Panther skriver:
Ej stop nu - who the fuck cares om Stine har skrevet at hun har hund eller kat? Hvem er det der bliver stødt over det? Tror I hun prøvede at hævde sig ved at nævne hun havde to biler eller hvor trykker skoen?
Jeg er ikke stødt, og mine sko trykker ikke. Jeg spørger, opklarende, hvorfor disse detaljer nævnes, da jeg går ud fra, der er en pointe med det. Det fører til en kommentar om, at rammerne spiller en rolle for “skænderifrekvensen” i et parforhold, og dette kommenterer TS og jeg. Nu er TS ikke interesseret i at dreje debatten derhen, men det kunne da bestemt være et fint afsæt for en ny debat - er det rammer eller personligheder eller en kombi af disse, der fremprovokerer skænderier i et forhold?
Jeg har den formodning, at der ligger nogle tanker bag de oplysninger, folk vælger at nævne i deres indlæg. Dem, synes jeg, er det legitimt at spørge ind til. Hvis jeg beskrev “skænderikulturen” i mit ægteskab og indledte med at fortælle, at min mand er jæger, eller at min stedfar var kvartalsalkoholiker, eller hvad vi fik udbetalt efter skat - whatever - ville jeg have en bagtanke med at nævne det, og hvis den ikke fremstod klart for andre, ville det da være oplagt, at de spurgte ind til dette.
Anmeld
Citér