Dagpleje eller vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2022

Anonym

Unicorn1 skriver:

Jo men det vi snakker om, er hvis man er ude i haven, og en af børnene skal skiftes fx.. Så tager dem jeg kender jo ikke alle børnene med ind og alle ud ved puslebordet, og da slet ikke om vinteren, hvor alle skal ud af tøjet/skoene for 1 minuts skiftning.. 

I vuggestuen når de er på legepladsen, er der jo andre, der holder øje med dem.. Men hos en dagplejer er man jo kun én.. Så en formiddag, hvor den ene lige skal have skiftet ble, mens de andre leger ude i haven, så har jeg altid oplevet, at dagplejemor bare går ind og skifter og lader de andre lege udenfor.. Og det samme, når de leger i legerummet/stuen indenfor 

Kan det være fordi du er tilstede at de vælger at forlade børnene for at skifte indenfor?
Som dagplejer har jeg selv lige løbet ind og hente f.eks. sut, mens der var en kompetent forælder tilstede ved børnene. 

Hvis vi er ude en kold vinterdag, og et barn skal skiftes, så går jeg og børnene ind og bliver inde efterfølgende, for ikke at tage tøjet af og på flere gange. 

I min kommune må børnene ikke være uden opsyn. 
Er det mon private dagplejere du kender til? De kan have andre regler end de kommunale dagplejere. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Hos mig er det sådan at hvis vi er ude i haven og en af dem skal skiftes så bliver de enten skiftet udenfor eller i udestuen så jeg stadig kan se de andre børn. Ingen børn får lov til at rende rundt alene her.

Og jeg har babyalarm i alle vognene hvis de sover udenfor OG jeg tjekker til dem hver tyvende minut for det skal jeg ifølge reglerne.

Er da ked af at høre at du har så dårlig erfaring med dagplejere. Hvor i landet er du fra? 

Jeg bor på Fyn.. Først i Odense Kommune og nu i Faaborg midtfyn kommune 

Anmeld Citér

24. april 2022

Anonym

Kan det være fordi du er tilstede at de vælger at forlade børnene for at skifte indenfor?
Som dagplejer har jeg selv lige løbet ind og hente f.eks. sut, mens der var en kompetent forælder tilstede ved børnene. 

Hvis vi er ude en kold vinterdag, og et barn skal skiftes, så går jeg og børnene ind og bliver inde efterfølgende, for ikke at tage tøjet af og på flere gange. 

Er det mon private dagplejere du kender til? De kan have andre regler end de kommunale dagplejere. 

Jeg er privat dagplejer og følger de samme regler som kommunale dagplejere

Anmeld Citér

24. april 2022

Unicorn1

Nej det er ikke derfor.. Hos min tidligere dagplejer stod hun ude i gangen sammen med mig og skiftede, imens de andre var inde i stuen (og nej man kunne ikke se dem).. Og hos min nuværende gik hun ind og skiftede min søn i fredags, imens hun ikke vidste, at jeg stod ude foran huset.. Men de lytter jo stadig efter.. 

Og det er kommunale

Anmeld Citér

24. april 2022

Anonym

Jeg bor på Fyn.. Først i Odense Kommune og nu i Faaborg midtfyn kommune 

Jeg bor selv ved siden af en vuggestue hvor børnene tit sover i barnevogne udenfor, der er ikke babyalarmer på dem og jeg har flere gange måtte gå over og banke på døren efter at have hørt på børnene græde i op til et kvarter uden at blive hentet af en pædagog. Så det kan altså også ske i vuggestuer. 

Anmeld Citér

24. april 2022

Anonym

Unicorn1 skriver:

Nej det er ikke derfor.. Hos min tidligere dagplejer stod hun ude i gangen sammen med mig og skiftede, imens de andre var inde i stuen (og nej man kunne ikke se dem).. Og hos min nuværende gik hun ind og skiftede min søn i fredags, imens hun ikke vidste, at jeg stod ude foran huset.. Men de lytter jo stadig efter.. 

Og det er kommunale

Jeg synes du skal spørge hende ind til børnenes sikkerhed hvis det er noget der bekymre dig. Jeg ville ikke være okay med det. 

Anmeld Citér

24. april 2022

Unicorn1

Anonym skriver:

Jeg bor selv ved siden af en vuggestue hvor børnene tit sover i barnevogne udenfor, der er ikke babyalarmer på dem og jeg har flere gange måtte gå over og banke på døren efter at have hørt på børnene græde i op til et kvarter uden at blive hentet af en pædagog. Så det kan altså også ske i vuggestuer. 

Det skriver jeg heller ingen steder.. Jeg skriver, at I den vuggestue min søn skal gå i, bruger de alarmer.. 

Anmeld Citér

24. april 2022

Unicorn1

Anonym skriver:

Jeg synes du skal spørge hende ind til børnenes sikkerhed hvis det er noget der bekymre dig. Jeg ville ikke være okay med det. 

Jeg skriver ingen steder, at det bekymrer mig.. Tværtimod skriver jeg, at jeg ikke har noget imod, at de efterlader børnene i nogle få minutter for at skifte en ble

Anmeld Citér

24. april 2022

Anonym trådstarter

Må indrømme jeg får helt ondt i maven ved tanken om alle de negative ting- som jeg slet ikke have overvejet kunne foregå/ske i dagpleje og vuggestue  

Men er glad for de mange svar i tråden her. Har kunne plukke lidt ud fra der hvor debatten er gået lidt skævt, og skabe nogen spørgsmål jeg har skrevet ned og vil tage med mig når vi går på jagt efter det rette sted

Anmeld Citér

24. april 2022

Anonym

Det skriver jeg heller ingen steder.. Jeg skriver, at I den vuggestue min søn skal gå i, bruger de alarmer.. 

Du har tidligere skrevet at dagplejemødre ikke har alarm på børnene og er imod det, at børnene sover langt fra vinduer og døre og ligger og græder i 10 minutter før de bliver hørt.

Det er en virkelig sørgerlig generalisering af dagplejemødre.. i min og mine kollegaers dagpleje kunne det ikke være længere fra sandheden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.