Åbne parforhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Alene den måde folk svarer på når man spørger nyskerrigt ind siger det hele. Det osse af dårlig samvittighed og skyldfølelse, ja jeg bliver blot bekræftet i min holdning om behovet for at have et åbent forhold. Barnligt og total egoistisk og ofte vil den ene partner være tvunget ind i det medmindre parteren er lige så barnlige og egoistisk.

Uh hvor er der nemt at kaste om sig med ignorante kommentarer og beskyldninger mens man trygt kan gemme sig bag en anonymitet. Du tør ikke engang stå ved de ord du skriver ved at ophæve anonymiteten fordi du aldrig ville turde at sige tingene face to face til nogen i den virkelige verden. 

godt nok patetisk. Får sq helt ondt af dig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan provokerer jeg?

TS har en mening om monogame, så jeg har vel også lov til at have en mening om polygame.

Polygamy og åbne forhold er ikke det samme

Polygamy er når man elsker flere 

Åbne forhold er sex med flere. 

Anmeld Citér

12. april 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Alene den måde folk svarer på når man spørger nyskerrigt ind siger det hele. Det osse af dårlig samvittighed og skyldfølelse, ja jeg bliver blot bekræftet i min holdning om behovet for at have et åbent forhold. Barnligt og total egoistisk og ofte vil den ene partner være tvunget ind i det medmindre parteren er lige så barnlige og egoistisk.

Lidt at justere fordommene med - mine fremhævelser: 

Desuden er de par, der formår at leve åbent, ultra-dedikerede til hinanden. De er ikke på vej væk fra forholdet, men fortæller, at de trods 10-20 års samliv grundlæggende stadig føler sig inspirerede i hinandens selskab.”

”Og hvorfor er det så lige, at I, Informations læsere, skal vide alt det her? Ét er, at de mennesker, som lever i åbne forhold, med høj sandsynlighed læser netop denne avis — de er nemlig primært højtuddannede, lever i eller omkring større byer og er interesserede i kultur, politik og socialstof.” 
- som højtuddannet og politisk, socialt og kulturelt bevidst, kan man selvfølgelig godt være barnlig og egoistisk. Men det indikerer dog, at man er et reflekteret menneske. 

Og endelig en central pointe: 
Er man lykkelig i sin monogame tosomhed, så er man heldig og skal blive ved med dét. Det er ikke ’bedre’ at leve i et åbent forhold end at leve i et traditionelt forhold. Men det er muligvis rarere at leve i et åbent forhold, hvis man reelt har svært med at indordne sig under det traditionelle forholds præmisser. Hver anden af os oplever at være vores partner utro eller bliver selv gået bag om ryggen på, fanget i et samliv, der synes kun at have to spor: Enten monogami og sex med den samme hele livet ellerløgn og utroskab. Men for den, der er parat til at tage sit forhold op til revision og tør binde an med at skifte rammen ud, er der mange flere veje at gå.” 

link: https://www.information.dk/debat/2011/11/langt-mere-egosex

Anmeld Citér

12. april 2022

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg kan simpelthen ikke finde eksempler på åbne og nysgerrige spørgsmål, som ikke ledsages af egne, forudindtagede og konstaterende udsagn, i denne tråd. Fx, at man ikke kan finde loyalitet og kærlighed og troskab hos hinanden - og at den ene part føler sig tvunget. 
Vil du ikke linke til et nysgerrigt spørgsmål uden ledsagende konklusioner, som besvares negativt, her i tråden? 

Og en ting til: Hvor finder du eksempler på ytringer, der oser af dårlig samvittighed og skyldfølelse? Link også gerne til det. 

Set herfra er der bare tale om, at du læser med farvede briller og slet ikke kan rumme tanken om, at der findes voksne, ansvarlige mennesker, som kan stå helt inde for, hvad de gør eller overvejer at gøre - og som du derfor afkræver at modbevise dine fordomme.
Tænk, hvis folk gik til mennesker på kontanthjælp, enlige mødre med børn med 2-3 forskellige fædre, folk af anden etnisk herkomst eller homoseksuelle på samme måde: “Jeg er overbevist om, at du er doven, uansvarlig, tyvagtig, barnlig, egoistisk etc. etc. - det vil jeg godt lige forlange, at du afkræfter og modbeviser, og hvis du ikke overbeviser mig om det modsatte, har jeg helt sikkert ret!” 

