og i morgen tidlig rejser han på forretningsrejse og kommer ikke hjem før næste lørdag. Det synes jeg er rigtig svært 

Anmeld Citér

26. november 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Tja… måske. Vælger ikke at bruge så meget krudt på folk som kalder mig barnlig

Jeg kalder ikke dig barnlig - men at give folk den kolde skulder og ikke tale sammenligne dage er barnligt. Og det er jo din mand der gør dette. 

Anmeld Citér

26. november 2022

Anonym trådstarter

Hellosunshine skriver:

Ja præcis - du skal også have lov at være følsom og han skal rumme det. Ville det være mest ideelt uden skænderier? Måske. Men måske har din mand brug for at komme ud med tingene og få det ud af verden. Måske er første skridt for jer at tale om måden I skændes på? Der kan være mange øvelser i det. Fx at man stiller et ur og så i et par minutter får den ene luft mens den anden intet siger, og så bytter man, så begge parter bliver hørt. Samtidig kan I fx arbejde på at undgå at pege fingre og sige “du gør sådan og sådan og du er dum fordi….” men i stedet holde den på egen banehalvdel med “jeg føler mig overset/ignoreret/trådt på….” eller at I har et time-out-ord til hvis det bliver for meget og så forlader man samtalen. Eller en aftale om at man skal gå en tur uden for i 10 minutter og trække vejret inden man starter noget. Og på den måde øve jer i at få nedbragt niveauet og antallet af skænderier men samtidig også erkende med jer selv at I (nok mest din mand) har brug for sige tingene højt og være vred. Det ér svært, men med rette indstilling kan I sagtens forbedre jeres kommunikation og samtidig rumme hinanden. 

Tak  jeg vil helt sikkert prøve, at foreslå nogle af dine fine forslag. 

Anmeld Citér

26. november 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Jeg kalder ikke dig barnlig - men at give folk den kolde skulder og ikke tale sammenligne dage er barnligt. Og det er jo din mand der gør dette. 

Okay  tak for dit svar

Anmeld Citér

26. november 2022

lineog4

I perioder stort set ikke, og i andre perioder ofte. De perioder hvor vi ender med at skændes, der handler det altid om, at jeg er for presset og burde sige: jeg hænger ikke sammen mere, hjælp mig. I stedet får jeg smidt en bombe om, at jeg også bare laver alt og han er et kvaj, eller jeg irriteres så grænseløst over hans måde at være på, så jeg bliver dum at høre at på - det er stort set altid mig, der får startet skænderierne - tilgengæld er det stort set også altid mig der får dem endt

Anmeld Citér

26. november 2022

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

I perioder stort set ikke, og i andre perioder ofte. De perioder hvor vi ender med at skændes, der handler det altid om, at jeg er for presset og burde sige: jeg hænger ikke sammen mere, hjælp mig. I stedet får jeg smidt en bombe om, at jeg også bare laver alt og han er et kvaj, eller jeg irriteres så grænseløst over hans måde at være på, så jeg bliver dum at høre at på - det er stort set altid mig, der får startet skænderierne - tilgengæld er det stort set også altid mig der får dem endt

Det kan jeg også spejle mig rigtig meget i  Men tak fordi du tog dig tid til, at skrive til mig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.