Terminsgruppe September 2022

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2022

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021
Anonym skriver:

Nu vil jeg ikke skræmme nogle eller sætte bekymringer igang

Jeg fik 9,7 beta hcg og 0,2 i papp a

Jeg ved desværre ikke hvad jeg fik, jeg tjekkede aldrig mine tal og kommer heller ikke til det. Prøver at undgå kilder til bekymring. Håber din NF kommer til at gå fint

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2022

Soife

Sommersol2021 skriver:

Hmm jeg synes stadig det er svært at vurdere. Men har fået en bule under navlen, jeg ikke plejer at have. Og min mave er også større om morgenen (før jeg bliver oppustet) end den plejer, så noget er der sket. Men har også læst at mange 1. gangs først har babybule efter 18 uger. 

Har også hørt at det er normalt, at den først kommer senere (er 14+3) - men jeg vil bare så gerne kunne mærke/se forskel snart

Anmeld Citér

25. marts 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Sommersol2021 skriver:

Jeg er 16+0 nu ☺️ Jeg har faktisk ikke vejet mig, men skal til jordemoder på mandag, så der bliver jeg nok vejet. Mine bukser strammer i hvert fald nu Jeg har stadig lidt svært ved at børste de inderste tænder men har ikke kastet op i halvanden uge

okay godt du ikke har kastet op.  Og hehe ja jeg kan også se en lille babybule på min mave

jeg var til jordmoder i mandags og det var jo første gang i denne her graviditet. Men det var udelukkende kun snak. Hun vejet mig ikke og hun lyttede ikke til babyen og jeg skulle ikke fået tjekket min urin. Det hele først næste gang jeg skal det og det først i juni jeg skal derhen igen. Så det var kun snak.

Anmeld Citér

25. marts 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Soife skriver:

Har også hørt at det er normalt, at den først kommer senere (er 14+3) - men jeg vil bare så gerne kunne mærke/se forskel snart

Da jeg var gravid for første gang, kunne man ikke se noget som helst indtil uge 18-19 stykker.  Så det meget normalt at man først få en babybule meget sent.

nu er jeg gravid med nr 3 barn. Og for ca 14 uge begyndte jeg så småt og Ane lille babybule. Nu er jeg 16+5 idag og nu kan jeg og andre se en tydelig lille babybule på min mave og mener selv at jeg mærkede noget liv 1-2 gange. Men det svært at føle sig 100% sikker på om det var babyen

Anmeld Citér

26. marts 2022

Darling

Er det helt normalt ikke at mærke så meget til graviditeten på det her tidspunkt? Jeg har dog aldrig rigtig mærket det store, jeg har kun ømme brystvorter på nuværende tidspunkt jeg er 13+6 i dag og jeg er aldrig nået så langt i de 3 graviditeter jeg har haft så jeg er lidt nervøs beklager hvis det er et dumt spørgsmål

Anmeld Citér

26. marts 2022

Sommersol2021

Darling jeg er 16+2 og kan heller ikke mærke noget. Vi har lige været til scanning og venter en  hel perfekt pige  Jordemoder sagde det var helt normalt ikke at mærke noget endnu, så slap du bare af. 

Anmeld Citér

26. marts 2022

Darling

Sommersol2021 skriver:

Darling jeg er 16+2 og kan heller ikke mærke noget. Vi har lige været til scanning og venter en  hel perfekt pige  Jordemoder sagde det var helt normalt ikke at mærke noget endnu, så slap du bare af. 

Tusind tak for svar, det hjælper lidt på det hele jeg tror bare at jeg er blevet alt for vant til alle de tryghedsscanninger vi har fået, så det er helt uvant for mig at skulle vente 6 uger til næste scanning og "forlade" mit sikkerhedsnet

Anmeld Citér

26. marts 2022

Sommersol2021

Darling skriver:

Tusind tak for svar, det hjælper lidt på det hele jeg tror bare at jeg er blevet alt for vant til alle de tryghedsscanninger vi har fået, så det er helt uvant for mig at skulle vente 6 uger til næste scanning og "forlade" mit sikkerhedsnet

Har du heller ikke haft så mange symptomer? Jeg var hårdt ramt af kvalme de første måneder, men nu har jeg ikke rigtig nogle symptomer mere. Jeg har flere veninder der virkelig ikke havde mange symptomer første trimester og fik sunde børn alligevel

Jeg kan godt følge dig med tryghedsscanningerne. Det er også min 3. graviditet og 1. barn. Vi har fået 3 tryghedsscanninger inkl. i dag, og nu tænker jeg, jeg godt kan klare den til misdannelsesscanningen.

Anmeld Citér

26. marts 2022

Darling

Sommersol2021 skriver:

Har du heller ikke haft så mange symptomer? Jeg var hårdt ramt af kvalme de første måneder, men nu har jeg ikke rigtig nogle symptomer mere. Jeg har flere veninder der virkelig ikke havde mange symptomer første trimester og fik sunde børn alligevel

Jeg kan godt følge dig med tryghedsscanningerne. Det er også min 3. graviditet og 1. barn. Vi har fået 3 tryghedsscanninger inkl. i dag, og nu tænker jeg, jeg godt kan klare den til misdannelsesscanningen.

Jeg har ikke rigtig haft symptomer udover ømme bryster og træthed indtil videre også har her selvfølgelig været ramt af hormoner. Jeg har ikke haft kvalme ud over i 3 dage

Vi har fået 4 tryghedsscanninger fordi jeg har været så mange for at miste igen, og især når jeg nærmest ingen symptomer har haft så har det været svært at tro på og det er stadig svært at tro på at det er lykkedes for os at opnå en blivende graviditet

Anmeld Citér

26. marts 2022

Sommersol2021

Darling skriver:

Jeg har ikke rigtig haft symptomer udover ømme bryster og træthed indtil videre også har her selvfølgelig været ramt af hormoner. Jeg har ikke haft kvalme ud over i 3 dage

Vi har fået 4 tryghedsscanninger fordi jeg har været så mange for at miste igen, og især når jeg nærmest ingen symptomer har haft så har det været svært at tro på og det er stadig svært at tro på at det er lykkedes for os at opnå en blivende graviditet

Okay, men som sagt, jeg har flere veninder der stort set ikke havde symtomer og det gik fint

Forstår dig virkelig godt. Jeg havde en MA uge 10 ved min første graviditet. Det har også sat sine spor mentalt. Men det hjælper mig at huske på, at efter nakkefold er risikoen for at miste viiirkelig minimal og det er langt mere sandsynligt, det kommer en baby ud af det. Vil du vente på 20 ugers scanning så? Elller få en tryghedsscanning mere?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.