Anmeld Citér

12. april 2022

Anonym

AnoMor skriver:

Uh hvor er der nemt at kaste om sig med ignorante kommentarer og beskyldninger mens man trygt kan gemme sig bag en anonymitet. Du tør ikke engang stå ved de ord du skriver ved at ophæve anonymiteten fordi du aldrig ville turde at sige tingene face to face til nogen i den virkelige verden. 

godt nok patetisk. Får sq helt ondt af dig. 

Den eneste grund til at jeg skriver bag anonym er fordi at nogen af debatørene herinde med det samme kommer og skælder og smæller (dog endnu ikke nogen af dem som har kommenteret).

Jeg har intet personligt skrevet blot stillet mig undrede over for behovet for et åbent forhold og sagt hvordan jeg selv har det, det er da altså ikke noget galt med, vi har alle lov at have vores holdninger og jeg kunne ikke drømme om at angribe en person blot fordi personen gør noget jeg ikke forstår og nogen som jeg tager stærk afstand fra, men det er jo meget interessant når folk gør noget meget anderledes fra en selv og derfor jeg forsøger at forstå personen

Anmeld Citér

12. april 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Den eneste grund til at jeg skriver bag anonym er fordi at nogen af debatørene herinde med det samme kommer og skælder og smæller (dog endnu ikke nogen af dem som har kommenteret).

Jeg har intet personligt skrevet blot stillet mig undrede over for behovet for et åbent forhold og sagt hvordan jeg selv har det, det er da altså ikke noget galt med, vi har alle lov at have vores holdninger og jeg kunne ikke drømme om at angribe en person blot fordi personen gør noget jeg ikke forstår og nogen som jeg tager stærk afstand fra, men det er jo meget interessant når folk gør noget meget anderledes fra en selv og derfor jeg forsøger at forstå personen

Sikke noget fis at fyrer af. 

din egen besked “

Alene den måde folk svarer på når man spørger nyskerrigt ind siger det hele. Det osse af dårlig samvittighed og skyldfølelse, ja jeg bliver blot bekræftet i min holdning om behovet for at have et åbent forhold. Barnligt og total egoistisk og ofte vil den ene partner være tvunget ind i det medmindre parteren er lige så barnlige og egoistisk. ” det er et direkte personligt angreb. Når man kaster ord ind som barnlig og egoistisk blot fordi andre har en anden levestil. Og ved at kaste de ord efter en anden er ikke en måde at forsøge at forstå en person. Der har du allerede dømt et andet menneske for deres livstil. 

Du gemmer dig altså bag anonymiteten fordi du er bange for angreb for visse debattører. Men har samtidig nemt ved at angribe andre. Morale er godt. Dobbelt morale er dobbelt så godt. Patetisk. Også har jeg ikk mere at sige til dig. Du roder dig længere og længere ud på dybt vand med dine egne modsigelser. 

Anmeld Citér

12. april 2022

Anonym

AnoMor skriver:

Sikke noget fis at fyrer af. 

din egen besked “

Alene den måde folk svarer på når man spørger nyskerrigt ind siger det hele. Det osse af dårlig samvittighed og skyldfølelse, ja jeg bliver blot bekræftet i min holdning om behovet for at have et åbent forhold. Barnligt og total egoistisk og ofte vil den ene partner være tvunget ind i det medmindre parteren er lige så barnlige og egoistisk. ” det er et direkte personligt angreb. Når man kaster ord ind som barnlig og egoistisk blot fordi andre har en anden levestil. Og ved at kaste de ord efter en anden er ikke en måde at forsøge at forstå en person. Der har du allerede dømt et andet menneske for deres livstil. 

