Anonym skriver:
Alene den måde folk svarer på når man spørger nyskerrigt ind siger det hele. Det osse af dårlig samvittighed og skyldfølelse, ja jeg bliver blot bekræftet i min holdning om behovet for at have et åbent forhold. Barnligt og total egoistisk og ofte vil den ene partner være tvunget ind i det medmindre parteren er lige så barnlige og egoistisk. 
Lidt at justere fordommene med - mine fremhævelser:
“ Desuden er de par, der formår at leve åbent, ultra-dedikerede til hinanden. De er ikke på vej væk fra forholdet, men fortæller, at de trods 10-20 års samliv grundlæggende stadig føler sig inspirerede i hinandens selskab.”
”Og hvorfor er det så lige, at I, Informations læsere, skal vide alt det her? Ét er, at de mennesker, som lever i åbne forhold, med høj sandsynlighed læser netop denne avis — de er nemlig primært højtuddannede, lever i eller omkring større byer og er interesserede i kultur, politik og socialstof.”
- som højtuddannet og politisk, socialt og kulturelt bevidst, kan man selvfølgelig godt være barnlig og egoistisk. Men det indikerer dog, at man er et reflekteret menneske.
Og endelig en central pointe:
“ Er man lykkelig i sin monogame tosomhed, så er man heldig og skal blive ved med dét. Det er ikke ’bedre’ at leve i et åbent forhold end at leve i et traditionelt forhold. Men det er muligvis rarere at leve i et åbent forhold, hvis man reelt har svært med at indordne sig under det traditionelle forholds præmisser. Hver anden af os oplever at være vores partner utro eller bliver selv gået bag om ryggen på, fanget i et samliv, der synes kun at have to spor: Enten monogami og sex med den samme hele livet ellerløgn og utroskab. Men for den, der er parat til at tage sit forhold op til revision og tør binde an med at skifte rammen ud, er der mange flere veje at gå.”
link: https://www.information.dk/debat/2011/11/langt-mere-egosex
Anmeld
Citér