Når andre børn slår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tror simpelthen jeg ville gå. Fjerne mit barn fra situationen og sige at nu er det blevet for meget og de må prøve at lege sammen igen en anden dag. Det sender i hvert fald et signal til forældrene om at det er uacceptabelt for dig/jer. Og man kan håbe at de så fremover er mere konsekvente

Jeg har selv oplevet at stå i den situation og forældrene har aldrig magtet at sætte grænser for deres børn. Børnene er nu i starten af teenage årene og råber og skriger samt slår deres forældre Vi endte med at trække vores børn helt ud af relationen da de var en 6-7 år gamle og har siden kun ses uden børn 

Ja, havde det været hos dem, så tror jeg også, vi var taget hjem, men det var hos os og aftalen inkluderede frokost. Efter vi havde spist, så smuttede de sådan set også (lurtid for deres børn). De var der jo egentligt kun i et par timer...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2022

Anonym

Ts, jeg synes, du skal stå på mål for din dit barn, og handle, så snart et andet barn slår. 

Jeg har selv en datter, som af og til har været ude for, at venners børn, eller børn på legepladsen, har slået eller været grove over for hende, og jeg tolerer det ikke! Hvis ikke forældrene til det voldsomme barn gør noget omgående, så griber jeg ind som det passer mig. 

Jeg har ofte taget hårdt fat i et andet barn og skældt det ud, for jeg vil ikke finde mig i, at min datter bliver slået eller udsat for andre ubehageligheder. Hun er kun tre år gammel, og hvis hun ikke selv kan forsvare sig, så er det mit job at stoppe de børn, der udsætter hende for vold. 

Mange forældre er desværre rigtig dovne og langsomme til at reagere, når deres små poder opfører sig som små sataner, men mit barn skal altså ikke lide bare fordi de er for sløve i optrækket. 

Anmeld Citér

15. juni 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ts, jeg synes, du skal stå på mål for din dit barn, og handle, så snart et andet barn slår. 

Jeg har selv en datter, som af og til har været ude for, at venners børn, eller børn på legepladsen, har slået eller været grove over for hende, og jeg tolerer det ikke! Hvis ikke forældrene til det voldsomme barn gør noget omgående, så griber jeg ind som det passer mig. 

Jeg har ofte taget hårdt fat i et andet barn og skældt det ud, for jeg vil ikke finde mig i, at min datter bliver slået eller udsat for andre ubehageligheder. Hun er kun tre år gammel, og hvis hun ikke selv kan forsvare sig, så er det mit job at stoppe de børn, der udsætter hende for vold. 

Mange forældre er desværre rigtig dovne og langsomme til at reagere, når deres små poder opfører sig som små sataner, men mit barn skal altså ikke lide bare fordi de er for sløve i optrækket. 

De reagerede sådan set prompte hver gang, så synes jeg det er svært at gribe ind.

Anmeld Citér

15. juni 2022

Kantar123

Anonym skriver:

Gør du det samme ved dit eget barn, hvis hun var den grove i en situation? 

Hvordan forestiller du dig, at dit barn lærer selv at sætte grænser, hvis du bryder ind og hjælper hver gang (medmindre hun er i direkte fare naturligvis)?

Bjørnetjenester skal man passe på med at give for mange af. En dygtig forælder skal vejlede sit barn til selv at sige stop og sætte grænser - ikke tage slagene for dem. Det er sådan vi i mine øjne får børn, der ikke er til at holde ud at være sammen med.

TS: jeg forstår dig fuldt ud og det er svært. Jeg ville på en pæn måde sige til det andet barn, at I jeres hus gælder jeres regler. Og regel nummer 1 et, at man ikke slår eller gør hinanden kede af det. Det kan du sagtens sige i forældrenes påhør. Så del ansvaret for børnene med dem.

Anmeld Citér

15. juni 2022

Anonym

Kantar123 skriver:

Gør du det samme ved dit eget barn, hvis hun var den grove i en situation? 

Hvordan forestiller du dig, at dit barn lærer selv at sætte grænser, hvis du bryder ind og hjælper hver gang (medmindre hun er i direkte fare naturligvis)?

Bjørnetjenester skal man passe på med at give for mange af. En dygtig forælder skal vejlede sit barn til selv at sige stop og sætte grænser - ikke tage slagene for dem. Det er sådan vi i mine øjne får børn, der ikke er til at holde ud at være sammen med.

TS: jeg forstår dig fuldt ud og det er svært. Jeg ville på en pæn måde sige til det andet barn, at I jeres hus gælder jeres regler. Og regel nummer 1 et, at man ikke slår eller gør hinanden kede af det. Det kan du sagtens sige i forældrenes påhør. Så del ansvaret for børnene med dem.

Jeg har aldrig oplevet, at mit barn var den grove i en relation, men selvfølgelig ville jeg da gribe ind, hvis hun var. 

Jeg lærer mit barn at sætte grænser ved at vise hende, hvordan man gør. At man ikke gider at finde sig i dårlig adfærd fra andre mennesker. At det er ok at sige fra, og gå væk fra selskabet, hvis modparten er voldelig og modbydelig. Naturligvis taler vi også om det bagefter, så hun selv er rustet til at kunne forsvare sig selv.

Du er godt nok fattesvag, hvis du antager, at jeg giver mit barn bjørnetjeneste ud fra dette indlæg. De børn, som andre ikke kan holde ud at være sammen med, er som oftest dem, der slår, og ikke forstår de normale sociale spilleregler. 

Anmeld Citér

15. juni 2022

Katree

Anonym skriver:

Jeg har aldrig oplevet, at mit barn var den grove i en relation, men selvfølgelig ville jeg da gribe ind, hvis hun var. 

Jeg lærer mit barn at sætte grænser ved at vise hende, hvordan man gør. At man ikke gider at finde sig i dårlig adfærd fra andre mennesker. At det er ok at sige fra, og gå væk fra selskabet, hvis modparten er voldelig og modbydelig. Naturligvis taler vi også om det bagefter, så hun selv er rustet til at kunne forsvare sig selv.

Du er godt nok fattesvag, hvis du antager, at jeg giver mit barn bjørnetjeneste ud fra dette indlæg. De børn, som andre ikke kan holde ud at være sammen med, er som oftest dem, der slår, og ikke forstår de normale sociale spilleregler. 

Jeg ville godt nok blive meget gal, hvis du tog HÅRD fat i mit barn.

Men hvis jeg ikke lige selv var der eller opmærksom på at mit barn overskred et andet barns grænse ville jeg ikke have noget i mod at en anden voksen stoppede situationen på en ansvarlig måde.

Og det er det altså ikke at tage hård fat i nogle. Hvis man gjorde det mod en anden voksen ville det blive betegnet som vold. Så hvorfor er det anderledes med børn?

Det er små børn på 3/4 år

Anmeld Citér

16. juni 2022

Hanspige

Anonym skriver:

Fattesvag?

Hive hårdt fat i en 3 årig? 

Hvad tænker du præcis barnet og din datter lære af at du er voldsom og reagere med vold overfor andre? 

Anmeld Citér

16. juni 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

“Normale sociale spilleregler” er vel ikke at tage hårdt fat i  3-4-årige børn, opfatte dem som voldelige og modbydelige små sataner eller at fortælle andre voksne, de er fattesvage, hvis de er uenige. 

Anmeld Citér

16. juni 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Så du viser dit barn at vold ikke er okay ved at yde vold på et andet barn ved at tage hårdt fat i det? Hvori lærer hun noget af det?

jeg var godt nok blevet rasende med en tog HÅRDT fat i mit barn uanset hvad han så havde gjort. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.