lineog4 skriver:
Du er ikke alene om at føle det, tror jeg alle ville - mine børn har ikke været igennem en operation, men jeg ved med sikkerhed, at jeg ville være så bange, men også at den følelse ikke måtte vises for børnene og ikke mindst ikke måtte stoppe for en handling, som vil betyde bedre livskvalitet for mine børn.
Jeg er bange tit, anser det som en del af det at være mor, jeg var bange første gang de ville cykle alene i skole (og anden gang og 100. Gang), jeg er er bange når min nu store datter fester, når hun rejser alene, jeg er bange når de kravler op øverst i et kæmpe legetårn, jeg er bange så mange gange. Men jeg ved også, at min frygt ikke må bremse dem, og hvis du er et sted, hvor din angst kan bremse, så vil jeg håbe, at du rækker hånden ud og får hjælp. Du er ikke alene om at være bange, du fejler absolut ikke som mor, du er bare mor, og skal lære at håndtere de følelser man har som mor, så du kan give slip i det omfang det er nødvendigt fx så din søn kan få den operation som vil være godt for ham.
Du har ret, forstår godt hvad du skriver. Jeg troede dog, at jeg ville blive stærkere af at blive mor, men det har haft den fuldstændig modsatte effekt, har aldrig følt mig mere sårbar..
Han er mit et og alt, vores start var forfærdelig med ham, de første ti uger troede vi ikke han ville klare den og idag er jeg bange for at han er syg hele tiden, selvom det helt ubegrundet og han er sund og rask vejer 13 kg og er 87cm så absolut ikke nogen grund til at jeg skulle frygte at miste ham nu. (Han har sin ganespalte som også sætte nogle begrænsninger men ikke noget nævneværdigt).
Er så ubeskriveligt bange hele tiden og vil ikke kunne leve med hvis det gik galt under operationen og vi mister ham. Ved godt rent logisk at sandsynligheden er meget minimal, men mine sanser dirre og jeg har klamme følelse af vi ender med at være 1 ud af 1000000.
Har her til morgen skrevet til den psykolog som jeg blev tilknyttet dengang han blev født, har fået to tider inden hans operation, så håber jeg det kan hjælpe.