Hvordan kommer man igennem det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad med du bliver hjemme og din mand tager med til operationen? 

De anbefaler at man er to med for at aflaste hinanden efterfølgende. Vi har ikke rigtigt nogen som kan hjælpe os eller tage min plads. 

Jeg er ikke bange for tiden efter hans operation og vil gerne være der når det overstået, men det selve tiden op til, når de skal forberede ham, narkose og selve operationen jeg er rædselsslagen for.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Det du i modsatte tilfælde gør er så lang lang værre og jeg ville nok indberette det til kommunen, hvis du nægtede en sådan operation, der i den grad ville hæve livskvaliteten for sit barn.

tegnsprog og dårlig kommunikation og indvirkningen på skole, uddannelse, venner, parforhold osv osv. ... sat op imod tre timers operation af dybt kompetente læger på et af de større hospitaler i dk.  Det er da ikke er valg.

Det ville på ingen måde være fair overfor barnet! Helt ok at have det svært... men så får man støtte. Mit barn fik opereret en del af kraniet væk (en firkant) da han var 2 mnd gammel fordi hans fontanel var vokset sammen. Da han var 9 måneder skulle han have opereret sin sten ned i pungen. Sjovt nej... men gør man det ... ja selvfølgelig. 

Godt at der er folk som dig her i verden, der altid har et korrekt svar, du må være meget stolt af dig selv med sådan en empati og forståelse for andre  og at du også skriver at du ville indberette til kommunen, synes jeg især er noget særligt. 
måske du skulle søge et job som politibetjent eller statsminister med din utrolige viden og altid hævede pegefinger

Anmeld Citér

30. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Godt at der er folk som dig her i verden, der altid har et korrekt svar, du må være meget stolt af dig selv med sådan en empati og forståelse for andre  og at du også skriver at du ville indberette til kommunen, synes jeg især er noget særligt. 
måske du skulle søge et job som politibetjent eller statsminister med din utrolige viden og altid hævede pegefinger

Jeg har skam masser af empati. Men det er ikke i orden at sige “det kan jeg bare ikke” som forældre til barn ser har behov for en nødvendig operation. Så må man arbejde med sig selv. Og jeg skrev det faktisk ikke til ts men til en anden der skrev “det kan jeg ikke byde mit barn”. Ts gør det helt rigtige nemlig at søge hjælp til sig selv.

Anmeld Citér

30. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har skam masser af empati. Men det er ikke i orden at sige “det kan jeg bare ikke” som forældre til barn ser har behov for en nødvendig operation. Så må man arbejde med sig selv. Og jeg skrev det faktisk ikke til ts men til en anden der skrev “det kan jeg ikke byde mit barn”. Ts gør det helt rigtige nemlig at søge hjælp til sig selv.

Jeg er ikke TS

og vil sige at det er fedt at have en dommer her i verden som ved hvad der er ok at sige og hvad der ikke er

man kan virkeligt læse hvordan du føler dig hævet over andre, så dejligt

du er sikkert en der er populær blandt veninder og kollegaer  du må endeligt aldrig stoppe med at være så dygtig til at have ret og være så forstående som du er, alle elsker den slags

masser af kærlighed til dig, jeg tror at du har brug for det

Anmeld Citér

30. december 2021

Anonym

De anbefaler at man er to med for at aflaste hinanden efterfølgende. Vi har ikke rigtigt nogen som kan hjælpe os eller tage min plads. 

Jeg er ikke bange for tiden efter hans operation og vil gerne være der når det overstået, men det selve tiden op til, når de skal forberede ham, narkose og selve operationen jeg er rædselsslagen for.

Prøv st tænk på kirurgerne der operere som håndværkere. Det er deres hverdag at skære og operere.. og de gør det lige så let som en murer reparerer er hus, en rekrutteringskonsulent der lægger en annonce på jobindex osv. 

Anmeld Citér

30. december 2021

Anonym

Jeg er ikke TS

og vil sige at det er fedt at have en dommer her i verden som ved hvad der er ok at sige og hvad der ikke er

du er sikkert en der er populær blandt veninder og kollegaer  du må endeligt aldrig stoppe med at være så dygtig til at have ret og være så forstående som du er, alle elsker den slags

Jeg er da godt klar over, at du ikke er ts. 
Og nej jeg er da ikke hævet over andre. Men du kan ikke bilde mig ind, at der er andre muligheder i denne situation end at få udført operationen. Det gør mig ikke bedrevidende men empatisk på drengens vejne. Fokus er ikke på ts men på drengen, der skal leve et langt liv.

Anmeld Citér

30. december 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg kan godt forstå at det er svært for dig, det ville det virkeligt også være for mig  

nu ved jeg ikke hvilken operation din søn skal have, men jeg har nogen gange set børn med indopereret høreapparater og tænkt at det ville jeg ikke kunne gøre hvis det var mit barn  at have sådan et stort apparat siddende kan virkeligt ikke være rart, også med et stort hul ind i hovedet, det må virkeligt give problemer  er det den slags operation? Eller er det bare en operation i trommehinderne? 
jeg ville personligt ikke have noget problem med tegnesprog. 
jeg har fuld forståelse for de forældre der gør det, for jeg synes også at sprog er vigtigt, jeg ville bare ikke selv kunne gøre det ved mit barn desværre

Men det er jo fuldstændigt ligegyldigt, at du ikke ville have et problem med tegnsprog. Dit barn bliver voksent og skal have et liv på egne ben en dag - det er størstedelen af hans/hendes liv, du ikke får hovedrollen i.
Det ville være dybt uansvarligt at lade hensynet til egne følelser veje tungere end barnets bedste. Derfor er det også supersejt og rigtigt af TS at holde fast i, barnet selvfølgelig skal opereres - og meget uheldigt, at du trækker den anden vej med dit svar. 

Anmeld Citér

30. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er da godt klar over, at du ikke er ts. 
Og nej jeg er da ikke hævet over andre. Men du kan ikke bilde mig ind, at der er andre muligheder i denne situation end at få udført operationen. Det gør mig ikke bedrevidende men empatisk på drengens vejne. Fokus er ikke på ts men på drengen, der skal leve et langt liv.

Så dejligt  du er hele folkets kvinde  

Anmeld Citér

30. december 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg er ikke TS

Kan du ikke forklare os uforstående, hvordan der kan være tvivl om rigtigt og forkert her? I stedet for at gå efter personen med useriøse angreb, så sæt ord på, hvordan det nogensinde vil være ok at hindre sit barns vej til et liv, der er så normalt og ukompliceret som muligt. 

Anmeld Citér

30. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Så dejligt  du er hele folkets kvinde  

Mærkeligt svar.

Som jeg skriver har jeg selv været igennem mange operationer med min søn. Jeg kender da den rædsel og de tanker man sidder med. Jeg er helt med på ts følelser... de kan bare ikke forhindre operationen. 
Synes du alternativet til operationen er tiltalende? Og ja - Jeg vil ikke mene at man som forældre blot kan sige nej. Jeg ville i hvert fald kraftigt argumentere for operation - hvis det var i min familie eller vennegruppe.... for barnets skyld. 

Ville du kunne leve med dit barnet ikke blev opereret?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.