Pædagogs opførsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2022

ErDetSnartNU

Vi kan jo ikke vide, hvordan tingene er blevet sagt eller om ts har opfattet ordvalget grovere, end hvad der er blevet sagt. Ud fra hendes respons på de første beskeder, hvor hun tydeligt føler sig kritiseret, kaldt dum, respektløs og andet, som ikke er blevet sagt, kan man få fornemmelsen af, at TS er meget sensitiv omkring kritik, og nok hører ting anderledes end de er sagt eller ment. Måske mente pædagogen det slet ikke så groft, TS?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2022

AnoMor

ErDetSnartNU skriver:

Vi kan jo ikke vide, hvordan tingene er blevet sagt eller om ts har opfattet ordvalget grovere, end hvad der er blevet sagt. Ud fra hendes respons på de første beskeder, hvor hun tydeligt føler sig kritiseret, kaldt dum, respektløs og andet, som ikke er blevet sagt, kan man få fornemmelsen af, at TS er meget sensitiv omkring kritik, og nok hører ting anderledes end de er sagt eller ment. Måske mente pædagogen det slet ikke så groft, TS?

God pointe

Anmeld Citér

26. maj 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
ErDetSnartNU skriver:

Præcis.. Vi har hendes oplevelse af situationen og tonevalg. 

Anmeld Citér

26. maj 2022

Mortilah

Anonym skriver:

Har lige afleveret min søn i børnehave efter tandlægebesøg, og vil gerne have jeres mening om det bare er mig.

Vi går ind i børnehaven, min dreng er ked af det ved aflevering, da han syntes det var hyggeligt at være til tandlæge med mor, han får tøjet af, da vi kan høre børnene er på deres stue, vi banker stille på døren, går ind og sætter madkasse og drikkedunk, de andre børn står i en rundkreds og synger med to pædagoger.

Da min dreng er meget ked af det, sidder jeg mig med ham i sofaen på stuen, for at få lidt ro på ham inden jeg går, og så får jeg et stramt blik af pædagogen og hun siger; det kan i ikke mene det der, kan i ikke se i er et forstyrrende element, jeg spørger hvad skal vi så, og hun siger vi må gå udenfor, jeg bliver så paf over hendes tone overfor mig, og måden hun gør det på, finder det dybt upassende, og det er en svær aflevering for min dreng i forvejen.

Vi vidste jo ikke, at det åbenbart var sang for nogle af børnene, og at min dreng skulle være ude, og kunne man ikke have sagt det på en pæn måde, da vi kom ind af døren, er det bare mig?

Jo, det skal man bestemt ikke sige på den måde. Det er ikke ok. Selv hvis man gør noget "forkert" så er det ikke ok at de taler på den måde, det er jo ikke et sted man bare lige kan undgå eller vælge fra. Dit barn og dig skal føle sig trygge og jeg mener pædagogerne har pligt til at tale ordentligt, uanset hvor irriterede de end måtte være over forældre og børn. Ellers bør man finde sig et andet job. 

Anmeld Citér

26. maj 2022

Anonym

Jeg har svært ved af se hvad forskellen er på at   side i sofaen ( som du valgt af gøre ) eller side ude i garderobe i forhold til skideballen du beskrive du vil få   når du kommer på job du bruge jo sammen tid lige gyldigt hvor du sidder ? Og hvad vil du havde gjort hvis der havde værre lang ventetid hos tandlægen ? Jeg har aldrig opleve at få en skideballe når jeg har   mødt senere grund   undersøges af en eller andre ark da min chef godt ved at der kan værre ventetid og derfor planlægges der hele ikke noget den dag som kræver jeg er der til en bestemt tid jeg plejer også lige at gøre mig den ulejlighed og skrive til chef hvis det trække noget ud

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.