Pædagogs opførsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2022

Anonym

Helt ærlig så synes jeg du burde havde holdt   det inde for børnhavnen 4   vække for her får vi kun din side af sagen men på trods af det er   der allerede nogen der har udtalt sig om pædagogen, det kommer jeg ikke til da jeg ikke har værre i den pågældende situationen, en ting er at du aflevere ham   sent begrund af tandlæge   besøg det er så set fair nok men   jeg synes du skal kig ind af og spøger dig selv kunne havde jeg gjort noget anderledes for ja du kunne havde valgt at lukke døren ind til stuen igen da du fald ud af de var i gang og vente udenfor med din græde søn til der var mere ro på det andre er respektløst. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2022

Soonmom

Administrator luk tråden.

Vil ikke kaldes respektløs, og tonen er unødvendig.

Har ikke bedt nogen om at kalde nogen en idiot, spørger om synspunkter inden jeg tog den med institutionen, har set mange andre vende problematikker som jeg gør her, men det GØR JEG IKKE IGEN.

Til info, vi gik direkte igennem børnehaven, og registreret ikke om nogen var ude, da jeg havde travt pga jeg kom for sent på job, men det er mig der er dum åbenbart, skulle været blevet i garderoben og taget skideballen på jobbet.

Synes der er en fin og saglig tone

Du kunne se de var i gang med samling da du åbnede døren, hurtig ind med madpakken og så ind med barnet, hvis ikke barnet kan afleveres hurtig ud igen. 

Jeg har stået med rundkreds og hold nu fast det er træls at blive forstyrret, for man skal genfinde roen hver gang samt de forældre som slet ikke fanger at det ikke er nu vi skal have at vide at Gurli ikke har spist så meget til morgenmad.

Du skriver du har for travlt til at se noget som helst, alligevel har du tid til at sætte dig i en sofa midt i en aktivitet , hvor ingen af pædagogerne lige har tid til at hjælpe med en aflevering. Så ja sensynlighed for at der var en udenfor som havde bedre tid er en del større og det er nok det pædagogen har henvist til og ja hun formulerer sig dårligt og det kom meget uprofessionelt til udtryk, men som en anden skriver er det vigtig lige at huske at se indad

Så nej jeg ville ikke "tage den med institutionen" men måske henvende mig til pågældende pædagog og sige noget ala "ej du må virkelig undskylde at jeg forstyrrede sådan i formiddags, havde troet at "Sigurd" var helt klar til bare at komme ind i aktiviteten"

Og så kan det være at hun måske siger "ja jeg var også lige lidt kort for hovedet, men vi kunne ikke lige hjælpe "Sigurd" og vi var allerede blevet forstyrret 3 gange så børnene var lige lidt urolige"

Eller noget i den dur, pædagoger er altså også mennesker og kan også være kort for hovedet i stressede situationer 

Anmeld Citér

25. maj 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Har ikke bedt nogen om at kalde nogen en idiot, spørger om synspunkter inden jeg tog den med institutionen, har set mange andre vende problematikker som jeg gør her, men det GØR JEG IKKE IGEN.

Til info, vi gik direkte igennem børnehaven, og registreret ikke om nogen var ude, da jeg havde travt pga jeg kom for sent på job, men det er mig der er dum åbenbart, skulle været blevet i garderoben og taget skideballen på jobbet.

Hvem kalder dig respektløs udover soonmom der endda samtidig gør klart at pædagogen også var respektløs i sin udtale til dig ? Hun skriver det da på en pæn måde og ikke nedladende eller noget som helst. Men fra en pædagogs synsvinkel. 

Trådene herinde lukkes ikke fordi man ikk bryder sig om andres holdninger. 

Anmeld Citér

25. maj 2022

Baby.mamma

Jeg ved ikke, hvor larmende din søn har været. Og mener, at du måske skulle have fået ro på ham ude i gardaroben, da du så, de var igang med noget. MEN, pædagogen burde være professionen, og tale pænt uanset hvad. Man kan dog være presset og virke stram i betrækket, men det er stadig ikke OK. Jeg ville helt sikkert snakke med pågældende omkring episoden, så der ikke er dårlig stemning. 

Med min erfaring fra de institutioner, jeg har været i, der havde jeg listet hen og spurgt, om ikke I kunne vente udenfor til han var faldet ned, så ikke hele flokken blev forstyrret. Og dette sagt i en pæn tone, med et smil. For de fleste forældre ved, at det kan være svært at stå med en ked på armen og man føler sig til gene for andre. Så jeg havde bestemt ikke sendt forælderen ud af døren med dårlig samvittighed. 

