Åbne parforhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2022

Anonym

Anonym skriver:

Selvfølgelig kan jeg risikere det samme i mit monogame parforhold, men der er større chance for det i et åbent forhold, fordi døren allerede er åben.

Held og lykke siger jeg bare

Mærkeligt at så mange ender i skilsmisse hvis det kun er de åbne forhold der er i risiko. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2022

Anonym

Har siddet og læst med på sidelinjen, synes faktisk det er en interessant debat.

Om mennesker generelt naturligt er monogame (som fx visse fugle) tror jeg er svært at sige, men det er helt sikkert at ægteskabet, "til døden jer skiller" og troskab er en konstrueret ting. Sikkert hovedsagelig indført af kristendommen. Synes det er meget fint at overveje "hvorfor synes jeg at monogami er den eneste rigtige ting". Vi bliver jo bombarderet med romantiske film og bøger hvor det handler om den eneste ene. Men det er jo ikke nødvendigvis sandheden. 

Jeg er selv til monogame forhold. Men jeg fantaserer da indimellem om at have en trekant. Hvilket har gjort at jeg har overvejet grundigt om det var noget jeg kunne tænke mig i virkeligheden. Men jeg er altså minogam. Jeg ved ikke helt om det er fordi jeg er blevet lært at det er sådan det er, eller om jeg naturligt er det. Men uanset hvad, så synes jeg at man skal respektere at andre kan have det på en anden måde. Og droppe ideen om at det er umoralsk. Så længe der ikke er nogen der kommer noget til eller bliver sårede, så synes jeg folk skal gøre som de har lyst til.

Og jeg tvivler helt ærligt på at der er flere der går fra hinanden i åbne forhold end i lukkede. Det er 100% lige så let at forelske sig i en anden. Og uanset om man er i et åbent eller lukket forhold, så kan forholdet sikkert overleve en forelskelse hvis man er fuldstændig ærlig og åben omkring det. 

Anmeld Citér

13. april 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det er sandt, men det kræver væsentlig mere af en mand i et monogamt forhold at gå ud og forelske sig i en anden, end det gør for en mand der allerede har sex med andre. 

Sikke noget lommepsykologisk vrøvl. Det “kræver” ikke noget særligt at blive forelsket. Det sker for folk i alle mulige sammenhænge og relationer. 
Det afgørende er, om og hvordan man handler på det. Og til forskel fra de fleste andre, er parterne i et åbent forhold på forhånd opmærksomme på og har talt om, hvad de gør, hvis det sker. Det har den monogame mand eller kvinde, som falder pladask for en kollega, sjældent forberedt sig på. 
Det er meget sigende, at du netop er optaget af scenariet, hvor manden i et åbent forhold forelsker sig i en ung sexpartner og ikke fx scenariet, hvor kvinden forelsker sig i sin unge, jævnaldrende eller ældre elsker. Er det i virkeligheden dét, der ligger bag din enorme modvilje over for mennesker, der lever i et åbent forhold? - en overbevisning om, at mænd er løsgående missiler, som ikke kan kontrollere og håndtere deres følelser, hvis de får “en luns” af en yngre kvinde? Det er jo en kliché. 
Men altså, hvis netop dét er din frygt, så glæd dig da over, at du og din partner er enige om ikke at udsætte jer selv og hinanden for netop dén risiko. Og lad så andre om at leve på en anden måde, som på ingen som helst måde truer dit parforhold. Hvorfor er det så svært at finde fred med? 

Anmeld Citér

13. april 2022

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Min mand og jeg elsker med hinanden. Var han eller jeg sammen med andre, ville det være huggeri, og det er der ingen af os, der har lyst til

Nu blev udtrykket “hugge i” netop brugt af en af de mange anonyme om hendes og mandens monogame sexliv. Unægtelig en trist beskrivelse. 

Anmeld Citér

13. april 2022

Anonym

Nu blev udtrykket “hugge i” netop brugt af en af de mange anonyme om hendes og mandens monogame sexliv. Unægtelig en trist beskrivelse. 

Nej, det blev brugt om løssluppen sex, ikke om eget sexliv

Anmeld Citér

13. april 2022

Anonym

Du godeste, altså … fortiden har ringet … og vil gerne have sit konforme og konservative syn på sexualitet tilbage.

Jeg er ikke til åbne forhold, af mange årsager. Men jeg har da ved gud dyrket vidunderlig og erotisk, vild, sjov, kikset og alt-muligt-andet sex på en casual uforpligtende måde. Til stor fælles nydelse. Huggeri eller knepperi er nedladende ord at anvende om andre menneskers lyster, uanset om man forstår dem eller ej. Og nedvurderer både mandlig og især kvindelig lyst, frisind og nydelse ift. sexualitet udenfor et parforhold. 

At du aldrig har nydt et fræk og lækkert one-night-stand eller lignende, kan du jo ikke skydes i skoene. Men du kunne måske godt svinge dig op til at tale pænt om andres … 

Så hvis man kalder det at hugge/kneppe/knalde eller lignende, så har man aldrig haft frækt sex?

Jeg vidste ikke, at det er blevet fy-fy ord

Anmeld Citér

13. april 2022

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Nej. “Jeg har også fordomme hvad angår åbne forhold, men det har intet med frygt at gøre. Jeg vil ikke hugges i af andre end min mand, og han vil ikke hugge i andre kvinder end mig.” 

Anmeld Citér

13. april 2022

Anonym

Nej. “Jeg har også fordomme hvad angår åbne forhold, men det har intet med frygt at gøre. Jeg vil ikke hugges i af andre end min mand, og han vil ikke hugge i andre kvinder end mig.” 

Kom over det søde, det er bare et udtryk

Tror jeg vil spørge manden min, om han ikke vil hugge i mig i aften

Anmeld Citér

13. april 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Neeeeej - du skrev din mand kun vil hugge i dig og du kun hugges i af ham

Anmeld Citér

13. april 2022

Anonym

Neeeeej - du skrev din mand kun vil hugge i dig og du kun hugges i af ham

Om man kalder det det ene eller det andet kan vel være lige meget..?

Jeg kalder det at duske og min kæreste bruger udtryk som pule og flække.. vores ordvalg gør det ikke mindre kærligt og dejligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.