Du gemmer dig altså bag anonymiteten fordi du er bange for angreb for visse debattører. Men har samtidig nemt ved at angribe andre. Morale er godt. Dobbelt morale er dobbelt så godt. Patetisk. Også har jeg ikk mere at sige til dig. Du roder dig længere og længere ud på dybt vand med dine egne modsigelser. 

Nu var det udelukkende fordi jeg fik nogen ret negativt ladet svar tilbage som var ret barnlige 

Noget ala "hvis du ikke kan se det er det dit problem"

Istedet for at forsøge at svare og forklarer det, ligesom jeg også har forklaret min holdning (det er der også nogen som har gjort og det var fint, men det var også nogle stykker som blot blev fornærmet). Var jeg TS som havde noget jeg mente var helt fint, faktisk og "det rigtige" ville jeg da netop forsøge at forklare folk som havde en anden opfattelse og spurgte nyskerrigt ind til det. Nogen folk herinde har svært ved at begå sig på et debat forum, når man debatterer emner må man forvente at der også kommer folk som stiller sig undrende over for ens valg i livet og ikke blot rygklappere og folk som egentlig bare svare på spørgsmål.

Det er vel det fede ved livet, at man kan spørge ind til andres valg. Og by the way jeg ville intet problem have med at sige face to face min foragt til folk, og min undren, for jeg forstår det simpelthen ikke

Anmeld Citér

12. april 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Nu var det udelukkende fordi jeg fik nogen ret negativt ladet svar tilbage som var ret barnlige 

Istedet for at forsøge at svare og forklarer det, ligesom jeg også har forklaret min holdning (det er der også nogen som har gjort og det var fint, men det var også nogle stykker som blot blev fornærmet). Var jeg TS som havde noget jeg mente var helt fint, faktisk og "det rigtige" ville jeg da netop forsøge at forklare folk som havde en anden opfattelse og spurgte nyskerrigt ind til det. Nogen folk herinde har svært ved at begå sig på et debat forum, når man debatterer emner må man forvente at der også kommer folk som stiller sig undrende over for ens valg i livet og ikke blot rygklappere og folk som egentlig bare svare på spørgsmål.

Det er vel det fede ved livet, at man kan spørge ind til andres valg. Og by the way jeg ville intet problem have med at sige face to face min foragt til folk, og min undren, for jeg forstår det simpelthen ikke

Og dog alligevel gemmer du dig. Hvor sødt. Har sagt hvad jeg har at sige. Patetisk og ignorant. Mere er der ikk at sige. God aften

Anmeld Citér

12. april 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er det barnligt, at jeg og min mand tager en snak om hvordan vores sexliv fungere? Det gør vi jævnligt. Og vi leger de mest fantastiske lege og han er en fantastisk elsker og utrolig opmærksom. Men alligevel tør jeg godt sige til ham, at jeg synes det er enormt frækt og se ham flirte og måske endda kysse en anden pige i byen …. At han spiller op…. Samtidig tænder det mig, at blive bekræftet af andre mænd. Mænd der fx tager mig på røven, blinker til mig - måske endda nogle af vores egne venner hvor jeg VED de ikke lever åbent. Men manden synes åbenbart stadig det er frækt at danse tæt med mig og hviske ting i mit øre. 
Men er han så utro? Min ven? Personligt vil jeg hellere vide min mand gør den slags end han gjorde det uden mit samtykke. 
Derfor skriver jeg også, at jeg endnu ikke VED om vi åbner op for hele paletten - men alt beskrevet ovenfor er lovligt pt men vi knalder ikke nogen. Lige nu er der åbnet op for kys og flirt og kærtegn af andre. Og det tænder mig! Og min mand! Så ingen føler at noget er tvunget ned over nogen. Begge kan sige fra anytime! Så er vi barnlige? Eller hvad tænker du? 
For os er det, det vildeste forspil og giver selvtillid på kontoen, at man stadig KAN!

jeg tænker jeg i det her svar, har blottet mig helt vildt. Men I forstår åbenbart ikke hvad det er der sker for os…… måske det her giver mere indsigt? Forståelse? 

Anmeld Citér

12. april 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så håber jeg du har læst mine sidste to svar - faktisk på begge opslag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.