Anmeld Citér

25. maj 2022

Anonym

Anonym skriver:

Et råd fra en der har værre herind i nogle del år og har skrive og spurgt om en del efterhånden overvejer altid om du er klar til at modtage svar som ikke er så pæne for der er stor risiko for at tone hurtig bliver grim tro ikke altid folk tænker over der sidder en modtager I den anden ende.

Anmeld Citér

25. maj 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Men hvad er forskellen om du sidder i garderoben og på stuen omkring med at komme forsent??? Du kunne jo også være have tjekket andre steder, om han kunne afleveres der.. Din arbejdsplads ved vel at du har været til tandlægen med ham og at du kommer, når du har afleveret ham igen. Du kan vel ikke sige: Jeg er der kl.11:30, da man jo ikke ved hvor længe tingene tager. 

Anmeld Citér

25. maj 2022

Anonym

Hold da op en hønsegård, står der ikke debatterne skal holdes i god tone

Synes ikke TS fortjener de høvl, ved selv hvor stressende det kan være, at have travlt og skulle aflevere ens barn der er ked, jeg ville heller ikke have haft tid til at sidde i garderoben til der var faldet ro på, og synes ærligt talt at der må pædagogerne komme og hjælpe, så forældrene kan komme videre på job, og ofte går det også hurtigt over, når forældrene er gået, ved de fleste svære afleveringer hos os, skal farvorit pædagogen komme og vinke med min datter, før hun falder hun til ro. Selvfølgelig er du TS ikke gået ind på stuen, for at være respektløs, det er simpelthen for langt ude, jeg ville heller ikke selv tænkt videre over, at ikke gå ind og afleverer min datter, også når hun er ked, selvom de har gang i en aktivitet, det har de jo ofte  pædagogen burde idet TS banker på døren og kommer ind, sagt at du TS skal aflevere dit barn udenfor idag, sværer behøver det ikke at være

Anmeld Citér

25. maj 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Et råd fra en der har værre herind i nogle del år og har skrive og spurgt om en del efterhånden overvejer altid om du er klar til at modtage svar som ikke er så pæne for der er stor risiko for at tone hurtig bliver grim tro ikke altid folk tænker over der sidder en modtager I den anden ende.

Der bliver givet hende et billede af den ANDEN side af hendes situation. Vi har en beskrivelse af hendes følelse om hvordan pædagogen var. 

Der er også noget der hedder Situationsfornemmelse. 

Synes faktisk ikke der bliver skrevet ikke pænt, men at man skal se tingene fra begge sider, og måske også lige tænke om det kun er den anden der var forkert på den. 

Anmeld Citér

25. maj 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Synes ikke TS fortjener de høvl, ved selv hvor stressende det kan være, at have travlt og skulle aflevere ens barn der er ked, jeg ville heller ikke have haft tid til at sidde i garderoben til der var faldet ro på, og synes ærligt talt at der må pædagogerne komme og hjælpe, så forældrene kan komme videre på job, og ofte går det også hurtigt over, når forældrene er gået, ved de fleste svære afleveringer hos os, skal farvorit pædagogen komme og vinke med min datter, før hun falder hun til ro. Selvfølgelig er du TS ikke gået ind på stuen, for at være respektløs, det er simpelthen for langt ude, jeg ville heller ikke selv tænkt videre over, at ikke gå ind og afleverer min datter, også når hun er ked, selvom de har gang i en aktivitet, det har de jo ofte  pædagogen burde idet TS banker på døren og kommer ind, sagt at du TS skal aflevere dit barn udenfor idag, sværer behøver det ikke at være

Næh. Ikke have tid til at sidde i garderoben. Men tid til at sidde i sofaen på stuen hvor man er forstyrrende med et grædende barn. 

Der er ingen der sviner ts til eller noget som helst. Der bliver kaldt en spade for en spade. Det er ikke at at høvle nogen ned. 

enig i at pædagogen kunne tale pænt til hende. Hun var både uprofessionel og respektløs. Men det er også tilladt at tænke selv. Jeg ville da aldrig sætte mig ned hvis jeg kunne se der var gang i aktivitet. Så var jeg gået ud og fundet en anden pædagog hvis jeg havde så travlt 

Anmeld Citér

25. maj 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Men hvad er forskellen på at sidde i garderoben og på stuen(hvor du forstyrre de andre børn)? Hun skal jo sidde med ham til han er rolig, om hun sidder på stuen eller i garderoben.. 

Tænker pædagogen har reageret da hun SATTE sig ned med barnet, det er forstyrrende.

Men ja så ved man også at der kan være en aktivitet, så ser man lige; er det smart eller skal jeg se om der er nogen på legepladsen? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.