Hanspige skriver:
I de situationer du nævner tænker jeg
Knytnæve - gå væk fra mit personlige rum
Giraf kast - hey, hvorfor er du væk. Jeg vil gerne have dig tæt på.
Det er ikke hensigtsmæssigt overhovedet og det er synd for din datter når det sker. Men min erfaring (se anden kommentar) er at man skal være ufatteligt meget på når man har et barn der reagere voldsomt.
Ja. Og så er vi tilbage ved, at drengen blev imødekommet og rummet og forstået og håndteret, som man nu håndterer en 3-årig (som mig bekendt ikke har kliniske psykiske eller fysiske udfordringer), men mit barn blev slået i hovedet og fik kastet ting på sig 14 gange på 2 timer. Vi var ude en periode, vi var inde, vi tog dem fra hinanden, vi hjalp dem i legen. Lige lidt hjalp det. Men jeg synes ikke vi overordnede var udfordrede på at forstå hvorfor han gjorde, som han gjorde hvert 5. minut. Vi var udfordret på også at vise hensyn til mit barn og sørge for hun ikke kom til skade. Det kunne jeg nok godt tænke mig, at få fundet en løsning på, uden at bebrejde forældre eller dreng.
Jeg er med på, at et barn med udfordringer eller bare et vuggestuebarn ikke forstår så meget, men jeg har ikke indtryk af, at det almindelige børnehavebørn i vores børnehave hverken slår systematisk og ofte, eller får lov til det af de voksne.
Anmeld
Citér