Anonym skriver:
2-3 årige børn tager ikke skade af at være omkring yngre børn, de får selvtillid af at blive set op til som den store i flokken og samtidig lærer de at være omsorgsfulde overfor dem der er mindre end dem selv.
Og de kommer jo i børnehave på et tidspunkt så det er ikke noget jeg ville bekymre mig over 
Derfor har de nu stadig meget brug for modspil og udfordringer fra jævnaldrende
Det er selvfølgelig også en vigtig læring i at være den store og passe på de små.
Så igen jeg siger ikke at der ikke er gode ting, men omkring 2,5:år begynder de så småt at lege med hinanden, få øjnene op for socialelege og begynder på rollelege , derfor er det vigtigt for deres sociale kompetencer at de kan få trænet det og der er altså ikke meget respons og modspil hos de 1 årige. (I hvertfald slet ikke på sammen måde som en på 2,5 år)
Jeg høre om mange i den alder som keder sig i dagplejen fordi de mangler en eller flere jævnaldrende og spejle sig i.
Det ville min datter fx også hvis hun gik i dagpleje, men fordi hun går i en integreret kan de sende hende i børnehave for modspil.
Min søn på den anden side ville i den alder have haft den ganske fint i en dagpleje som den store, da han ikke var på det samme udviklingstrin på daværende tidspunkt og ikke på samme måde havde brug for modspil (han ville dog stadig have godt af spejling og observationer af de stores rollelege)
Anmeld
Citér