Pædagogs opførsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.669 visninger
34 svar
81 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. maj 2022

Anonym trådstarter

Har lige afleveret min søn i børnehave efter tandlægebesøg, og vil gerne have jeres mening om det bare er mig.

Vi går ind i børnehaven, min dreng er ked af det ved aflevering, da han syntes det var hyggeligt at være til tandlæge med mor, han får tøjet af, da vi kan høre børnene er på deres stue, vi banker stille på døren, går ind og sætter madkasse og drikkedunk, de andre børn står i en rundkreds og synger med to pædagoger.

Da min dreng er meget ked af det, sidder jeg mig med ham i sofaen på stuen, for at få lidt ro på ham inden jeg går, og så får jeg et stramt blik af pædagogen og hun siger; det kan i ikke mene det der, kan i ikke se i er et forstyrrende element, jeg spørger hvad skal vi så, og hun siger vi må gå udenfor, jeg bliver så paf over hendes tone overfor mig, og måden hun gør det på, finder det dybt upassende, og det er en svær aflevering for min dreng i forvejen.

Vi vidste jo ikke, at det åbenbart var sang for nogle af børnene, og at min dreng skulle være ude, og kunne man ikke have sagt det på en pæn måde, da vi kom ind af døren, er det bare mig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2022

Anonym

Åh jøsses

Mine børn har også altid haft det lidt sværere når de blev afleveret senere, fx pga. læge eller tandlæge, og jeg havde gjort præcis som dig! Det er en sød, rolig og omsorgsfuld måde at introducere ham til dagen på synes jeg, særlig efter en lidt anderledes morgen hendes attitude har jeg ingenting til overs for. Hvis jeg var blevet kaldt et "forstyrrende element" havde jeg reageret knapt så høfligt. Så må de enten gøre deres forventninger klare ved sene afleveringer på forhånd, alternativt må hun sige bagefter stille og roligt at du en anden gang lige må vente udenfor. 

Det der tone har børnene da også registeret

Anmeld Citér

25. maj 2022

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Ej okay, den pædagog har da fået det forkerte ben ud af sengen, håber jeg. 

Jeg kunne godt have fundet på at gøre det samme som dig. Hvis hun synes, du var forstyrrende, kunne hun have sagt det til dig stille og pænt. 

Jeg ville nævne for hende, hvad din intention var og, hvordan hendes reaktion virkede på dig. 

Anmeld Citér

25. maj 2022

Anonym

Jeg ved ikke hvad du vil opnå med dette indlæg for synes det bør holdes ind for børnhavnen 4  vække for kun du og pædagogen ved præcis hvad personen har  sigt så du får ikke mig til af skrive at pædagogen er en idiot til gengæld under mig over at du vælger at gå ind på stuen  hvorfor  blev du ikke  ude i garderoben til din søn var falde til ro ?  

Anmeld Citér

25. maj 2022

Anonym

Anonym skriver:

Åh jøsses

Mine børn har også altid haft det lidt sværere når de blev afleveret senere, fx pga. læge eller tandlæge, og jeg havde gjort præcis som dig! Det er en sød, rolig og omsorgsfuld måde at introducere ham til dagen på synes jeg, særlig efter en lidt anderledes morgen hendes attitude har jeg ingenting til overs for. Hvis jeg var blevet kaldt et "forstyrrende element" havde jeg reageret knapt så høfligt. Så må de enten gøre deres forventninger klare ved sene afleveringer på forhånd, alternativt må hun sige bagefter stille og roligt at du en anden gang lige må vente udenfor. 

