Unicorn1 skriver:
Jo men det vi snakker om, er hvis man er ude i haven, og en af børnene skal skiftes fx.. Så tager dem jeg kender jo ikke alle børnene med ind og alle ud ved puslebordet, og da slet ikke om vinteren, hvor alle skal ud af tøjet/skoene for 1 minuts skiftning..
I vuggestuen når de er på legepladsen, er der jo andre, der holder øje med dem.. Men hos en dagplejer er man jo kun én.. Så en formiddag, hvor den ene lige skal have skiftet ble, mens de andre leger ude i haven, så har jeg altid oplevet, at dagplejemor bare går ind og skifter og lader de andre lege udenfor.. Og det samme, når de leger i legerummet/stuen indenfor
Kan det være fordi du er tilstede at de vælger at forlade børnene for at skifte indenfor?
Som dagplejer har jeg selv lige løbet ind og hente f.eks. sut, mens der var en kompetent forælder tilstede ved børnene.
Hvis vi er ude en kold vinterdag, og et barn skal skiftes, så går jeg og børnene ind og bliver inde efterfølgende, for ikke at tage tøjet af og på flere gange.
I min kommune må børnene ikke være uden opsyn.
Er det mon private dagplejere du kender til? De kan have andre regler end de kommunale dagplejere.
Anmeld
Citér