Min søn er 7 måneder. Vi har primært gået ture med ham de første seks måneder af hans liv, men er for nylig begyndt at tage ham i legestuer i området og med på café.
Han er meget udadvendt, smiler til alle og finder andre børn meget interessante, men efter ca. tyve minutter gider han ikke være der mere og sætter i et stort skrig, som først stopper, når vi er udenfor igen og kører ham afsted i barnevognen.
Det skal lige siges, at det er et skrig uden tårer, så det er ikke fordi, at han er ked af det.
Det er utrolig stressende og gør, at jeg ikke har lyst til at tage ham nogle steder. Jeg føler, at folk kigger på os, som om vi er dårlige forældre, fordi vi ikke kan få ham til at stoppe med at te sig på den måde, og det er ikke en rar følelse.
Det er desuden ikke kun indendørs, at han gør det, han gør det også, når vi er på legepladsen eller når vi tager et lille hvil på en bænk. Maks tyve minutter gider han og så vil han videre.
Han er generelt lidt af et brokkehoved, men er ellers sund og rask.
Jeg kender ingen andre, der har haft samme problem med deres barn, og sundhedsplejersken har ikke kunne give os nogle brugbare råd.
Hvad gør man i sådan en situation?
Anmeld
Citér