Det der tone har børnene da også registeret

Husk vi kun har hendes udgave så vi høre ikke det hele så vi kan ikke ved hvad der er op og ned i denne sag det kan værre hun er blev gjort opmærksom på det men bare vælger ikke at respekterer det

Anmeld Citér

25. maj 2022

Soonmom

Altså jo hun kunne måske godt have sagt det på en pænere måde, men det er dælme også frustrerede at blive forstyrret midt i sådan noget og du kunne jo se det da du åbende døren, så ville jeg helt sikkert have lavet en hurtig aflevering eller have taget barnet med ud igen og ventet til de var færdige, det er vildt forstyrrende når børn bliver afleveret midt i noget og så ovenikøbet når forældrene slår sig ned. Så ja pædagogen var respektløs, men det var du også og ja pædagogen burde have været mere professionel og puttet et smil på og forsøgt at gejle dig ud af døren

Anmeld Citér

25. maj 2022

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvad du vil opnå med dette indlæg for synes det bør holdes ind for børnhavnen 4  vække for kun du og pædagogen ved præcis hvad personen har  sigt så du får ikke mig til af skrive at pædagogen er en idiot til gengæld under mig over at du vælger at gå ind på stuen  hvorfor  blev du ikke  ude i garderoben til din søn var falde til ro ?  

Eftersom det er et debatform, så er det vel reelt at lave et indlæg som TS har gjort? Ellers kan et svar på 99% af indlæggene herinde bare få et (nederen) svar som dit "det burde holdes inden for de 4 vægge". Men opretter indlæg for at få andres vinkel på et eller andet?

Ellers ender vi jo for pokker med kun at dele opskrifter eller med "ser I også 2 streger på denne test?"

Til TS : IMO så burde du have trøstet i garderoben, men pædagogens opførelse var (langt) over grænsen.

Anmeld Citér

25. maj 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Har lige afleveret min søn i børnehave efter tandlægebesøg, og vil gerne have jeres mening om det bare er mig.

Vi går ind i børnehaven, min dreng er ked af det ved aflevering, da han syntes det var hyggeligt at være til tandlæge med mor, han får tøjet af, da vi kan høre børnene er på deres stue, vi banker stille på døren, går ind og sætter madkasse og drikkedunk, de andre børn står i en rundkreds og synger med to pædagoger.

Da min dreng er meget ked af det, sidder jeg mig med ham i sofaen på stuen, for at få lidt ro på ham inden jeg går, og så får jeg et stramt blik af pædagogen og hun siger; det kan i ikke mene det der, kan i ikke se i er et forstyrrende element, jeg spørger hvad skal vi så, og hun siger vi må gå udenfor, jeg bliver så paf over hendes tone overfor mig, og måden hun gør det på, finder det dybt upassende, og det er en svær aflevering for min dreng i forvejen.

Vi vidste jo ikke, at det åbenbart var sang for nogle af børnene, og at min dreng skulle være ude, og kunne man ikke have sagt det på en pæn måde, da vi kom ind af døren, er det bare mig?

Jeg ved ikke hvordan hendes tone har været, som om hendes opførsel er forkert skal jeg ikke kunne sige. Vi ved heller ikke om du er den første forstyrrelse eller om det er sket før.

Men fra hendes side, det er forstyrrende for de andre, at I kommer med både madkasse og sådan, og så sætter jer i sofaen.

Jeg var blevet ude på gangen, ventet til de var færdige.

I kan jo se de står og synger, hvordan kan I så ikke vide det? Og hvis der var nogen ude, hvorfor så ikke gå derud, når du kan se at der foregår noget på stuen, så kunne du aflevere ham stille og roligt derude? 

Anmeld Citér

25. maj 2022

AnoMor

Jeg er enig med dem der siger du skulle have ventet ude på gangen. 

pædagogen kunne pænt have sagt “vil i være søde og vente udenfor” eller noget i den stil i stedet ja. Men så snart du ser de står i rundkreds så ved du at de er i gsng med en aktivitet også bør du gå pænt udenfor igen med dit barn og trøste der til de er færdige. 

Anmeld Citér

25. maj 2022

Anonym trådstarter

Administrator luk tråden.

Vil ikke kaldes respektløs, og tonen er unødvendig.

Har ikke bedt nogen om at kalde nogen en idiot, spørger om synspunkter inden jeg tog den med institutionen, har set mange andre vende problematikker som jeg gør her, men det GØR JEG IKKE IGEN.

Til info, vi gik direkte igennem børnehaven, og registreret ikke om nogen var ude, da jeg havde travt pga jeg kom for sent på job, men det er mig der er dum åbenbart, skulle været blevet i garderoben og taget skideballen på jobbet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.