Anonym skriver:
Alene den måde folk svarer på når man spørger nyskerrigt ind siger det hele. Det osse af dårlig samvittighed og skyldfølelse, ja jeg bliver blot bekræftet i min holdning om behovet for at have et åbent forhold. Barnligt og total egoistisk og ofte vil den ene partner være tvunget ind i det medmindre parteren er lige så barnlige og egoistisk. 
Jeg kan simpelthen ikke finde eksempler på åbne og nysgerrige spørgsmål, som ikke ledsages af egne, forudindtagede og konstaterende udsagn, i denne tråd. Fx, at man ikke kan finde loyalitet og kærlighed og troskab hos hinanden - og at den ene part føler sig tvunget.
Vil du ikke linke til et nysgerrigt spørgsmål uden ledsagende konklusioner, som besvares negativt, her i tråden?
Og en ting til: Hvor finder du eksempler på ytringer, der oser af dårlig samvittighed og skyldfølelse? Link også gerne til det.
Set herfra er der bare tale om, at du læser med farvede briller og slet ikke kan rumme tanken om, at der findes voksne, ansvarlige mennesker, som kan stå helt inde for, hvad de gør eller overvejer at gøre - og som du derfor afkræver at modbevise dine fordomme.
Tænk, hvis folk gik til mennesker på kontanthjælp, enlige mødre med børn med 2-3 forskellige fædre, folk af anden etnisk herkomst eller homoseksuelle på samme måde: “Jeg er overbevist om, at du er doven, uansvarlig, tyvagtig, barnlig, egoistisk etc. etc. - det vil jeg godt lige forlange, at du afkræfter og modbeviser, og hvis du ikke overbeviser mig om det modsatte, har jeg helt sikkert ret!”
Anmeld
Citér