Hvor tit skændes I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.203 visninger
58 svar
30 synes godt om
26. november 2022

Anonym trådstarter

Som overskriften lyder - hvor tit skændes I? Orker ikke sådan kæmpe uddybende indlæg - men nogen gange føler jeg virkelig vi har for mange kampe  når vi har det godt, har vi det virkelig godt og jeg elsker alt ved vores forhold - men når vi ikke har, som nu, så slider det mig op

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2022

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Det svinger vist lidt - jeg har lyst til at sige noget i retning af en gang om ugen eller sådan? Måske er det ikke deciderede skænderier, mere diskussioner eller uenigheder … det er aldrig grimt, altså sådan hvor vi råber eller siger ubehagelige ord til hinanden, men vi kan godt være virkelig uenige …

Anmeld Citér

26. november 2022

Darling

Profilbillede for Darling

Aldrig, vi har skændes sådan rigtig en gang i hele vores forhold og vi har snart været sammen i 4 år. Vi kan være uenige ja, men vi skændes ikke og vi diskuterer stort set aldrig, vi er rigtig gode til at kommunikere. Ingen af os gider bruge tid på at skændes.

Anmeld Citér

26. november 2022

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Det svinger vist lidt - jeg har lyst til at sige noget i retning af en gang om ugen eller sådan? Måske er det ikke deciderede skænderier, mere diskussioner eller uenigheder … det er aldrig grimt, altså sådan hvor vi råber eller siger ubehagelige ord til hinanden, men vi kan godt være virkelig uenige …

Nej okay. Jeg forstår godt hvad du mener - vores kan jo vare i flere dage jeg selv er startet ved en psykolog - for at arbejde med mig selv. Jeg føler bare ikke helt min mand arbejder helt så meget med ham…. Og når vi tager snakken, om ting jeg gerne så ændret, ender vi desværre ofte her. Og jeg kan ikke finde ud af om det er mig der er den urimelige….. eller jeg egentlig kan ‘forlange’ de ting jeg gør. 
jeg er en meget følsom pige - tager ting nært, som jeg ikke burde fx. 
men vil gerne have min mand er mere obs på mig. Men han mener ikke det er sådan han er - og synes ikke han kan lave sig om. Det er den meget, meget korte version. 

Anmeld Citér

26. november 2022

Anonym trådstarter

Darling skriver:

Aldrig, vi har skændes sådan rigtig en gang i hele vores forhold og vi har snart været sammen i 4 år. Vi kan være uenige ja, men vi skændes ikke og vi diskuterer stort set aldrig, vi er rigtig gode til at kommunikere. Ingen af os gider bruge tid på at skændes.

Det lyder dejligt for jer

Anmeld Citér

26. november 2022

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Altså vi diskuterer hver dag. Skændes hvor vi bliver rigtig sure på hinanden (mere end nogle timer) er sjælendt måske hver 3-6 månede, måske faktisk sjældnere

Anmeld Citér

26. november 2022

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Altså vi diskuterer hver dag. Skændes hvor vi bliver rigtig sure på hinanden (mere end nogle timer) er sjælendt måske hver 3-6 månede, måske faktisk sjældnere

Okay. Ja, og vi har nok forskellige ideer om hvornår vi skændes og diskutere. Men et godt pejlemærke lige her, er at vi kan gå flere dage i tavshed og ikke tale til hinanden. Primært fordi min mand bliver rigtig sur/forurettet og har brug for tiden. Og jeg gider ikke komme krybende tilbage - som jeg ellers plejer at gøre. Men jeg er godtnok også blevet meget opmærksom på, hvor pleacende et menneske jeg er - hvor meget ekstra jeg gør for husfreden, for børnene, for andre generelt. Taler med en psykolog i øjeblikket, som prøver at finde MIG frem. Og det er meget svært, når min mand ikke rigtig føler et medansvar. Og skilsmisse er bare det værste jeg ku forestille mig

Anmeld Citér

26. november 2022

KoFy

Anonym skriver:

Okay. Ja, og vi har nok forskellige ideer om hvornår vi skændes og diskutere. Men et godt pejlemærke lige her, er at vi kan gå flere dage i tavshed og ikke tale til hinanden. Primært fordi min mand bliver rigtig sur/forurettet og har brug for tiden. Og jeg gider ikke komme krybende tilbage - som jeg ellers plejer at gøre. Men jeg er godtnok også blevet meget opmærksom på, hvor pleacende et menneske jeg er - hvor meget ekstra jeg gør for husfreden, for børnene, for andre generelt. Taler med en psykolog i øjeblikket, som prøver at finde MIG frem. Og det er meget svært, når min mand ikke rigtig føler et medansvar. Og skilsmisse er bare det værste jeg ku forestille mig

Husk at de fremskridt du gør ved din psykolog, gør I(!) ikke.

Hvorfor ikke prøve med en parterapeut?

Jeg kan i hvert fald sagtens sætte mig ind i, hvordan det må være at være din mand, når du efter et par gange kommer hjem og siger, du er ved at 'finde dig selv' og har en masse ammunition klar til at bruge mod ham.

I er på samme hold, og du bør respektere dette - også over for en psykolog.

Anmeld Citér

26. november 2022

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Anonym skriver:

Som overskriften lyder - hvor tit skændes I? Orker ikke sådan kæmpe uddybende indlæg - men nogen gange føler jeg virkelig vi har for mange kampe  når vi har det godt, har vi det virkelig godt og jeg elsker alt ved vores forhold - men når vi ikke har, som nu, så slider det mig op

Aldrig. Vi kan være uenige om ting, men har aldrig været oppe og skændes eller været uvenner. 
vi går for os selv hvis vi bliver sure og så snakker vi stille og roligt som voksne mennesker når vi er faldet ned igen 

Anmeld Citér

26. november 2022

Mrs.

Aldrig.. vi kan være uenige, men vi har aldrig hævet stemmen, råbt eller lignende af hinanden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.